Beantwoorden
Erik10
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Blokjes en vertragingen op compacte signaal zenders

Hallo,

Zopas mijn tv ( toshiba 32LL3A63 ) omgezet naar het zgn. compact signaal. Het stappenplan van telenet werd hierbij volledig gevolgd. Er blijken heel wat storingen  te zitten op de digitale zenders van dit compact signaal ( blokjes - vertragingen ) terwijl deze storingen niet voorkomen bij de analoge zenders. Ik dacht eerst dat het aan de coaxkabel lag, deze vervangen, maar het probleem blijft hetzelfde! Wie weet raad?

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Blokjes en vertragingen op compacte signaal zenders

Digitale zenders werken namelijk op een andere frequentie dan de analoge zenders. Is je coaxkabel van de tv rechtstreeks met de NIU verbonden (versterker die meestal bij de modem staat)? of zit er nog een wandcontactdoosje (CATV)tussen? Als dit het geval is zou ik eerst het wandcontactdoosje eens heraansluiten of vervangen. Als dit niet helpt zit er niets anders op dan telenet te contacteren om je signalen eens na te komen meten.

0 Likes
Erik10
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Blokjes en vertragingen op compacte signaal zenders

De kabel zit inderdaad in het wandcontactdoosje......toch vreemd dat er bij de analoge signalen geen enkele vorm van ruis te bespeuren is.....

Dinsdag komt in ieder geval iemand van telenet. Benieuwd wat die te zeggen heeft......

 

ronalddocent
Freshman Meerweter
Berichten: 67
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll...

Blokjes en vertragingen op compacte signaal zenders

De digitale zenders zitten zo als reeds gezegd op en totaal ander frequent dan de analoge zenders.

Als je kiest voor een compact signaal (wat ik niet zou doen) bedoel je een composiet signaal.

Dit signaal komt van de digitale kanalen, en wordt in de Telenet box omgezet in composiet.

De fout kan zowel bij de Telenetbox zijn, onwaarschijnlijk, maar kan.

Maar 99% bij uw bekabeling. Kabel onmiddellijk in de versterker of digibox.

Geen tussen stappen! 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokjes en vertragingen op compacte signaal zenders

Als Telenet en bij uitbreiding ook dit forum de term 'compact signaal' gebruikt, wordt hiermee een DVB-C signaal bedoeld  in SD formaat, met uitzondering van twee vrt-zenders (één en Canvas) die in HD formaat zijn.

Het compact signaal is het digitale signaal ter  vervanging van het analoge.

Op deze plaats staan de instructies van Telenet om een tv in te stellen op het compact signaal.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blokjes en vertragingen op compacte signaal zenders

@janne_man Ketnet is ook in HD er zijn dus 3 VRT zenders in HD wat officieel bepaald is jaren geleden dat de VRT zenders vrij te ontvangen moeten zijn, daar dan het probleem van DVB-T achterwege gelaten want dit is ondertussen een droom scenario.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blokjes en vertragingen op compacte signaal zenders

@Master-Magic klopt, ook Ketnet, ik had het eerst nog eens moeten controleren.

0 Likes