Beantwoorden
Gorne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken! Hi there!

CI+ module - Beter beeldkwaliteit?

Hallo,

 

Ik heb zonet een nieuwe Sony Bravia tv gekocht met ingebouwde CI+ interface.

 

Ik vroeg mij af of het de moeite is om over te schakelen van digibox naar CI+ kaart.

-Brengt dit enige verbetering op vlak van beeldkwaliteit?

-Zijn er andere voordelen (behalve dat je ruimte bespaart, geen digibox, kabels..)

 

Alvast bedankt.

Tags (1)
0 Likes
2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module - Beter beeldkwaliteit?

@Gorne 

In principe blijven beeld- en klankkwaliteit hetzelfde. Stem u tv af en vergelijk de kwaliteit van rechtstreeks kijken naar één, canvas en ketnet met de kwalitei via Digicorder of Digibox.

Het voordeel van de ci+ is, zoals je zelf schrijft, slechts één toestel, afhangkelijk van je abonnement ook geen maandelijkse huur voor de Digicorder of Digibox.

Er zijn ook nadelen. De programmagids die je op je tv krijgt is inhoudelijk zeer beperkt. Bovendien heb je een gids voor een periode van de dag zelf en 's anderedaags.

Als je tv timeshift heeft, en je hebt het nodige (soms usb stick, meestal usb schijf) aangesloten kan je een programma pauzeren. Heeft je tv opname mogelijkheid, kan je ook opnemen. Waarschijnlijk is het instellen van een tijd voor en na het voorziene begin- en einduur niet zo eenvoudig en zelfs klantonvriendelijk.

 

Ik heb een ci+ en kijk meestal rechtstreeks. Zaken die ik wil bekijken, programmer ik doorgaans op de Digicorder. Kon ik het door omstandigheden niet rechtstreeks zien, dan bekijk ik de opname. 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5297
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ module - Beter beeldkwaliteit?

@Gorne je kan een beter beeld hebben via CI+ module omdat je dan niet via de digibox het beeld moet decoderen en die digiboxen ook al wat ouder zijn en niet meer zo modern zijn van gebruikte onderdelen, 

als je via je tv (een nieuw toestel) rechtstreeks de zenders decodeert via je tv is er niks in feite dat je beeld aanpast of waar het beeld signaal niet langs moet voor die je tv inkomt.

dus ja kan stellen dat je beeld op je tv beter zal zijn.

ik merk dit ook op met mijn ontvangers en CI module, heb nu een 4K ontvanger dat nieuwer is en beter de beeldverwerking kan doen en het beeld is ook veel beter dan m'n ouder toestel dat enkel HD aankon.

je kan ook nog altijd eens een test doen in de winkel waar je de CI module zou kopen.

bv in een vandenborne als ze die nog verkopen.

meestal hebben die daar ook tv's staan om het resultaat te zien.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.