Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Digibox kritischer gebruiker dan PC ?

Mijn Digicorder gebruikt een Powerline om de datalijn met de modem te verbinden.

Nu plaats ik een digibox met ook met een datalijn met powerline, gematch met de oude, en zelfde snelheid.

Wanneer ik met mijn laptop snelheid test op Powerline aan de digicorder+- 140Mbs, aan de digicorder +- 100Mbs. Dit blijkt echter niet goed genoeg om een opname op de digibox te bekijken. Stelt een digicorder zo hoge eisen ?

0 Likes
8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digibox kritischer gebruiker dan PC ?

Ik meen mij te herinneren dat de powerline minimaal 200 Mb/s moet leveren om deftig beeld te hebben.

 

Ik heb het vroeger ook gebruikt op de slaapkamer, en gewoon kijken in de kamer lukte goed. Op dat moment had ik drie digicorders en die waren alledrie geshared. De opnames bekijken van de digicorder in de slaapkamer (met een powerline dus) op een van de twee andere digicorders, dat kon ik echter wel vergeten .....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox kritischer gebruiker dan PC ?

Om gewoon interactief te zijn ( verder dan 2 dagen in tvgids, betaalpakketten delen, iets bestellen via tvtheek of terugkijktv) is een verbinding hebben op zich voldoende, daar is de snelheid niet zo belangrijk.

 

Om opnames te delen is de snelheid wél belangrijk. Je moet powerlines hebben die minimaal 200 Mpbs aankunnen.

 

Eerste belangrijke vraag: zijn beide decoders via die powerlines interactief? De makkelijkste manier om dat te testen is om te kijken of je verder dan 2 dagen vooruit kan in de tvgids.

Kan je op je digibox wel de lijst van de opnames zien?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Digibox kritischer gebruiker dan PC ?

Lijst opnames en lange TV gids is geen probleem, na keuze van opname krijg ik nog de balk met de minuten nadien gaat beeld blank..... Film van Digicorder Smiley Verdrietig .

Hangt wel op andere zekeringenkring maar op dezelfde fase.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox kritischer gebruiker dan PC ?


@Theo2 schreef:

Lijst opnames en lange TV gids is geen probleem, na keuze van opname krijg ik nog de balk met de minuten nadien gaat beeld blank..... Film van Digicorder Smiley Verdrietig .

Hangt wel op andere zekeringenkring maar op dezelfde fase.


Dat is erg vervelend.  Ik ben niet zo thuis in zekeringkringen en fases maar volgens telenet werken ze het beste op dezelfde stroomkring . Bedoelen ze daar dan dezelfde zekering mee? 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digibox kritischer gebruiker dan PC ?


@Wheng schreef:
Is erg vervelend.  Ik ben niet zo thuis in zekeringkringen en fases maar volgens telenet werken ze het beste op dezelfde stroomkring . Bedoelen ze daar dan dezelfde zekering mee? 


IK denk het wel. In theorie is dezelfde fase voldoende, maar in de praktijk wil dat wel eens anders uitdraaien. Ik heb al eens voor iemand anders twee powerlines op elkaar afgestemd, en die moesten daarvoor met een domino in hetzelfde stopkontakt zitten of het lukte niet. Eens gekoppeld konden ze wel op verschillende plaatsen in huis gebruikt worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digibox kritischer gebruiker dan PC ?


@StefaanH schreef:

@Wheng schreef:
Is erg vervelend.  Ik ben niet zo thuis in zekeringkringen en fases maar volgens telenet werken ze het beste op dezelfde stroomkring . Bedoelen ze daar dan dezelfde zekering mee? 


IK denk het wel. In theorie is dezelfde fase voldoende, maar in de praktijk wil dat wel eens anders uitdraaien. Ik heb al eens voor iemand anders twee powerlines op elkaar afgestemd, en die moesten daarvoor met een domino in hetzelfde stopkontakt zitten of het lukte niet. Eens gekoppeld konden ze wel op verschillende plaatsen in huis gebruikt worden.


Dat is echt wel raar. Maar zo zie je maar.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digibox kritischer gebruiker dan PC ?

Bij een gewoon huis electriciteitsnet heb je 2 fasen. Heb je 3 fase 230V dan kan de ene kring fase 1 en fase 2 gebruiken, de andere kring fase 2 en 3 maar ook nog fase 1 en 3. Uw signaal wordt altijd over 2 fasen verstuurd dus als er 1 fase niet overeenkomt heb je moeilijkheden. Je kan ook een 380 Volt binnenkrijgen, dat wordt dan verdeeld via N + fase 1, N+ fase2, N + fase3 die geven telkens 230V.

In domotica had je vroeger het X10 protocol die ook signalen stuurde over de 2 fasen en bij dergelijke bovenstaande installaties werd er dan een fase coupler geinstalleerd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Digibox kritischer gebruiker dan PC ?

Ondertussen opgelost

Eén van de twee stroomkringen had geen aarde.

Ik wist van vroeger dat er wel een aarde lag...stopcontact met aarding geplaatst en verbonden. Toen kreeg ik een schokkend beeld. Dan mijn powerline onderdelen verplaatst, de Wifi versie op de lijn naar de modem. Dus film loopt nu over de twee gewone modules....

Door al het uitnemen en terugplaatsen werd het resultaat stap voor stap beter... contact ? Nu werkt het zoals gewenst....snelheidsmetingen niet terug gedaan