Beantwoorden
Tijsko
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Converteren van ethernet naar coaxial en omgekeerd

We hebben een netwerksignaal nodig in een zolderkamer en met de huidige wifi versterker valt dit signaal vaak weg. Daarom zijn we van plan om een ethernetkabel aan te schaffen en deze van A naar B te leggen. Nu blijkt dat er reeds een coaxiale kabel ligt. 

 

Is er een manier om het internetsignaal van RJ-45 via Coaxial terug naar RJ-45 om te zetten. Heeft iemand daar ervaring mee? Welke toestellen zijn daarvoor nodig? Of is het beter één enkele kabel te leggen (cat 7 allicht)?

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Converteren van ethernet naar coaxial en omgekeerd

@Tijsko  heb eens wat info voor je gezocht en blijkbaar zijn er bepaalde oplossingen hiervoor.

https://www.allekabels.nl/f-connector-verloopstekker/126/1260850/kabel-tv-via-utp-muxlab.html?gclid=...

 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1545764

 

Hopende heb je iets meer aan deze informatie.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Converteren van ethernet naar coaxial en omgekeerd

Er zijn verschillende systemen die coax als verlengstuk gebruiken voor netwerk, maar één van de betere is Hirschmann. Ikzelf heb een Hirschmann Moka 32 puur voor interactiviteit op de digibox in de slaapkamer. Deze haalt 400mbps maar tegenwoordig hebben ze er al van 1Gb.dat is misschien interessanter om ook gigabit internet te hebben.

Hirschmann is een heel goed merk voor netwerk over coax. 

Succes! 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Converteren van ethernet naar coaxial en omgekeerd

Dit is een deftig toestel: https://www.kabeldirect.nl/hirschmann-inca-1g-gigabit-internet-over-coax-adapter-set-van-2-stuks.htm...


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Converteren van ethernet naar coaxial en omgekeerd

Het voordeel van het MoCa systeem is dat je uw TV signaal niet verliest. Je hebt en een goede internetverbinding en een goed TV signaal.

Ik denk dat dit product van Hirshman ondertussen al een 10-tal jaar zijn nut heeft getoond en ondertussen ook sterk is verbeterd. Een duurdere maar betere oplossing.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
zackxoxo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! De kop is eraf! Hi there!

Converteren van ethernet naar coaxial en omgekeerd

Mijn router bevindt zich op mijn begane grond en ik probeer een bekabelde internetverbinding in mijn kelder te krijgen, omdat de wifi behoorlijk zwak is. De bedrading van het huis is behoorlijk waardeloos en ondanks mijn inspanningen kan ik geen goede manier bedenken om ethernet uit te voeren van waar de router zich naar de kelder bevindt (of omgekeerd). Er is echter coax in elke kamer (soms meerdere keren per kamer). Is het mogelijk om de coax op de een of andere manier te gebruiken om in te pluggen op een tweede router (ik heb een reserve FIOS-router) of gewoon de coax om te zetten naar ethernet en verbinding te maken met internet?

Tags (2)
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Converteren van ethernet naar coaxial en omgekeerd

@zackxoxo  je kan dan perfect gebruik maken van je coax aansluitingen. Hier een linkje om van coax naar UTP te gaan. Op die manier kan je dan ergens op een goede plaats je router zetten of enkel de UTP aansluiting te gebruiken

 

https://www.kabeldirect.nl/hirschmann-inca-1g-gigabit-internet-over-coax-adapter-set-van-2-stuks.htm...

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Converteren van ethernet naar coaxial en omgekeerd


@patrick37  schreef:

@Tijsko  heb eens wat info voor je gezocht en blijkbaar zijn er bepaalde oplossingen hiervoor.

https://www.allekabels.nl/f-connector-verloopstekker/126/1260850/kabel-tv-via-utp-muxlab.html?gclid=...


@patrick37 

De balun die je voorstelt in de bovenstaande link is een manier op je TV signaal te versturen over een UTP kabel.

De vraagsteller zoekt het omgekeerde: namelijk een oplossing om een internetsignaal over een coax te versturen.

De genoemde baluns zijn dus geen oplossing !

 

@Tijsko  schreef:

Is er een manier om het internetsignaal van RJ-45 via Coaxial terug naar RJ-45 om te zetten. Heeft iemand daar ervaring mee? Welke toestellen zijn daarvoor nodig? Of is het beter één enkele kabel te leggen (cat 7 allicht)?

De MoCa's zoals hier geadviseerd wordt is een goede (maar dure) oplossing.

Maar indien je de mogelijkheid hebt, is het inderdaad (veel) beter om een UTP kabel te leggen. Een cat7 UTP is hiervoor volledig overkill!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Converteren van ethernet naar coaxial en omgekeerd

@Ex-Netweter  heb het nog eens gelezen en je hebt gelijk. Was te vlug hiermee en heb inderdaad te snel gezien. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes