Beantwoorden
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

CI+ op TV die niet in de lijst staat?

Wij gaan binnenkort verhuizen en hadden graag onze oude TV in de slaapkamer geinstalleerd nu we daar ook een aansluiting hebben.

We vroegen ons af of het zou werken met een CI+ module. Het model staat echter niet in de lijst van compatibele modellen maar zijn aanverwanten echter wel. Het betreft een Philips 39pfl3008H/12. Die staat er dus niet in maar bvb een 39pfl3208 wel.

 

Is het een gok waard? Stel dat ik een CI+ kaart koopt en het werkt niet, kan ik die dan terugbrengen en een digibox in de plaats aanschaffen?

 

Alvast bedankt voor de hulp 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
9 reacties
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

CI+ op TV die niet in de lijst staat?

Dan zou je beter die CI+ module online bestellen want dan kan je die terugsturen indien die niet werkt op uw TV, als je daarentegen die module in een Telenet center koopt dan kan je die niet meer terugbrengen, gekocht is gekocht.

Je kan ook met een CI+ module van iemand anders uitproberen of dat werkt op uw TV toestel.

MirrorOnline
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

CI+ op TV die niet in de lijst staat?

Dag @BertXL

 

Helaas, als je toestel hier niet bijstaat zal de CI+ module niet compatible zijn. Indien je deze aankoopt kun je deze ook niet meer terug inleveren. 

BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

CI+ op TV die niet in de lijst staat?

ik heb alles nog eens aan het nalezen geweest en het zal dan toch maar een extra digibox worden. Dan kunnen we ook de opgenomen programma's van onze digicorder bekijken.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

CI+ op TV die niet in de lijst staat?

Als die TV een CI+ aansluiting heeft dan is de kans heel groot dat dit werkt. Een gewone CI aansluiting werkt niet.

Voor ZIGO, UPC en KAIWAY is deze TV wel gecertifeert Dus de kans is heel groot dat het toch werkt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ op TV die niet in de lijst staat?


@MirrorOnline schreef:

Helaas, als je toestel hier niet bijstaat zal de CI+ module niet compatible zijn.


 

@MirrorOnline Sorry, maar dit is onzin. Ik heb persoonlijk al enkele toestellen die niet in de lijst staan (Philips én Medion) uitgerust met een CI+ kaartje en die werken zonder problemen. Ik ben overigens niet de enige: verschillende gebruikers op dit forum hebben al gemeld dat tv-met-een-kaartje werkt op hun toestel dat nochtans  niet in die lijst staat.

 

De toestellen in de lijst werken (in principe) gegarandeerd, maar het is absoluut niet zo dat het gegarandeerd niet zal werken met toestellen die niet in de lijst staan.

 

@BertXL- Ik zou het gewoon riskeren. Of probeer het eerst met een kaartje van iemand anders.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MirrorOnline
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

CI+ op TV die niet in de lijst staat?

Hiermee bedoelde ik dat indien je een CI+ module aankoopt en blijkt dat deze niet werkt op een toestel die niet in de lijst staat je deze niet terug kan inleveren bij een center. 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ op TV die niet in de lijst staat?


@MirrorOnline schreef:

Hiermee bedoelde ik dat indien je een CI+ module aankoopt en blijkt dat deze niet werkt op een toestel die niet in de lijst staat je deze niet terug kan inleveren bij een center. 

 


<oei> Zo had ik het duidelijk niet geïnterpreteerd. Maar hoe weet TN welke televisie een bepaalde klant gebruikt?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ op TV die niet in de lijst staat?


@sb schreef:

MirrorOnline schreef:d. Maar hoe weet TN welke televisie een bepaalde klant gebruikt?

Telenet weet niet welke TV je gebruikt. Het heeft eigenlijk alles te maken met een beetje een perverse kronkel in de verkoops reglementering.

Online of via telefonische verkoop heb je het recht op een bedenktijd van 14 dagen. Voor om het even welke reden.

Bij verkoop in een shop of winkel hebben ze geen terugnameplicht. Je wordt geacht het product voldoende te hebben beoordeeld bij je aankoop.

Kijk vooral na in de specificaties van uw TV of er staat CI of CI+ met de nadruk op de +,

Indien je toch een miskoop hebt gedaan kan je het doorverkopen aan een buur of familielid of je kan een andere TV kopen Verlegen smiley


 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

CI+ op TV die niet in de lijst staat?


@MirrorOnline schreef:

Hiermee bedoelde ik dat indien je een CI+ module aankoopt en blijkt dat deze niet werkt op een toestel die niet in de lijst staat je deze niet terug kan inleveren bij een center. 

 


Volgens de antwoorden hierboven nemen ze het zowiezo niet terug in de winkel... Enkel online heb je 14 dagen bedenktijd (dat is een wettelijke verplichting)


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes