24754
netweters
|
152374
antwoorden
|
20697
vragen
|
Ik heb enkel storingen op kanaal nr 2 en bij kanaal nr 12. Wat zou hiervoor de oorzaak kunnen zijn?
Hoi,
Wanneer je op kanaal 2 of 12 staat doe dit eens: home, instellingen, technisch, signaalsterkte
Dan zie je van de gekozen zender meer info over sterkte/kwaliteit.
Geef eens signaal sterkte, kwaliteit, s/n ratio en foutieve pakketten aub.
Mvg #Cru
Er is ergens een probleem met de massa verbinding. Dit probleem kan zich eender waar situeren en dus moeilijk om zo even te kunnen zeggen wat of waar de oorzaak zit. Probeer eerst en vooral al eens je coaxsnoer tussen je STB en de muuraansluiting (TV doosje) te vervangen, dit lost het probleem meestal op.
Indien het niet opgelost is neem je best contact op met Telenet zodat er iemand dit ter plaatse kan komen uitzoeken en oplossen.
signaalsterkte : - 8.4 dBmV
foutpaketten : 4701
kwaliteit : 96 %
s/n ratio : 36.5
Ik heb het eens nagevraagd en mijn buurman heeft het zelfde probleem.
Hoi Madi
bedankt voor de moeite, FEEDBACK >>
signaalsterkte : - 8.4 dBmV : dit is veel te laag, mag max -8 dBmV zijn maar liever een + getal
foutpaketten : 4701 : zeker niet goed, moet 0 zijn
kwaliteit : 96 % : OK
s/n ratio : 36.5 : ook wat aan de lage klant, min moet 34 zijn maar liever bvb 39-40
je buur hebt dit ook en met de signaal dat binnenkomt - 8 is ben ik 100 % zeker dat de TAP defect is (aansluiting van straat aan gevel, paal of in paddestoel)
Oplossing: bel naar de klantendienst en geef ze mee dat JIJ en JE BUUR beide hetzelfde probleem hebben, namelijk zwak tot slecht signaal dat binnenkomt en normaal gezien komt er een netwektechnieker langs om de tap te controleren/vervangen.
met vriendelijke groet
#Cru
@Cru@ schreef:Hoi Madi
bedankt voor de moeite, FEEDBACK >>
signaalsterkte : - 8.4 dBmV : dit is veel te laag, mag max -8 dBmV zijn maar liever een + getal
foutpaketten : 4701 : zeker niet goed, moet 0 zijn
kwaliteit : 96 % : OK
s/n ratio : 36.5 : ook wat aan de lage klant, min moet 34 zijn maar liever bvb 39-40
je buur hebt dit ook en met de signaal dat binnenkomt - 8 is ben ik 100 % zeker dat de TAP defect is (aansluiting van straat aan gevel, paal of in paddestoel)
Oplossing: bel naar de klantendienst en geef ze mee dat JIJ en JE BUUR beide hetzelfde probleem hebben, namelijk zwak tot slecht signaal dat binnenkomt en normaal gezien komt er een netwektechnieker langs om de tap te controleren/vervangen.
met vriendelijke groet
#Cru
Heb altijd geweten dat signaalsterkte tussen -13 en + 13 moet zijn.
Hoi,
Het zit zo:
binnenkomend signaal via modemtest: - 4 tot + 15
Signaal iDTV via digicorder - 8 tot + 15 dBmV
Met - 13 zal je niet veel hebben vrees ik
En voor analoge tv is dit 0 tot + 17
Hey,
ik lees effe mee omdat ik vorige week ook op enkele kanalen de welbekende blokjes had.
nu zijn deze echter verdwenen maar als ik dan in de instellingen kijk naar de info bij signaalsterkte kom ik toch slechte waarden tegen :
s/N ratio: 34.3
signaalkwaliteit: 86%
signaalsterke: -18.7dBmV
echter is men beeld wel goed...
zit ik dan waarschijnlijk toch met slechte kabel tussen muur en digicorder of ligt dit sowieso aan de buitenaasluiting? 🙂
Moeilijk om zo te zeggen, checklist:
- coax kabel tussen decoder en tv doosje ok?
- catv doosje in muur die defect is (bij oudere types) bij recente modellen a la Niko zou dit geen probleem mogen zijn
- nog een mogelijkheid : verkeerd type catv doosje in muur (met 2 aansluitingen in en uit is niet goed, 1 x in is oke)
Heb het nog meegemaakt bij -23 db dat het beeld in orde was maar signaal slecht door het verkeerd type catv doos (signaal vloeit weg)
Cru
Bedankt voor de tips!
Ga dit weekend nog eens kijken naar de coax-kabel.
al zou ik niet weten waarom diene plots niet in orde zou zijn.
catv doosje is van Niko en nog recent (nieuwbouw 3jaar oud) dus dit zal ook wel goed zijn.
Is eentje met gewoon tv en radiosignaal dus.....
Coax kabel zou idd raar zijn,
Catv doosje kan wel zelfs bij een nieuwbouw. Wordt vaak verkeerd type geplaatst door electricien en zelfs verkeerd aangesloten (teveel mantel bloot, coaxhaartjes tegen de kern, knik in kabel...)
Verschil enkelvoudige of meervoudige aansluiting kan je enkel aan de achterkant zien van de aansluiting
Het probleem is opgelost. Er was een technisch probleem een paar huizen verder in de straat.