Beantwoorden
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Hallo iedereen,

 

Ik heb onlangs gemerkt dat de functionaliteit van de digibox op de kamer van de zoon verminderd is. Hij kan enkel nog naar de digitale kanalen kijken. Al de rest werkt niet meer. (Home toets, programma gids, opnames van de digicorder in de living bekijken, instellingen menu)

 

Nu staat er op zijn kamer nog een oude digibox van het type DB-AD200. (type met een smartcard) De digibox is normaal verbonden met de coax en via utp met de modem. De netwerk verbinding heb ik al nagekeken en ik heb de box teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

 

Eén ding valt me op en dat is dat de balk tijdens het zappen er anders uitziet van op de andere digibox en digicorder in huis. De zapbalk lijkt volgens mij heel sterk op degene die je ook ziet als je Telenet kijkt via een kaartje. Nu vraag ik me af als Telenet die oude digiboxen soms beperkt heeft in functionaliteit? Online vind ik er nergens iets over terug.

 

Zijn er hier mensen die ook nog zo'n oude digibox hebben en werkt die bij jullie nog zoals voorheen, dus inclusief de tv-menu's? Alle suggesties zijn welkom.

 

Alvast bedankt,

Tommy

 
0 Likes
23 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

@Tommyvhb de 210 heeft de laatste nieuwe versie gekregen en de andere heeft nog de oude versie.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

@Master-MagicBen je zeker dat de zapbalk op de AD200 de oude versie is? Die lijkt naar mijn gevoel toch moderner en strakker dan die op de AD210. Die op de AD210 lijkt me een stuk oudbolliger.

 

Ik vrees dat ik het zal moeten opgeven en een nieuwe digibox kopen. Wat er juist mis is zal ik waarschijnlijk nooit kunnen achterhalen. De digibox is defect en toch weer niet. Dan heb ik liever dat er wat rook uitkomt... dan ben je zeker dat het stuk is. 😀

 
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Je schrijft dat je de netwerkverbinding al gecontroleerd hebt. Wat gebeurt er als je Digibox en Digicorder eens van plaats wisselt of de twee Digiboxen van plaats wisselt?

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Het menu en de zapbalk van een digibox AD200 en digicorder AD2000 zien er inderdaad anders uit dan die van een digibox AD210 en AD220 en digicorder AD2100 en AD2200, zoals ook uit je foto's blijkt.

 

De zapbalk van de AD200 ziet er normaal uit. Je kan die smalle balk misschien moderner vinden, Telenet vindt die brede balk moderner 🙂  aangezien deze op de recente toestellen staan.

 

@janne_man  Of de digibox nu wel of geen internetverbinding heeft maakt op zich niets uit om het menu te raadplegen. Ook bij niet-interactieve decoders werkt het menu. Nu aangezien @Tommyvhb  al ongeveer alles geprobeerd heeft kan hij zeker eens proberen wat jij aanraadt.

 

@Tommyvhb  Wat er precies mis is kan ik je helaas niet vertellen. Normaal lost een reset naar fabrieksinstellingen dit op maar je krijgt de taalkeuze niet na het welkomscherm dus de box lijkt dit niet te willen doen.Je houdt toch BACK ingeduwd op het frontpaneel en niet op de afstandsbediening he?

Heeft je zoon zijn tv nog een scart-ingang? Het is de omgekeerde wereld maar kan je eens met een scartkabel proberen? Zorg dan wel dat je de hdmi-kabel uit de digibox trekt. Het kan zijn dat je dan plots zelfs de zapbalk niet meer ziet. Dit kan zijn omdat de digibox nog op 720p staat. Dit kan je dan oplossen door op het frontpaneel gelijktijdig BACK en het pijltje naar rechts in te drukken. Dan wordt de resolutie op 576i gezet. Als dit niet meteen lukt, herhaal dit dan eens. Nu zou de zapbalk wel via scart moeten te zien zijn. Werkt het menu nu wel? Ik vrees ervoor maar ik zou niet weten wat ik je nog zou kunnen laten proberen.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

@janne_manIk heb die digiboxen al gewisseld. Het was mijn eerste idee dat er iets mis was met de netwerkverbinding van die ene. Maar dat bleek het dus niet te zijn.

 

@WhengOok de hdmi kabel vervangen door een scart heb ik al geprobeerd. Het resultaat is behalve een kwalitatief minder beeld net hetzelfde. Om te resetten naar de fabrieksinstellingen druk ik wel degelijk op de BACK toets op het voorpaneel van de digibox.

 

Ik apprecieer de hulp en de tips die ik hier al gekregen heb maar ik vrees dat ik zowat alles al geprobeerd heb. Deze week spring ik met de digibox nog eens binnen bij het Telenet in mijn buurt. Misschien heb ik geluk dat er daar nog een knappe kop zit die het probleem kan oplossen. Anders zal ik er waarschijnlijk buiten wandelen met een nieuwe digibox onder de arm.

 

 
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Ja ik denk dat je zowat alles geprobeerd hebt wat in je mogelijkheden ligt. Ik vrees dat ze je in de Telenetwinkel ook niet kunnen helpen maar hoop doet leven.

 

Succes nog


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StevenJka
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Hallo ik heb juist hetzelfde probleem... Heeft u al een oplossing gevonden? Alvast bedankt! 

0 Likes
Tommyvhb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?

Ik heb de digibox nog eens binnen gedaan bij een Telenet service center maar daar hebben ze me ook niet meer kunnen verder helpen. Behalve vaststellen wat ik reeds vastgesteld heb en dat een reset niet helpt konden ze me helaas niet verder helpen.

Ik heb een nieuwe digibox aangeschaft en de oude hebben ze geactiveerd als een 2de hands toestel. Zo kan ik toch nog TV blijven kijken met die digibox. Al de rest werkt toch niet meer dus geeft het niet dan ik niet aan mijn opnames kan via dat toestel.

 
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digibox DB-AD200 beperkt in functionaliteit?


@StevenJka  schreef:

Hallo ik heb juist hetzelfde probleem... Heeft u al een oplossing gevonden? Alvast bedankt! 


En wat is juist hetzelfde? Voor u heel duidelijk, voor de netweter is het gissen. Wat voor u mogelijk details zijn kunnen een groot verschil uitmaken. 

Graag duidelijk uw probleem stellen.