|
26.445
netweters
|
164.532
antwoorden
|
|
22.086
vragen
|
Hallo , zoals mijn vorig bericht (gisteren een storing , geen tv en internet 3u lang. Neem contact op met Telenet via mail en kreeg deze morgen een telefoon, die persoon rade mij aan om een nieuwe modem en tv box te nemen (heb nu de CH7465LG-TN en tv box zwart maar de nieuwe zijn de kleine dacht ik) die is verouderd zei hij. Ik gebruik ook de powerline. Ik kwam te weten dat de storing in de hele staat was, maar dat kon de persoon aan de telefoon niet zien zei hij. ... Zonet bericht van Telenet dat ik nieuwe modem opgestuurd krijg ...?..)
Nu intussen modem ontvangen type CH8568LG , tv box zelfde gebleven en ik gebruik de wifi powerline die je gratis kon gebruiken . Nu heb ik volgende probleem , een paar keer per week valt wifi ? internet weg waar de powerline wifi en tv is aangesloten ( tv box heeft internet verbinding via de powerline wegens geen andere mogelijkheid)
Is er toch een compatibiliteit probleem ?
Titel gewijzigd door EvaW11(mod) | Vorige titel: modem /internet /tv
Zowel de TV-box als powerlines zijn compatibel met modems van het type CH8568LG. Ben je zeker dat het enkel de powerline is die verbinding verliest? Welke kleuren hebben op dat moment de statuslampjes van de powerline?
Probeer de powerlines eens opnieuw te koppelen aan elkaar.
Hallo, ja ik ben zeker dat het de powerline is,heb 3 camera s en krijg melding als ze verbinding verliezen is telkens deze die verbonden is met de powerline en tv toont melding " geen verbinding ,, . Volgende keer zal ik lampjes bekijken.
Bedankt.
Kunnen er teveel toestellen verbonden zijn op een powerline? Gisteren weer een uitval toen ik op tablet bezig was (op de bovenverdieping)die is normaal altijd in verbinding met modem , die kreeg plots geen verbinding en in telenet app zag ik dat er dan verbinding was gemaakt met powerline waar op dat moment al 6 toestellen verbonden waren en dan kwam de uitval, met melding op tv (geen verbinding) en camera melding off line?
Heb vandaag ook ontdekt dat er soms grote verschillen zitten op wifi, zakt plots naar 42 mbps op minder dan 1m van modem om daarna terug naar 92 mbps te gaan ,zit meestal op die waarde ...