Beantwoorden
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Digicorder AC-AD2200 geen beeld nog geluid via Receiver

Hallo,

Hebben 2 digicorders van type AC-AD2100.

Eentje rechtstreeks via hdmi op een Samsung Tv.

Eentje via receiver (Yamaha RX-A3070) en dan naar ook een Samsung Tv (Q90R).

Deze laatste is onze Home cinema setup waar ook nog 3 anders toestellen zijn doorverbonden via Hdmi. Hdmi cec en arc werken hier ook gewoon zoals het moet.

Deze laatste digicorder is stuk gegaan en dus vervangen door nieuwer type AC-DC2200.

Maar ik krijg totaal geen beeld of geluid op de TV als ik de nieuwe digicorder via hdmi van de receiver doorlus. De receiver herkent de digicorder wel, want toont de naam ervan en ook gaat de indicatie hdmi in aan, maar deze knippert constant.

Ik heb al tal van instellingen, zowel op de receiver als op de tv, geprobeerd, maar niets helpt.

Het enige dat wel helpt is als ik de digicorder rechtstreeks op de tv aansluit, dan heb ik beeld en geluid, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Zet ik de andere digicorder (ac-dc2100) ertussen dan heb ik wel beeld en geluid via de receiver !!!

Trouwens alle andere toestellen werken dus wel via de receiver incl hdmi cec & arc.

Iemand ook een gelijkaardig probleem?

Zou dit ook gerelateerd kunnen zijn met het feit dat hdmi cec niet meer werkt vanaf het moment dat de digicorder in slaapstand gaat! Is een bekend probleem, maar nog steeds niet opgelost !

 

 

0 Likes
16 reacties
dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Digicorder AC-AD2200 geen beeld nog geluid via Receiver

Hoi, ook al geprobeerd, maar helpt ook niet.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder AC-AD2200 geen beeld nog geluid via Receiver


@dwadj  schreef:

@Suzy  Kan jij mss even checken met de technische dienst wat het probleem zou kunnen zijn?


Bedankt om me te mentionen, maar via De Netweters kunnen we zo'n individueel technisch probleem niet doorgeven (is niet echt de opzet van onze community).

 

Wanneer er zich algemene problemen voordoen of we meerdere meldingen van krijgen van een issue, geven we deze uiteraard door. Daarom lijkt het me best dat de klantendienst van Telenet een dossier voor je opmaakt, met hierin alle informatie omtrent je toestellen (tv en receiver) en hoe het is aangesloten. Zo kan het door achterliggende collega's die hiermee bezig zijn bekeken worden. Succes! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes