Beantwoorden
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Mijn CI+ module vraag steeds om een ID nummer in te geven.

Dit zou 22 moeten zijn, maar het geeft steeds aan dat ik een fout nummer ingegeven heb.

 

Tv = LG 32LH604V

Analoge zenders kan ik zien

TV kan ook de digitale zenders vinden
Bij het bekijken van digitale zenders krijg ik steeds "Gecodeerd" te zien.

Iemand een idee?

 

 

 

0 Likes
22 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID


@mirlong1@  schreef:

Mijn CI+ module vraag steeds om een ID nummer in te geven.

 

"een" ID-nummer: vraagt hij netwerk ID? Of wat vraagt hij precies?

 

Je kan altijd eens 022 ipv 22 proberen.

 


@mirlong1@  schreef:

Bij het bekijken van digitale zenders krijg ik steeds "Gecodeerd" te zien.

Iemand een idee?

 


Als hij de digitale zenders gevonden heeft heb je volgens mij correct gezocht. Die gecodeerde zenders zouden erop kunnen wijzen dat het kaartje niet goed geactiveerd is. Bel eens naar 015 66 66 66 en vraag dat ze je kaartje nog eens een activeringssignaal geven


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Ik heb daar ook ooit problemen mee gehad bij vrienden maar ik weet de oplossing niet meer. Ik denk nog te weten dat het niet lukt met de cijfertoetsen. Probeer een met plijltjes rechts/ links of boven/ onder.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Heb je de digitale kanalen geïnstalleerd zoals Telenet het voorschrijt? 

Heb je na installatie een half uur gewacht? (neen: wacht een half uur).

Heb je dat kaartje al langer, maar het stak niet in de tv of de tv stond lange tijn niet onder stroom? (ja: wacht een paar dagen met de tv aan of in stand-by of bel telenet voor vluggere heractivering).

Staan de zenders in Telenet volgorde? (neen: de installatie van de digitale zenders is niet correct gebeurt). (als je de Telenet volgorde niet kent, kijk dan op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-tv-zenders-en-radio-zenders-ontvang-ik-via-telenet/)

Kan je op 2 naar  één zien en op 4  naar Canvas? (neen: dat is wel een probleem, deze zenders moet je kunnen zien zonder kaartje en met een niet actief kaartje).

 

mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Hallo, al allemaal bedankt voor de hulp.

022 lukt niet. Als je 0 ingeeft en dan 2 vervalt de 0 dadelijk.

Ik heb inderdaad (althans dat denk ik toch) de kanalen geïnstalleerd zoals Telenet voorschrijft.
Wil je dan zeggen een half uur wachten vóór de CI+ module in te steken?

Het is een nieuw kaartje (op aanraden van Telenet gaan halen).

Neen, de zenders staan niet in Telenet volgorde. Eén op DTV is ook gecodeerd.

Mvg,
John

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Ik heb zo het sterke vermoeden dat je je tv niet juist ingesteld hebt. Meer in het bijzonder de scan op de kanalen. Ik vermoed dat je de Orange/Mobistar zenders hebt en niet deze van Telenet.

Ik raad u aan om je tv opnieuw in te stellen. 

Haal eerst het kaartje uit je tv en kijk vervolgens naar de specifieke regels voor LG op https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-lg-tv/

Volg nu de opgegeven stappen.

 

Veel succes

 

0 Likes
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Hallo, met je uitleg ben ik al verder geraakt.

ID 22 neemt de tv nu aan en hij is nu bezig de smartcard te activeren. (Kan tot 30 min. duren).

één staat nu ook weer op zender 2 en Canvas op 4.
Hopelijk straks alles in orde.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Ik vermoed dat je nu wel nog eens de klantendienst zal moeten bellen om de activatieprocedure opnieuw op te starten. Anders gaat het niet lukken denk ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

46426433_261597824707918_243956521824681984_n.jpg
Inderdaad, maar die zijn dicht op zondag. Zal dus voor één van de volgende dagen zijn 😉

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Ik dacht dat die alle dagen open waren. Ook op zondag alleen niet zo laat. 015 666666



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Ja ze zijn zeker ook op zondagen open, ook tot 22u trouwens.

Maar ik dacht dat wanneer je je tv maar lang genoeg laat  aanstaan hij dat signaal vanzelf nog gaat binnenkrijgen. Met lang genoeg bedoel ik ca. 4 uur.

Maar als je naar de klantendienst belt zal het ongeveer meteen (ca. 15 minuten) in orde zijn.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Laat de CAM module (kaartje) in de tv steken en laat de tv in standby. Je kan ondertussen wel analoog kijken. Na een aantal dagen zal waarschijnlijk het kaartje automatisch terug geactiveerd zijn. Uiteraard kan je maandag naar Telenet bellen als het dan nog niet vanzelf opgelost is.   

0 Likes
Saloua
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Smile! π-DAY! O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY!

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Hi, je kan gerust een berichtje achterlaten op de Facebookpagina of Twitter account van Telenet. Het Social Media team is ook in het weekend aanwezig vanaf 9u30 - 18u. Goodluck! 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSaloua | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Klantendienst gebeld en ze hebben het opnieuw geactiveerd. And now we wait 🙂

0 Likes
mirlong1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CI+ module / Probleem netwerk-ID

Na 1,5 uur nog steeds hetzelfde. Smiley Verdrietig

Geen idee wat ik nu nog meer kan doen?

0 Likes