Beantwoorden
Delcol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen

Al maanden problemen met onze Digicoder en opnamen. 

Wij bezitten 2 digicoders, de een paar jaar ouder dan de andere,  beide zijn aangekocht. De 2 digicoders hebben hetzelfde probleem. Sommige opnamen zijn goed te bekijken zonder  problemen. 

Lang gezocht en geprobeerd te begrijpen waarom de ene wel lukt de andere weer niet. 

Het blijkt dat als je een opname die niet goed werkt van je Digicoder Wist , je via terugkijk tv de serie wel,kan bekijken .. Je moet het wel wissen van je Digibox anders kan je het zelfs niet terug bekijken. Voorbeeld zender. Canvas serie "THE secret" .. Hebben dit probleem op de twee  digicoders .. Alles wat men opneemt loopt een beetje mank .. Vervelend want de bedoeling is nu net een serie te bekijken en te bewaren om later op een geschiktere moment te bekijken en niet om beperkt te zijn in tijd o .. Andere opnamen kunnen soms dan weer zonder problemen bekeken worden op de Digicoder.  Of het nu ligt aan een specifieke zender(s) die beperkingen opleggen of Telenet die mank loopt is ons een raadsel.. Het is niet normaal dat het op beide digicoders hetzelfde probleem geeft ..

Het is ook niet dat het enkel over opnames gaat die via slechts één  Digicoder worden opgenomen .. Ik heb het dus zowel voor op opnames genomen via Digicoder 1 of 2.

Wij hebben dit ook aangekaart via foon een tijd geleden    ,  .. Hetantwoord was dat als het blijft duren ze wel willen komen kijken maar dit op onze kosten indien het niet aan Telenet ligt maar aan het toestel.. De vraag is nu zijn Er beperkingen om op te nemen en waarom moeten we een Digicoder hebben als het zoals we denken het bij de ene zender  wel goed lukt en bij een andere zender of soort opname niet lukt. 

De blokjes en haperingen zijn een bron van ergernis .. 

Inde hoop dat er nog leden zijn die dit fenomeen herkennen en of Telenet hierop een degelijk antwoord heeft teken ik met de meeste hoogachting,

Delcol Martine 

0 Likes
9 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen

Hallo Martine,

 

De enige beperking bij opnames die er is, is dat je per digicorder maximaal 2 programma's tegelijk kan opnemen.

 

Zijn het altijd dezelfde zenders die die storingen geven en zijn het ook altijd dezelfde die geen storing geven? (daar lijkt het bij jou wel op)
Zijn het andere zenders op de ene dan op de andere digicorder?

Heb je tijdens live-tv ook soms storingen?

 

Dit zijn meteen veel vragen, ik weet het.


Is het iedere keer op dezelfde zenders, dan kan er iets mis zijn met het  signaal dat door de coaxkabel elke  digicorder binnenkomt. Als je tijdens live-tv ook soms storingen hebt, is het vrijwel zeker een signaalprobleem.

Als  beide digicorders op dezelfde zenders storingen geven, dan loopt het al fout vanaf het beginpunt van beide coaxkabels. Vertrekken die 2 kabels van eenzelfde punt, worden deze ergens gesplitst? Het beste is dat beide kabels van de versterker komen. De versterker/NIU hangt vlak bij de modem (de modem krijgt ook zijn signaal van die versterker). Hebben jullie op een ander punt op een of andere manier de kabels nog anders verdeeld, probeer dan eens zonder splitsing.

Er zijn verschillende versterkers/NIU's.

 

Er is een NIU die eruitziet als  een gewoon wandcontactdoosje met het verschil dat er daar een lampje inzit.

Voorbeeldafbeelding:

 

Afbeeldingsresultaat voor niu telenet

 

En er is ook een langwerpige NIU met verschillende aansluitingen:

Voorbeeldafbeelding:Afbeeldingsresultaat voor niu telenet



Het is inderdaad wel zo als telenet een technieker stuurt deze betalend zal zijn wanneer het aan de coaxkabel ligt (jullie installatie)  en gratis is wanneer de storing bij hen ligt (hun installatie, zijnde de NIU en het netwerk buiten). Dit is ergens wel normaal.

 

Nu, als beide digicorders op dezelfde zenders storingen hebben is het wel onwaarschijnlijk dat de technieker betalend zal zijn, maar zeker ben je helaas nooit op voorhand. Je kan het risico wel beperken door alvast bij 1 van beide digicorders de coaxkabel eens te vervangen. En probeer deze dan rechtstreeks van de NIU naar de digicorder aan te sluiten. Is het niet beter? Dan laat je toch best een technieker komen.

