24753
netweters
|
152365
antwoorden
|
20696
vragen
|
De DVB-C tuner speelt voor zo'n 1 a 1.5 uur en schakelt zichzelf dan uit. Dit is redelijk vervelend. Heeft iemand hetzelfde aan de hand en is dit normaal?
Eerst dacht ik dat het te maken had dat de DVB-C tuner te warm stond in de kast en heb hem dus nu op de kast geplaatst uit de buurt van andere warmte genererende toestellen maar er is geen verschil.
Is dit ergens een instelling en zo ja waar dan?
Graag jullie reactie en hulp?
Groeten,
Koen
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Kman heb je de Vistron VDR 210? Want van dat toestel weet ik dat die een auto stand-by functie heeft. Alleen schakelt de radio-ontvanger pas na 3 uur gebruik in stand-by en alleen als je gedurende die hele periode geen afstandsbediening gebruikt.
@Suzy jazeker, ik heb de Vistron VDR 210. Is die auto-stand-by functie uit te schakelen/in te stellen?
De functie 'Automatische standby' kun je in of uitschakelen in het menu 'Instellingen'. Knop MENU op afstandsbediening midden boven S1....S8.
Ingeschakeld gaat de de tuner na 3 uur in stand by.
Bedankt @williamh1 . Ik zie dat er bij de instellingen zowel een "auto standby" als een "eco standby" is. Wat is het verschil?
- In Standby verbruikt het toestel 2.5W
- In Deepstandby verbruikt het toestel 0.7W
Het verschil ligt volgens mij in de doorlus functie. In Deepstandby is de doorlus uitgeschakeld.
Dit is niet zomaar een passieve verbinding, maar een kleine coax versterker (+3 dB).