Beantwoorden
Judith1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

Al maand geen ondertiteling op Rai uno,pagina 777 is niet actief.Soms komt ze er ineens door maar verdwijnt ook even snel,is supervervelend als je een taal wil leren.Heb al verschillende keren contact opgenomen met de customerservice maar die bieden geen oplossing,zij zeggen dat het probleem bij de zender ligt,en de zender zegt dat het probleem bij de provider ligt.Probleem is ongeveer eind september begonnen,voordien werkte alles perfect.Zou toch graag een oplossing hebben.Alvast bedankt.

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I Vorige titel: Sinds maand geen ondertiteling op Rai uno,soms komt de

Tags (2)
0 Likes
17 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

@Judith1 ten eerste, voor wij (klanten zoals jij, geen telenet medewerkers) je kunnen helpen moeten we weten via welk toestel bekijk je dit, is dit een digicorder/digibox of een telenet tv box de nieuwste 4K toestel????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

Hier "TV met een kaartje".

Ondertiteling via TxT p. 777 werkt perfect.

 

Rai_Uno_txt.jpg

 

 

0 Likes
Judith1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

Digicorder/digibox

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

@Judith1 probeer eens met de digicorder te herstarten en dan nog eens teletext te proberen op 777, hier werkt het ook met een niet telenet ontvanger, de ondertiteling komt er woordje per woordje bij op sommige programma's zoals nu momenteel bij mij.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Judith1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

Heb net het heropstarten gedaan en op dit moment werkt het inderdaad,maar ik zal morgen nog een keertje nakijken,want heb vorige week een herstart gedaan en toen is het niet gelukte,txt op 777 kwam af en toe door,maar meer niet dan wel.Ik hou jullie op de hoogte,Alvast bedankt.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

@Judith1 denk dat ook deels ligt doordat de SD versie van RAI Uno gaat verwijderd worden en enkel de HD versie beschikbaar komt en de SD versie dus minder opties krijgt, 

normaal zou dit dit jaar of volgend jaar moeten gebeuren dat er enkel HD beschikbaar is voor de zenders van RAI.

zou op satelliet moeten kijken of deze al open is voor iedereen te bekijken of nog gecodeerd de HD versie van RAI Uno, 

het komt wel in orde, maar kan ook zijn dat er minder programma's worden ondertiteld door de corona omdat er minder mensen beschikbaar zijn bv.

ga het ook eens opvolgen enkele dagen en vergelijken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Judith1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

Zoals ik dacht was het gisteravond weer gewoon zo een moment dat de ondertiteling doorkwam,het is gewoon de txt pagina die niet interactief is.Normaal als je de txt pagina opent begint een nummer te lopen naast het nummer dat je zelf ingeeft,nu is dat niet,pagina blijft zwart.Sommige paginas kan je gewoon ingeven,zoals de 101,de 771(waar je kan zien welke programma's ondertiteling hebben)maar meer werkt er niet.

0 Likes
Judith1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

Is hier echt geen oplossing voor , ik moet de TV veel luider zetten dan dat ik gewoon ben , vele series zijn ook in een italiaans dialect dat niet altijd te begrijpen is .Vorige week dinsdag en woensdag is de ondetiteling er nog eens even doorgekomen en is toch veel fijner kijken . En wat met alle slechthorenden , die moeten hun plan dan ook maar trekken. Het zou tof zijn als Telenet hier een oplossing voor aanreikt . 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

@Judith1 hier nu momenteel nochtans ondertiteling op Rai Uno.

denk dat je toestel aan vervanging toe is.

als je maar amper teletext hebt op 777 en ik elke keer ik check na de melding ik het wel heb hier.

misschien eens bellen naar telenet morgen en vragen of ze een voorstel hebben als oplossing zodat je terug kan kijken met ondertiteling, misschien de box omruilen voor een nieuwere....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Judith1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

Hier vandaag ook weer in orde,aan de box zal het niet echt liggen is nog vrij nieuw,en ik check ook steeds bij mijn ouders en een aantal andere mensen die ook Rai kijken en die hebben net hetzelfde.

