Beantwoorden
MrPurple13
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Wandcontactdoos nodig voor aansluiting?

Situatie: huis gekocht waar het Proximus was en dus na hun renovatie hebben de vorige eigenaars geen coax wandcontactdoos geplaatst.

Nu wil ik weten wat ik moet voorzien voor de installatie van Telenet.

Momenteel ligt het coax aftakpunt los in een kast in de inkomhal.

Van daaruit kan ik wel zelf de kabel doorvoeren naar de living(via de kelder). Er is een kabelgootje in de livingmuur voorzien.

Dus is het mogelijk dat de Telenet-installateur het zwarte kastje (weet niet hoe dit noemt) installeert in de kast met het coax-aftakpunt. En vervolgens de modem/digibox gewoon aansluit via een coaxkabel welke uit de muur hangt.

Korte vragen:

Is een wandcontactdoos verplicht?

Moeten modem en zwart bakje naast elkaar hangen of mag dit in verschillende ruimten zijn. (afstand +/- 4 meter kabel)

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Ere-Krak

@MrPurple13 

Als je een comfort installatie genomen hebt moet je niets doen. De kabel wacht en gaat gebruikt worden door de installateur. Als hij extra materiaal nodig heeft zorgt hij daar zelf wel voor. Je moet er alleen voor zorgen dat hij geen gaten door muren moet boren.

Je moet geen wandcontactdoos voorzien en je kan best de hele installatie bij elkaar houden. (NIU en modem). Tenzij je problemen zou kunnen hebben met wifi. In dat geval wel kabel en gaten voorzien.

louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@MrPurple13 in dit artikel kan je ook nog wat extra informatie vinden. 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Mijn NIU hangt zeker 10 m verwijderd van de Kabelmodem. Toestellen moeten niet samen in dezelfde ruimte geplaatst zijn. Vanuit de NIU wordt de coax versterkt en verdeeld.

Vanaf de Kabelmodem worden de internetkabels, specifieke netwerkaansluiting voor Digicorder en telefoonlijn verdeeld.

Contactdozen zijn niet meer nuttig, want de ingebouwde filters zijn alleen maar hinderlijk. Alles moet immers aangesloten worden op de zuivere coax.

Een FM-tuner / radio aansluiten op de radio-uitgang van de contactdoos heeft geen zin meer, want de FM gaat verdwijnen. Zie: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Signal-Switch-en-analoge-kabelradio/td-p/75862/jum...

0 Likes