Beantwoorden
Philip
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Mijn beide tv toestellen, PHILIPS 40PFK4309/12 en 47PFL3188h/12, welke duidelijk in de lijst staan van de door telenet werkende tv's met CI+, slagen er niet in de 2 ci+ modules met smart card te lezen. Beide toestellen hebben de laatste software, dit werd bevestigd door het merk zelf.
Bijgevolg werken op beide toestellen alleen mijn analoge zenders en de gratis digitale zenders als één HD EN canvas HD. De betalende digitale zenders zijn gecodeerd. Weet iemand wat te doen? Als ik de modules in beide tv's stop gebeurt er gewoonweg niets.

Mvg
0 Likes
40 reacties
icetea1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
It's your ninth party! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Philip,

 

gewoon kaartje insteken zonder meer gaat niet helpen.

Procedure gebruiken die op Telenet klantenservice staat

 

http://klantenservice.prd.apps.telenet.be/content/hoe-voer-ik-het-afstemmen-van-de-zenders-uit-op-mi...

 

zou dan moeten lukken

 

groetjes

 

Chris

0 Likes
Philip
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Chris,

Bedankt voor je antwoord. De stappen die je aangeeft heb ik al meerdere malen geprobeerd. Mijn tv kan wel alle digitale zenders vinden, maar als ik (zoals in de handleiding) na het afstemmen mijn ci+ module in het toestel steek gebeurt er niets. Heb de tv al vele malen terug ingesteld maar telkens zonder resultaat, hij vindt altijd 269 digitale en 22 analoge zenders. Hiervan werken alleen de analoge en enkele niet betalende zoals een hd en canvas hd. De betalende digitale zenders blijven de melding geven: zender gecodeerd, controleer ci+ module en smartcard.
Volgens de handleiding moet je trouwens de module er pas insteken nadat je je zenders hebt afgestemd, dan zou je vervolgens een installatiescherm moeten krijgen als je de module erin steekt maar dat gebeurt dus niet. Ook niet bij mijn ander tv toestel, terwijl beide up to date zijn én de lijst staan van de door telenet werkende toestellen met ci+. Weet echt niet wat te doen.
0 Likes
Sebas
Experienced Veelweter
Berichten: 298
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Even demarreren...

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Hey @Philip ,

 

Je kan ons best een berichtje sturen via Facebook of Twitter met jouw gegevens. Zo kunnen we de details voor je nakijken en samen met jouw de oplossing zoeken. 

Alvast bedankt voor de details. We wensen je alvast een fijn weekend. 

0 Likes
fred
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Zijn je zenders wel geïnstalleerd, maar krijg je de melding:"gecodeerd programma"? Bij mij (Philips TV) gebeurde net hetzelfde. Het zaakje werd opgelost als volgt: TV helemaal uitschakelen. Kaartje uitnemen. Een kwartiertje wachten en dan kaartje terug plaatsen. TV inschakelen. Bij mij werkte dit (maar vraag me niet hoe dit mogelijk is...!).

 

Groetjes van 

 

Fred

0 Likes
sky
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! Pageturner!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Beste,

 

Ik heb een sony kdl 32r410 en een CI-module gekocht.

Installatie volledig volgens de handleiding uitgevoerd. 

Ik kan perfect naar alle digitale zenders kijken. Maar na een paar uur begint de ene na de andere zender uit te vallen. Dus wanneer ik zap naar een andere zender wordt het beeld van de zender blijkbaar niet meer gevonden. De info bovenaan (zender, programma, .. ) blijft even zichtbaar en na 5 sec wordt alles zwart.

 

Wanneer ik de voedingskabel en coaxkabel uittrek, werkt alles terug zoals het moet. Maar na een paar uur  beginnen  de zenders weer te verdwijnen.

 

Ik heb verschillende malen het kaartje opnieuw geïnstalleerd en altijd hetzelfde scenario.

 

Ik  heb geen zin om telkens alles  uit te trekken vooraleer ik begin te kijken en ben heel ontgoocheld dat de module niet goed werkt.

 

Zou er toch een oplossing zijn?

 

 

0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@sky.

 

Jouw probleem met de Sony KDL-32R410B is gekend en wordt momenteel onderzocht door Sony & Telenet.

Het zal dus even afwachten zijn. Een voorlopige & tijdelijke oplossing kan zijn om weer even analoog te kijken.

0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Of toch opteren voor een Digibox of Digicorder.

0 Likes
sky
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! Pageturner!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@Apestaart,

 

Sorry maar dat vindt ik toch kort door de bocht. Ik ben al lang telenetklant en heb al een digicorder.en nog wat andere producten.

Deze tv is voor de slaapkamer waar ik geen internetverbinding heb. De CI-module was dus het meest aangewezen.

Ik  hoop op een snelle en correcte oplossing.

 

 

0 Likes
Johan9
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Aan wie mij kan helpen,

 

Sinds vorige maand heb ik een Ci+ module voor mijn samsung UE40H6400.

Alles werkte perfect. Tot plots, sinds gisteren al mijn zenders behalve Een HD en Canvas gecodeerd zijn.

Er staat dat er geen abonnement is voor deze kanlen, nochtans alles perfect werkte voordien.

De nieuwste softwareversie is geïnstalleerd.

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem!!

 

Groeten,

 

Johan

0 Likes
fred
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Identiek probleem gehad in 2014. Bij mij ging het als volgt: TV volledig af. Kaartje eruit. Kwartierje wachten. Kaartje terug in. TV op.

Alles werkte weer normaal.

 

Fred

Johan9
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Heel erg bedankt!!

Ik zal het meteen uitproberen.

Ik had dit ook al ergens gelezen dat dit werkte bij een Philips, maar ik was niet zeker of dit ook zou werken bij een Samsung tv. Blijkbaar een gelijkaardig probleem.

 

Nogmaals bedankt, ik zal het laten weten of het nu werkte of niet.

0 Likes
Johan9
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Na deze oplossing uit te proberen, een stuk of 10 keer!!, zijn alle zenders behalve Eén en Canvas 'gecodeerd'. Ik vind dit echt vervelend en ondertussen kan ik enkel kabeltv kijken terwijl ik voor een Ci+ module heb betaald 70,00 euro voor de kaart zelf en nog eens 50 voor de activering. Hopelijk kan er mij nog iemand helpen en mij een eventuele oplossing aanbieden. Als dit probleem de komende week niet opgelost geraakt, contacteer ik Telenet.

Hartelijk bedankt voor iedereen die mij wil helpen bij voorbaat.


 

0 Likes
Johan9
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Is het ook mogelijk dat de koppeling tussen de module en smartcard, verkeerd is gebeurd bij de koppeling. De man bij het telenetcenter leek niet helemaal geconcentreerd...

Indien ja, toch wel raar dat het voor een 2-talweken wel heeft gewerkt.




 

0 Likes
Johan9
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Na een telefoontje naar de klantendienst van Telenet, is het probleem volledig opgelost.

Een vriendelijke man hielp mij, zeer snel e goed. Na een klein kwartiertje was het probleem opgeslost.

Heel erg bedankt Telenet voor de snelle service!

0 Likes