 

Wat betreft de terugkijktv. Je zou hiervoor de opname niet hoeven te wissen als je de terugkijktv gebruikt via de decoder. Blijkbaar is dat wel nodig wanner je via de yelo app of yelo website terugkijktv gebruikt. Zie deze post hierover.

 

Groetjes

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Delcol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen

Hallo ik zal straks met mijn man eens ook uw antwoord bekijken 

wat ik wel al kan antwoorden dat inderdaad wij weten dat je maar 2 opnames kan doen per digicoder 

in antwoord of het altijd dezelfde zender is daar kan ik negatief op antwoorden, soms dacht ik dat het enkel bij de commerciele zenders was , maar als het op canvas ook al is dan is er echt iets mis met telenet ofwell met mijn digibox, echter dat twee boxen tegelijk stuk zijn is praktisch onmogelijk volgens mij.

Het is nooit bij live tv kijken noch op nos noch op canvas of commerciele zenders ..

Signalen zijn nagekeken indertijd ik zal dat aan mijn man moeten vragen 

daarstraks zei hij me dat hij de digicoders niet heeft aangekocht alhoewel ik daaraan twijfel , hij dacht dat je nooit een digicoder kan aankopen en alleen maar huurt ..

ivm de coaxkabels dat ga ik aan mijn man vragen maar ik dacht dat hij dat allemaal nagekeken heeft 

Ik kom hierop later terug .. en ga dieper kijken welke zenders .. wat ik wel kan zeggen is dat ik soms als het stoorde eens boven op 2de tv ging kijken en daar was het probleem hetzelfde voor dezelfde zender en dezelfde opgenomen programma , ...  ik ben niet 100% zeker of ik het ook op prime heb ik dacht van niet.

wij kijken enkel op een, canvas, soms vt4 of 6 de posten van nl daar nemen we ook af en toen eens iets op ..   ook prime nemen we af en toe op  vooral series ..

de technische kan laat ik aan mijn man over ik versta daar niets van over splitsing enzo .. . maar eigenlijk is ooit hier iemand van telenet geweest en die had alles eens grondig nagekeken thuis ook de pc, foon en beide tvs .. digiboxen enzo ik denk een jaar terug .. 

 

0 Likes
Delcol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen

ik herinner nogmaals dat het blokjes zijn dus op scherm van opgenomen programmas en het soms tot enkele tot 30 seconden blijft hangen , eerst dachten we dat de tv stuk was maar dat is duidelijk niet het geval , twee tv en twee digicoders kunnen niet ineens stuk gaan ..  tenzij het de wet van Murphy is 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen

ik denk dat de harde schijven die er in zitten versleten zijn en stuk aan het gaan zijn.

als het enkel op opname's is dan is het dat of de tuners dat er ene stuk is die de opname's doet ofzo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen


@Master-Magicschreef:

ik denk dat de harde schijven die er in zitten versleten zijn en stuk aan het gaan zijn.

als het enkel op opname's is dan is het dat of de tuners dat er ene stuk is die de opname's doet ofzo.


Ik had daar ook al aan gedacht maar dan zou ze het toch op  ongeveer alle recente opnames moeten hebben of ben ik mis?

 

Dat beide digicorders dit tegelijkertijd zouden hebben zou wel toeval zijn, maar het kan natuurlijk wel.

Als ze live deze storingen niet hebben vrees ik er ook wel voor.

 

@Delcol  Kijk eens op de factuur of ze gehuurd worden of niet? Als ze gehuurd worden kan je ze altijd gaan omruilen. Opnames die erop staan ben je wel kwijt dan...


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Delcol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen

Het storend beeld is zowell op de digibox 1 of 2 en ik bekeek ook de opname gemaakt door digibox 1 of 2 beiden geven storingen dus beide digiboxen , of het bij de ene of andere digibox is opgenomen maakt niet dat het beeld beter is ..

wij zullen de kabels veranderen maar volgende week gaat hij langs bij telenet , naar het schijnt kunnen zij kijken ze stuk zijn .. de kabels naar boven en beneden zijn afgeleverd door telenet zelf .. dus geen aangekochte kabels ;, volgens mijn man zijn dat degelijke kabels van telenet ... tweede tv is niet ouder dan, 5 jaar dus die kabel ook niet.. 

 

0 Likes
Delcol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen

Ik denk dat ik het gevonden heb, het is inderdaad als ik kijk op tv beneden of boven

Echter ik stel vast dat het enkel op opmames van digicorder  boven is , dus alles wat via deze digicorder is opgenomen geeft verkeerd beeld .. ik heb het op opnames van meer dan 3 maand oud ook..  dus niet recent.

