Beantwoorden
Philip
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier It's your fourth party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Mijn beide tv toestellen, PHILIPS 40PFK4309/12 en 47PFL3188h/12, welke duidelijk in de lijst staan van de door telenet werkende tv's met CI+, slagen er niet in de 2 ci+ modules met smart card te lezen. Beide toestellen hebben de laatste software, dit werd bevestigd door het merk zelf.
Bijgevolg werken op beide toestellen alleen mijn analoge zenders en de gratis digitale zenders als één HD EN canvas HD. De betalende digitale zenders zijn gecodeerd. Weet iemand wat te doen? Als ik de modules in beide tv's stop gebeurt er gewoonweg niets.

Mvg
0 Likes
40 reacties
Tim2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Zou je me kunnen zeggen hoe je dat gedaan hebt? Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb al twee keer gebeld naar de klantendienst, maar daar weten ze er precies niet erg veel vanaf, ook op de live-chat waren ze niet echt behulpzaam.

0 Likes
Nathalievh78
Freshman Alleslezer
Berichten: 2
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Hoe kan je dan enkel de analoge zenders bekijken? in hebben geen kaartje. Dit is een tweede tv en we willen enkel analoge kanalen jierop. VTM en een enzo

0 Likes
baldnolocks
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Ik kreeg alsook de melding CI + module wordt niet herkend, stress, want uit het help menu van Samsung wordt je niet veel wijzer.

 

Ik heb het volgende gedaan, de televisie volledig gereset en bij de zender zoek instellingen dien je met de pijl (cursors) naar rechts te klikken en dan krijg je de volgende keuzes: Analoog en digitaal, digitaal, analoog.

 

Dus analoog zender zoeken instellen en opgelost.

 

Bij deze nog mijn dank aan de telenet hulplijnen om hun geduld, de vriendelijkheid, en het mee zoeken naar een oplossing.

 

Update: Men kan reeds bij het instellen van de kanalen voor analoog kiezen (volledig resetten niet nodig)

 

Ook merkte ik op dat ik 999 opties/kanalen bleef houden, dit heb ik opgelost door in de kanalenlijst voor analoge kanalen te kiezen (dus 22 analoge kanalen) zonder al de rest in de lijst te hebben.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5196
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Als je tv een dvb-c tuner heeft, dan zou ik toch ook de digitale kanalen instellen. Je kan dan in hoofdzaak de vrt zenders in de betere kwaliteit bekijken. Je hebt ook een hele reeks radio zenders beluisteren: de vrt zenders (tv en radio) en de radiozendernummers met een lager getal dan radio 1. 

baldnolocks
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Na een update door Samsung zijn mijn problemen begonnen, en nadat ik hier gisteren postte dat ik de oplossing gevonden had blijkt dit toch niet zo te zijn, de televisie heeft zich gewoonweg weer gereset.

Mediamarkt, waar ik de televisie gekocht heb is onbereikbaar, je komt bij een callcenter die je boodschap zullen doorgeven en raden aan om met Samsung contact op te nemen.

Lijkt mij een beetje zoals verzekeringen, verkopen kunnen ze wel, maar eens er wat aan de hand is, trekt men doorgaans de handen er af en kan de klant zijn plan trekken...

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

De dienst na verkoop van MediaMarkt is legendarisch (slecht), maar bon, daar heb je nu niet veel aan. Ik heb niet alles gelezen, dus sla me niet dood als dit al gezegd is. Ben je zeker dat het CI+ kaartje werkt? Heb je dit al eens geprobeerd in een ander toestel? Kijk eens via Mijn Telenet > TV > Extra pakketten. Staat de CI+ module daar vermeld?

 

Edit: Wat zegt de support van Samsung?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5196
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

De CI+ werkt enkel op de digitale kanalen. 

Zet de tv uit. Haal de CAM (is het omhulsel waarin het gele kaartje van Telenet steekt) uit de tv. Neem de handleiding die bij je kaartje was. Controleer of het gele kaartje in de juiste zijde en richting in de CAM steekt. Als je er nooit aan bent geweest zou het juist moeten steken. Steek de CAM terug in de tv. Zet de tv aan. Normaal moet je nu een bericht krijgen op je tv dat de ci+ gekoppeld wordt. Selecteer nu de lijst met alle programma's (uw 999). Kiets nu Vtm in die lijst (zou kanaal 1 moeten zijn). Mogelijk krijg je een bericht op je tv dat dit programma niet in je pakket zit. Wacht wat, eerst zal je de klank horen en effe later krijg je beeld.

Als het afstemmen op de digitale zenders niet lukt, installeer dan de digitale zenders opnieuw.  Als het geen te oude Samsung is, moet je land op België staan. Als je de instructies volgt die bij het kaartje was, duurt dat maar een paar minuten. Je kan de handleiding van je tv zien op je tv.

baldnolocks
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Goede morgen, Bjørn, Ik wil géén digitale televisie en kijk nog analoog.

 

Dus dat CI + module gedoe, een digibox of whatever heb ik niet. (steekt er ook niet in)

 

Wat ik al wel kon lezen op het Samsung forum is dat ik niet alléén ben, mijn klacht is wel specifiek, maar ik las toch dat mensen hun televisie na een software update, geheugenverlies kreeg.

