Beantwoorden
Philip
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Mijn beide tv toestellen, PHILIPS 40PFK4309/12 en 47PFL3188h/12, welke duidelijk in de lijst staan van de door telenet werkende tv's met CI+, slagen er niet in de 2 ci+ modules met smart card te lezen. Beide toestellen hebben de laatste software, dit werd bevestigd door het merk zelf.
Bijgevolg werken op beide toestellen alleen mijn analoge zenders en de gratis digitale zenders als één HD EN canvas HD. De betalende digitale zenders zijn gecodeerd. Weet iemand wat te doen? Als ik de modules in beide tv's stop gebeurt er gewoonweg niets.

Mvg
0 Likes
40 reacties
ANVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

HEY CHRIS, 

ik zit hier met het zelfde probleem, weet jij nog hoe dat je dat hebt opgelost?

Mvg, Anatole.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders


@ANVO  schreef:

HEY CHRIS, 

ik zit hier met het zelfde probleem, weet jij nog hoe dat je dat hebt opgelost?

Mvg, Anatole.


Als je een andere netweter wil vermelden, tik een apestaartje in (@). Zodra deze ingegeven is, krijg je een lijst van de andere deelnemers in deze draad. Kies de gewenst netweter uit en klik op enter.

Doordat jouw gebruikers-id van de netweters in dit bericht staat, zal je allicht een mail krijgen van de Netweters dat je vermeld werd in een bericht. Dat is gewoon handig.

 

Als je hetzelfde probleem hebt als @icetea1968 dan kan je deze link gebruiken.

ANVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@janne_man zal uw link eens proberen, heb ook van samsung community een te volgen procedure gekregen waarbij ik eerst de firmware moet updaten en dan beginnen van vanuit landinstellingen en dergelijke ga ze één van de dagen eens proberen.

Ik houd U op de hoogte

Mvg, Anvo

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@ANVO  In je eerste berichtschreef je dat je een zelfde probleem hebt. Dat is natuurlijk duidelijk voor jou, maan niet voor anderen (ook niet voor mij). In een zelfde probleem kunnen heel wat nuances zitten waardoor mogelijk een andere oplossing nodig is. Waar de persoon naar wie je verwees het had over een Philips tv, schrijf je nu dat je een Samsung hebt.

Krijg je de melding CI+ module wordt niet herkend?

Welk model heb je?

Wat wil je doen? De tv instellen voor tv met een kaartje? Je tv instellen voor het compact signaal ter vervanging van het analoge signaal? Je tv instellen voor het analoge signaal?

Als je op deze vragen een antwoord geeft, is de kans groot dat je een veel beter antwoord krijgt.

Ik geeft hier een samenvatting:

Indien je de melding krijgt CI+ module wordt niet herkend, doe dan een reset naar fabrieksinstellingen. Is je tv ouder dan 5 jaar, kies Nederland, Oostenrijk of Zweden als land. (die 5 jaar is niet letterlijk te nemen, het kan ook iets meer of minder zijn).

Je tv instellen voor het analoge signaal: in principe niet doen.

Je tv instellen voor het compacte signaal: in het samsung menu kun je doorgaans kiezen tussen analoog en digitaal, analoog, digitaal. Kies enkel digitaal. Kies snel scannen en geeft volgende parameters: frequentie 290000 kHz, Netwerk-id 32 en symboolfrequentie (symbolrate) 6875.

Je tv instellen voor tv met een kaartje (CI+): Snel scannen, frequentie 322000kHz, Netwerk-id 22, symbooefrequentie 6875.

 

Voor het compact signaal raad ik je echter aan om het stappenplan van Telenet nauwkeurig te volgen. Dat stappenplan vind je hier

 

Waarom enkel digitaal kiezen? Tussen nu en twee jaar, kan je geen analoog meer kijken. In de plaats daarvan is er het compacte analoge signaal dat dezelfde inhoud heeft als het analoge.

ANVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

janne_man, 

je hebt gelijk ik was niet echt duidelijk, zal met een nieuwe lei beginnen.

Ik heb dus een samsung tv UE40J5100AWXXN in 2017 aangekocht bij carrefour.                     (uitgebracht mei 2015)https://tweakers.net/pricewatch/445718/samsung-ue40j5100aw-zilver-zwart/specificaties/

Ik had eerst het compacte signaal ingesteld, dat was in orde want ik kreeg de bevestiging op kanaal 55.