Alles wat opgenomen is bij digicorder  beneden geeft geen storing op tv boven of beneden. 

...l alles wat op digicorder van boven is opgenomen geeft zowel storing op tv beneden en boven 

Wij gaan de digicorder van boven dinsdag binnen doen wij huren beide digicorders 

 

 

 

Delcol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen

Geachte de miserie is niet van de baan, 

mijn man is al twee dagen bezig met bellen met telenet ..

ze maken ons van alles wijs 

 

om een zeer lang verhaal kort te maken 

dinsdag twee digicoders binnen gedaan gevraagd om ze na te kijken , hoefde niet we kregen twee mee omdat we ze huurden , en ook omdat het te lang duurde om ze te testen zeiden ze ..

Thuis aangekomen met twee nieuwe digicorders , dinsdag morgend dus 

een uurtje of twee reizen , uitpakken , inpakken , uitleggen aan desk enzovoort ...

twee nieuwe digicorder aangesloten ... pataat boem , de digicorder beneden deed helemaal niets , die internet werkte ook al niet , de bovenste digicorder was oké ...  een uurtje of twee aan foon gehangen denk ik , heen en weer gebeld , dan zeiden ze dat het aan de kabel zou liggen die van tv naar digicoder , mijn man replikeerde die kabel werkte perfect deze morgen voor ik naar de desk in Leuven ging .. waarom zou die dan ineens stuk zijn ?????? rara 

dan heeft mijn man afgelegd terug gebeld zodat hij een andere aan de lijn kon krijgen .. die kende er blijkbaar niets van en luisterde blijkbaar ook niet goed ... die begon over knop aan afstandsbediening van sony en een heel gepalaver over knopjes , dan zei ze je moet een nieuwe kabel gaan kopen .. enfin een tweede aan foon ...  hetzelfde liedje , mijn man heeft ingelegd is met de digibox van beneden naar de winkel teruggegaan een ultra nieuwe ... blijkbaar was die stuk ... we kregen een derde nieuwe digibox .... 

de digibox van beneden gisteren programma opgenomen en ja hoor de blokjes en heel de santeboetiek die ik uitlegde ... . van beeld stilstaan was nu ineens op de digibox van beneden , boven blijkbaar goed geen storingen ... 

weer een foon ....  een paar keer hebben ze zelf ingehaakt ... ze herkende ons nummer zeker ?? 

mijn man zo kalm als hij is begon weer zijn verhaal ...  dan was er volgens hen niets anders dan de kabel dus te vervangen eeen paar 30 euro kosten .. als het dan maar zou werken .. eigenlijk wisten we wel dat het niet kon wat ze ons daar wijsmaakten ..

die kabel werkte perfect beneden ... mijn man had zelfs de kabel van boven naar beneden aangesloten om te zien of die dan wel zou werken , neen hoor werkte niet !!! dus om toch maar zeker te zijn is hij naar de winkel gegaan en een nieuwe kabel gekocht ....   ook zo een coax kabel vernieuwd het probleem met de  blokjes op de digicoder beneden blijft hangen en blokjes geven ...

 

mijn man heeft twee maal weer heel lang aan de telefoon gehangen , en de laatste was een hollandse dame daar is hij wel boos geworden en heeft hij gezegd ik hoef geen testen meer op mijn tv jullie zijn al twee dagen mij zo aan het lijntje aan het houden ... hoe is het mogelijk dat er mensen aan de foon zitten die blijkbaar maar de eerste dag bezig zijn dat was een antwoord van een andere communicator die moest altijd gaan vragen aan iemand anders zijn chef zekers ....  ondertussen liepen de minuten wel vol .... 

het laatste wat er gezegd is geweest door de hollandse dame is , wij sturen een technieker mijn man vroeg of ze ons adres kende en ze had al ingelegd !! of die technieker nu komt of niet ??? is een raadsel 

in ieder geval ik denk dat er een klachtenbrief zal vertrekken het is ongehoord dat jullie zo mensen op kosten jagen en wij zijn een van de eerste klanten bij telenet toen het hier in Leuven een realiteit was , wij waren bij de eersten dus zolang zijn we al klanten bij jullie ...  

dus wij zijn op wacht of iemand van de technieker nu zal bellen en wanneer hij zou komen !!! 

ik ben zeer teleurgesteld over de telefoon handelingen en de vraag is nog wel wie gaat die foon en kosten betalen ... 

Martine

0 Likes
Delcol
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Digicoder opnamen blokjes scherm en blijft hangen

het is alsof alles spookt hier , kan het zijn dat iemand van ons telenet aftapt , ne mens begint van alles te denken ...

 

0 Likes