Beantwoorden
NBB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Chromecast werkt niet op WiFi-powerline

Hallo,

Sinds kort heb ik een wifi-powerline. Instelling zijn volgens mij goed, deze heeft dezelfde SSID overgenomen, (automatisch) switchen tussen deze antenne en de wifi van de modem gaat goed (voor gsm/tablet). Dus dit lijkt één netwerk te zijn (staat ook zo in de instellingen). De chromecast maakt connectie met de powerline en is niet te besturen/casten via een toestel (gsm/tablet) dat op de andere antenne connectie heeft gemaakt. Enkel door de toestellen die op dezelfde wifi-antenne staan. Nochtans is dit één netwerk en was dit wel mogelijk met de access-point, die ik nu heb ingeruild voor de powerline. Iemand een ideetje aan wat dit kan liggen? Bedankt.

 

Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Chromecast op powerline

0 Likes
5 reacties
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Chromecast werkt niet op WiFi-powerline

Dit zou gewoon moeten werken.

Los van welke wifi-antenne, zitten de chromecast en smartphone/tablet op hetzelfde wifi-netwerk.

 

Probeer je chromecast eens opnieuw te installeren? (zo met die code op TV en je google home app)

 

Verder is het vreemd dat je een accesspoint vervangt door een wifi-pwl...
Waarom zou je dat willen doen? Een accesspoint is veel stabieler dan een wifi-pwl.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Chromecast werkt niet op WiFi-powerline

Op welke van de twee WiFi netwerken je connecteert maakt helemaal niks uit. Dat die twee nu hetzelfde SSID hebben of elk een eigen SSID, dat maakt allemaal niks uit. Onderliggend is alles één groot netwerk.

Tenzij uw powerline in een ander subnet zit, maar dat zou mij toch sterk verbazen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Chromecast werkt niet op WiFi-powerline

dat zou 255.255.0.0 oid oplossen

0 Likes
NBB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Chromecast werkt niet op WiFi-powerline

Hey, de chromecast opnieuw installeren heb ik gedaan. Ook opnieuw de home-app. Dit verandert niet veel. 

 

Ik heb de accespoint veranderd naar powerline omdat ik in de bovenste kamers slechte dekking heb. Nu met al dat telewerk is extra ruimte wenselijk :-). Er is ook geen netwerkkabel, vandaar deze keuze...

0 Likes
NBB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Chromecast werkt niet op WiFi-powerline

inderdaad dit is niet het geval.

0 Likes