Dan toch nog een CI+module gaan kopen en wilde ik de tv instellen voor tv met kaartje.

Dan de stappen gevolgd uit de bijgeleverde startgids, met gevolg dat de tv wel de digitale kanalen vond, maar dat ik enkel één (vrt) kon bekijken en bij de andere zenders de melding kreeg dat de kaart niet werd herkend.

Waarna hij zelf een reset deed naar de analoge kanalen.

Dan heb ik maar terug het compact signaal erop gezet.

En nu zit ik daar met een kaartje van 69€ en een activering van 50€ met de melding van telenet dat ze geen kaart terugnemen die je in de winkel zelf gaan halen bent.

Dus als ik jou goed begrijp doe ik een reset naar fabrieksinstellingen, stel ik land in naar Nederland, Oostenrijk of Zweden. En vervolgens alles uit de startgids bij de ci module?

Mvg, Anvo.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@ANVO Uw model staat niet in de lijst van geschikte toestellen, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt. 

Kan je in het menu aan landinstelling? Zo neen, dan zal je eerst terug naar fabrieksinstellingen moeten, zo ja, verander direct het land. Als je de keuze hebt tussen 'Andere' of 'geen uit lijst' of iets dergelijks, maak dan die keuze.Als je verplicht bent om een bestaand land te kiezen, kies dan Nederland of Oostenrijk of Zweden.

Je kan het stappenplan voor  de compact zenders volgen, bij het snelkiezen moet je enkel 322000 kHz opgeven in de plaats van 290000 uit het stappenplan  en Netwerk-id 22 in de plaats van 32.

 

Als je kaartje te lang uit de tv geweest is, of als de tv te lang uit stond (niet in stand by), dan kan het zijn dat je kaartje niet direct actief is. In dat geval heb je twee mogelijkheden. Mogelijk een aantal dagen wachten of anders naar telenet bellen en vragen voor de heractivatie van de kaart. De module moet goed vastzitten en het kaartje moet in de juiste richting in de module steken.

Als je op je tv de boodschap ziet dat het kaartje gekoppeld wordt, dan steekt het juist. Dat koppelen kan soms wel even duren. 

 

ANVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@janne_man het is opgelost, een reset naar fabrieksinstellingen en dan nog eens het stappenplan gevolgd zoals je had aangegeven en het werkte.

Bedankt voor de goede uitleg, mvg Anvo

ANVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@janne_man nu de kaart herkend is zit ik nog met een volgend probleempje, als ik de zenderlijst exporteer sorteer naar mijn volgorde en terug importeer moet ik elke keer ik zap de pincode ingeven.

Dus terug de volgorde van telenet gezet, maar dan ligt RTV op nr 859 en ik hem graag op de nr 7 had gehad.

Dat is toch niet erg handig, 

mvg, Anvo

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Kan je geen favorieten instellen op je toestel? Zo heb ik dat ook gedaan op mijn Philips.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@ANVO Ik vind het eigenaardig dat je de pincode moet ingeven. Voor zover ik weet moet dat enkel als je zenders aanmerkt voor een bepaalde leeftijd.  Kijk toch eens goed naar je instellingen.

 

In het verleden heb ik al meegemaakt dat ik de regionale zenders niet kon verplaatsen op de tv zelf. Doorgaans gebruik ik ChanSort hiervoor. Ik heb nu ChanSort geopend en zie nu dat je allicht geen rekening moet houden met mijn eerste zin. In ChanSort is er boven in de linker tabel een hangslotje. Als ik daar met de muis overkom, lees ik parental control. Als ik er op klik dan wordt er in de rechter tabel de zender aangevinkt in de kolom Locked.

Ben je zeker dat je na het wijzigen de gegevens goed opgeslagen hebt? Bij mij heeft het ui de tv geëxporteerde  bestand geen datum. Na de manipulaties en opslag met ChanSort  heeft het wel een datum.

   

0 Likes
ANVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@janne_man ja de slotjes zijn het probleem geweest, dus dit ik opgelost.  mvg, Anvo

 

0 Likes