0 Likes
Judith1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

En toch om 16h is het weer gedaan,ik heb speciaal tv laten opstaan met de ondertiteling aan en om 16h zag ik dat hetzelfde zinnetje de hele tijd bleef staan,dus t'is weer van da.Ondertiteling is weer verdwenen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

@Suzy 

Ik heb ook op RAI eens gekeken naar de ondertitelingen. Ik doe weer eens een vergelijking wat ik kan ontvangen met enerzijds de Digicorder en anderzijds met mijn tv met CI+.

Op het ogenblik van mijn test was er geen ondertiteling via Telenet. Ik ken geen Italiaans, maar ik meen begrepen te hebben dat op Telenetext pagina 770 de paginanummers staan van welk programma en op welk Teletext pagina nummer.

 

Het DVB signaal kent zijn eigen systeem van ondertiteling dat ondersteunt wordt door de tv's. De Digicorder ondersteunt dat ook, maar volgens mijn bevindingen onvolledig.

In de instellingen kan ik enkel kiezen tussen Nederlands, Frans, Engels en Duits als ondertiteltaal. Op RAI is de ondertiteling in het Italiaans. Dus dat kan men nooit selecteren.

 

Op mijn tv geef ik steeds de voorkeur aan de dvb ondertiteling. Voor RAI heb ik de keuze tussen voorkeur, Italiaans, Engels. (Als ik de teletext goed begrepen heb is Engels zelden van toepassing). Ik kies Voorkeur en Ondertitels aan. Ik krijg op mijn tv heel mooi de Italiaanse ondertiteling.

 

Vermits Teletext aan het uitsterven is, stel ik vast dat meer en meer zenders de ondertiteling doen via het dvb-signaal en niet door de simulatie van Teletext. Het zou passend zijn indien Telenet de mogelijkheden van de ondertiteling beter ondersteunt in de decoders. Dit komt erop neer dat men met een decoder van Telenet alle opties van het uitgezonden signaal kan gebruiken. Dit gaat dan om de gesproken taal en de taal van ondertiteling met inbegrip van de audiodescriptie.

 

EDIT 0:55

Het systeem op de Digicorder is toch wat soepeler dan ik dacht. Als je op een zender staat en je drukt twee keer op OK, kan je de gesproken taal en de taal van de ondertiteling aanpassen. De mogelijheden die hier geboden worden hangen gewoon af van welke streams het dvb signaal meestuurt. 

Judith1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

Bedankt alvast voor de vergelijking,en het klopt inderdaad,op p 770 ,kan je zien welke programma's er ondertiteld worden.777 is in het Italiaans ,en 778 in het Engels.Dat laatste is zelden. Tot eind september heeft de ondertiteling perfect gewerkt,je kan zelfs ondertiteling opzetten bij opgenomen programma's wat top is. Heb al een paar keer gebeld met de customerservice,en dan wordt er een dossier aangemaakt en 5 dagen later krijg je dan Sms bericht dat ze niets kunnen doen.Alsof het een standaard bericht is. Dus heb ik het geprobeerd via de netweters,het probleem stelt zich,maar een oplossing niet.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen ondertiteling op Rai Uno post 777 op digicorder

@Judith1 kan zijn dat niet alle programma's worden ondertiteld omdat het een aangepaste versie is van RAI uno, als er programma's zijn dat niet buiten Italië mogen uitgezonden worden komt er een pancarte op het scherm met tekst.

op satelliet waar ik deze ook ontvang is de uitzending dan gecodeerd, 

er is wel een HD versie komende binnen dit en enkele maanden dat de SD versie gaat vervangen en dan zou telenet ook deze HD versie moeten doorgeven, hopen dat het dan wel goed werkt weer.

er moet misschien bij telenet eens bekeken worden of het kanaal kan aangepast worden, al denk ik dat dit een versie is dat voor alle providers dezelfde is met de tekst bij niet buiten Italië mogen uitzenden.

denk dat daar ook iets kan fout lopen en daarom telenet er niks kan aan doen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes