Beantwoorden
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Hallo iedereen,

 

Ik heb onlangs gemerkt dat de functionaliteit van de digibox op de kamer van de zoon verminderd is. Hij kan enkel nog naar de digitale kanalen kijken. Al de rest werkt niet meer. (Home toets, programma gids, opnames van de digicorder in de living bekijken, instellingen menu)

 

Nu staat er op zijn kamer nog een oude digibox van het type DB-AD200. (type met een smartcard) De digibox is normaal verbonden met de coax en via utp met de modem. De netwerk verbinding heb ik al nagekeken en ik heb de box teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

 

Eén ding valt me op en dat is dat de balk tijdens het zappen er anders uitziet van op de andere digibox en digicorder in huis. De zapbalk lijkt volgens mij heel sterk op degene die je ook ziet als je Telenet kijkt via een kaartje. Nu vraag ik me af als Telenet die oude digiboxen soms beperkt heeft in functionaliteit? Online vind ik er nergens iets over terug.

 

Zijn er hier mensen die ook nog zo'n oude digibox hebben en werkt die bij jullie nog zoals voorheen, dus inclusief de tv-menu's? Alle suggesties zijn welkom.

 

Alvast bedankt,

Tommy

 
0 Likes
23 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

@Tommyvhb 

 

Is die oude digibox wel (nog) ingeschreven op uw account en geactiveerd? Even checken bij de klantendienst zal dit wel opklaren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Ik denk het wel dat hij nog geactiveerd is. Als ik inlog op mijn.telenet staat hij toch tussen mijn apparaten. Maar ik zal eens contact opnemen met de klantendienst.

 

Bedankt!

 
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Heb je een nieuwe box in huis?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Hoe is de digibox aangesloten op de tv?

 

Via scart of hdmi?

 

Mijn vermoeden is dat je resolutie verkeerd staat waardoor verschillende functies niet werken...

Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Ik heb daar ook al zitten aan denken maar ik vind geen manier om de digibox een volledige factory reset te geven. Ik heb al geprobeerd op BACK en OK in te drukken dan herstart de box en dan moest ik volgens de site BACK blijven indrukken totdat het welkomstscherm verschijnt. Maar deze procedure deed bij mij geen factory reset.

Mijn digibox is trouwens via HDMI aangesloten. Maximum resolutie van de TV is HD Ready (720 lijnen) maar ik heb het ook al met een full HD (1080) geprobeerd met hetzelfde resultaat.

 

 
 
0 Likes
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Deze digibox is de oudste die ik in huis heb. En er is recent geen digibox bijgekomen of verdwenen als het dat is wat je bedoelt.

 
 
 
 
0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?


@Tommyvhb  schreef:

Ik heb daar ook al zitten aan denken maar ik vind geen manier om de digibox een volledige factory reset te geven. Ik heb al geprobeerd op BACK en OK in te drukken dan herstart de box en dan moest ik volgens de site BACK blijven indrukken totdat het welkomstscherm verschijnt. Maar deze procedure deed bij mij geen factory reset.

Mijn digibox is trouwens via HDMI aangesloten. Maximum resolutie van de TV is HD Ready (720 lijnen) maar ik heb het ook al met een full HD (1080) geprobeerd met hetzelfde resultaat.


Je kan op dit ogenblik wel nog de zapbalk zien he? Maar je kan niet meer in het menu?

Als je de zapbalk nog kan zien is de resolutie normaal gezien goed.

Kan je bij het zappen het zendernummer op het display zien veranderen en de zender mee zien veranderen op tv maar kan je geen zapbalk zien? Druk dan gelijktijdig op BACK en het pijltje naar rechts op het frontpaneel om zo de resolutie aan te passen.

 

Bij de reset die jij doet zou na het welkomscherm moeten gevraagd worden om de taal te kiezen en daarna om de postcode in te geven.

 

  • Probeer het eens op deze manier:

    • Trek achteraan de stroomkabel uit de digibox
    • Hou de BACK-knop op het frontpaneel van de digibox ingeduwd
    • Steek de stroomkabel weer in en hou BACK nog steeds ingeduwd
    • Wanneer het welkomscherm op tv verschijnt mag je BACK loslaten
    • Nu zou je de taalkeuze moeten maken en daarna de postcode ingeven
    • Wanneer de zenders gevonden zijn op OK duwen, hierna komt de zender op nr 1 in beeld. Belangrijk nu is om niets te doen. Laat de digibox voor de zekerheid een dik kwartier gerust.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

@Wheng 

Ik zie inderdaad nog de zapbalk. Maar ik vind het heel eigenaardig dat die zapbalk er veel moderner uitziet dan op een andere digibox in huis. Volgens mij lijkt hij heel sterk op de zapbalk als je telenet kijkt met een kaartje. (Familie van me kijkt zo naar digitale tv)

Jouw procedure om de box te resetten heb ik reeds geprobeerd maar ik krijg geen scherm met taalkeuze en zenders om te zoeken.

 

Ik heb naar de klantendienst gebeld maar daar zeggen ze me dat de AD200 een oud toestel is en er geen updates meer op gebeuren. Dat kan ik begrijpen maar het lijkt mij dat ze gewoon een laatste firmware update gedaan hebben waardoor de box enkel nog een decoder is voor digitale tv en dat alle andere functionaliteit achterwege gelaten is. Dit ontkende men aan de telefoon. Ze hebben me ook bevestigd dat die AD200 op hun systeem nog steeds actief staat.

 

Zijn er hier nog mensen die met een digibox AD200 kijken?

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

@Tommyvhb gaat uw tv tijdens herstarten digibox niet toevallig naar de digitale tuner van je tv dat je denkt dat het de digibox is ????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

@Tommyvhb  Je krijgt wel het welkomscherm van Telenet? Als je van zender verandert, verandert dan het beeld op je tv mee met het zendernummer op het display van je digibox?

 

Er is je verteld dat je AD 200 niet meer wordt ondersteund. Ik weet niet of dat waar is, maar ook al was dat het geval, dan nog zou je een reset naar fabrieksinstellingen moeten kunnen doen wanneer het menu niet werkt.

 

Krijg je het welkomscherm van Telenet niet en verandert de zender op je tv niet mee met het zendernummer op het display kan je best eens controleren of je tv nog op het juiste hdmi-kanaal is afgestemd  (zoals @Master-Magic vermeldde)

 

In het geval het bovenstaand in orde is maar de reset naar fabrieksinstellingen niet lukt vrees ik dat er iets mis is met de digibox.

Volgens mij is dit geen algemeen probleem dus ik hoop dat er nog iemand met hetzelfde toestel op deze thread antwoord op dit uit te sluiten.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

@Wheng @Master-Magic Bedankt voor jullie antwoord. Ik ben er heel zeker van dat de TV op het juiste ingang staat. De kanalen op het display van de digibox veranderen mee met de zapbalk.

Als ik de digibox herstart zie ik ook het welkomstscherm maar als ik de BACK toets ingedrukt hou tijdens het opstarten kom ik niet in het scherm terecht waarin ik mijn taal en postcode moet kiezen.

 

Ik vind het heel eigenaardig dat de zapbalk op het oude model AD200 er moderner uitziet dan die op een AD210. Het lijkt er voor mij op dat die oude AD200 een laatste update gekregen heeft waardoor hij gereduceerd werd tot een gewone DVB-C tuner, eentje zonder EPG dan want die kan ik niet oproepen.

Ter vergelijking heb ik bij beide modellen een foto van de zapbalk gemaakt. Bovenaan de AD210 en onderaan de AD200.

Zapbalken.jpg

 

Het zou inderdaad fijne zijn als er iemand zou kunnen reageren die ook nog een AD200 heeft staan.

 

 
0 Likes
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Blijkbaar is mijn foto van de zapbalken er niet goed doorgekomen. Bij deze een link naar de foto.

https://i553.photobucket.com/albums/jj389/tommyvhb/Zapbalken.jpg

 
 
0 Likes
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 488
De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?


@Tommyvhb  schreef:

Blijkbaar is mijn foto van de zapbalken er niet goed doorgekomen. Bij deze een link naar de foto.

https://i553.photobucket.com/albums/jj389/tommyvhb/Zapbalken.jpg

 
 

Foto's die je rechtstreeks post moeten goedgekeurd worden door de moderators. En het feit dat je verschillende zapbalken hebt, kan te maken hebben dat je ze hebt aangesloten met verschillende aansluitingen (de ene via HDMI, de andere via bijvoorbeeld Scart). Kan ook zijn dat het nieuwe menu ook gewoon niet compatibel is met het oude model (AD200). Voor de rest kan ik je weinig informatie geven vrees ik over de beperking van functionaliteit.