 

Ik heb 22 kanalen, als ik over en weer scroll over zenders wil ik van 1 tot 22 kunnen gaan en andersom, en niet 999 kanalen moeten overlopen. (Instellingen laten mij dit toe 22 analoge kanalen als voorkeur in te stellen)

 

Kan de televisie telkens weer opnieuw instellen, maar op een bepaald punt treed het geheugenverlies op en kan ik beginnen instellen.

 

Heb getracht contact op te nemen met Samsung support via de televisie, no luck, vervolgens via messenger (persoon leek het héél druk te hebben), telefonisch op de wachtlijn tot de lijn vreemd begon te doen en ik dan maar ingehaakt heb en weer wat euro's armer zonder geholpen geweest te zijn.

 

Uiteindelijk verder geholpen via messenger, men gaat vandaag vanop afstand de televisie nakijken...

 

Toch bedankt voor uw reactie,

 

Michel

0 Likes
baldnolocks
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Goede morgen Janne Man, leest u even mijn antwoord bij Bjørn, toch bedankt voor de reactie.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

@baldnolocks

 

Oei, dan zit ik er goed naast. Maar het onderwerp van deze topic vermeldt CI+, vandaar de verwarring. Misschien maak je beter een nieuw onderwerp aan?

 

Toch nog even CI+ (sorry), het zijn geen 999 kanalen en normaal gezien kan je met een smart tv "favorieten" instellen. Op die manier zou je het dus toch kunnen beperken tot 22 kanalen. Kijk even in de handleiding van jouw Samsung of dit mogelijk is. Op mijn Philips kan het in elk geval.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
baldnolocks
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Als op het scherm van mijn televisie deze zin komt te staan: "CI+ module wordt niet herkend"

 

Zie ik géén reden om de titel te gaan veranderen 😉

 

Ik maak er géén gebruik van, (trok gisteren de sticker weg en zag waar je dat ding vermoedelijk kan insteken), maar het zit er niet in en het zal er ook niet in geplaatst worden.

 

Maar de televisie maakt een verwijzing naar dit ding en heeft dus ergens een probleem en dit na een software update (dat is zoals Windows, ze updaten, maar veroorzaken alléén nog maar wat meer problemen)

baldnolocks
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

De door Samsung toegezegde support, mij toegezegd door een zekere Davey, die vandaag zou plaatsvinden van 10 tot 12 uur, is dus niet gebeurd.

 

Klantenservice van Samsung is dus een DIKKE NUL!

 

Ik merkte ook op hun community op dat het een bekend probleem is....

 

Momenteel lijkt de televisie zijn geheugen gevonden te hebben, maar ik vrees al voor het zich weer gaat voordoen.

 

Het zal een reden gehad hebben, een 108 cm voor 339€ bij Mediamarkt, drie maanden geleden... 😞

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Ik zou toch nog eens proberen bij Samsung. Misschien kan je het toestel rechtstreeks bij hen wisselen zonder dat het via MediaMarkt moet gaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5196
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

1. Als je een lange lijst hebt met kanalen dit tot 999 gaan, heb je de digitale (dvb-c) kanalen ingesteld. Na fabrieksinstellingen zijn alle kanalen verdwenen. Als je dan daarna enkel de analoge kanalen zoekt kan je onmogelijk een andere lijst hebben dan de 22 analoge kanalen.

 

2. Ongeacht hoeveel je betaald hebt, de winkel waar je gekocht hebt moet instaan voor de goede werking van het product binnen de garantieperiode. Doe je tv  terug binnen bij MediaMarkt met het probleem. Uw garantie periode loopt niet door de tijd dat je de tv binnenbrengt. Je hebt de tv nu 3 maanden, je krijgt de tv pas terug na voer maanden, dan heb je nog 21 maanden garantie nadat je,je tv teruggekregen hebt.

3. Elke tv waarbij je de programma's kan instellen (dus niet de zeer antieke tv waarbij je met een draaiknop of met druktoetsen van kanaal kan veranderen), bevat een batterij om het programma in het geheugen te bewaren. Mogelijk is er daar ergens een slecht contact. Het kan ook dat het batterijtje defect is. Als je telkens de stekker uittrekt omdat je niet wil dat de tv nog een beetje aan staat, dat zal je heel snel het resultaat op een onaangename manier waarnemen door verlies van programma's.

0 Likes
baldnolocks
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

CI+ module wordt niet herkend, Gecodeerde zenders

Dag Janne Man, na veel over en weer gechat, heb ik zojuist hulp gekregen van Samsung support vanop afstand... en hopelijk is het opgelost.

 

Ik had de volgende keuzes om zenders te laten zoeken: Digitaal en analoog, Digitaal of analoog, waar ik uiteraard voor analoog heb gekozen.

 

Het zou niet mogen dat de televisie zonder mijn doen, digitale zenders (die ik trouwens niet kan bekijken) gaat toevoegen, dus een lijst van 999 kanalen heb ik echt niet nodig.

 

Televisie staat idd, nooit op stand by, maar het probleem en de meldingen kwamen er als deze aan stond...

 

Volgens Samsung kon het vele oorzaken hebben, en zij zouden het opvolgen 🙂

 

En om eerlijk te zijn?....vintage rules zenne!