Beantwoorden
DJFransZeus
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

DOCSIS 3.1 E-Router bridgen: waar hang ik Digicorder?

Telenet kwam DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) installeren, abo met Speedboost.

Voorbij de e-router: mijn eigen Cisco-router RV325 met GB Wan-poort; alles komt achter deze eigen router te staan (eigen wifi, printing, https, DNS, etc)
De e-router geeft momenteel zijn eigen LAN, de RV325 krijgt een 192.168.0 adres op zijn Wan-poort
Ik wil dubbele routing gaan vermijden, dus de e-router in bridging zetten door het Mac-adres van de Wan-poort van de cisco in de configuratie op te nemen.

Ik veronderstel dat de digibox ool achter de RV325 router kan/moet, of moet die op de e-router blijven?

 

0 Likes
18 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DOCSIS 3.1 E-Router bridgen: waar hang ik Digicorder?

@BennoV 

 

Om op één van uw vragen nog eens terug te komen:

 

Voor de interactiviteit en het onderling kunnen delen van opnames is enkel het 10.x.x.x adres nodig. Het interne LAN adres is (was) enkel nodig om de digicorder in uw eigen LAN te kunnen zien (via DLNA) om eventueel opgeslagen media te kunnen bekijken.

 

Ikzelf heb een modem-only met eigen router en mijn digicorders hebben geen intern adres. Enkel het 10.x.x.x adres. Logisch ook, want ze zijn rechtstreeks aan de modem verbonden en zitten bijgevolg niet in mijn LAN.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BennoV
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

DOCSIS 3.1 E-Router bridgen: waar hang ik Digicorder?

@Ex-Netweter, 

 

Wauw! Super bedankt voor je uitleg en de tijd die je erin gestoken hebt om te antwoorden. 

 

Ik denk dat jouw eerste optie een oplossing zou kunnen bieden: "Op 1ste switch een VLAN40 (untagged) poort verbinden met de E-router". Eigenlijk zit die switch vol, maar ik zal daar een mouw aan passen.

 

Ik denk dat jouw tweede optie niet werkt door beperkingen van de USG. Er wordt altijd gerouteerd van WAN naar LAN. En ik vermoed dat managed switching tussen LAN1 en LAN2 niet werkt. Maar dat moet ik nog eens uitzoeken of dat echt zo is.

 

Ik heb ook gezien dat de TV Boxen momenteel niet leverbaar zijn. **bleep** :). Anders had ik er nu al twee besteld :).

Ex-Netweter
 

DOCSIS 3.1 E-Router bridgen: waar hang ik Digicorder?


@BennoV  schreef:

Ik denk dat jouw eerste optie een oplossing zou kunnen bieden: "Op 1ste switch een VLAN40 (untagged) poort verbinden met de E-router". Eigenlijk zit die switch vol, maar ik zal daar een mouw aan passen.


Laat gerust weten of het op die manier gelukt is ....

DJFransZeus
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

DOCSIS 3.1 E-Router bridgen: waar hang ik Digicorder?

Een tekening zegt meer dan 1000 woorden, dus als je die dan zou willen publiceren (incl. vermelding van je VLAN's) dan ga ik hier ook mee verder!

0 Likes