Beantwoorden
Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Digicorder achter (OpenWRT) router

Dear all,

Het lukt mij helaas niet (ondanks het lezen van eerdere posts) interactiviteit te krijgen op mijn Digicorder en misschien dat iemand mij in "Aap Noot Mies Taal" kan uitleggen hoe ik het toch voor elkaar krijg.

 

Ik heb begrepen dat ik mij switch instellingen in LuCI (OpenWRT) zou moeten aanpassen, maar ben eigenlijk opzoek naar de exacte instellingen.


Setup

Modem ►Switchbox ► Router (poort 4) ► Set-Top box
- Alles bekabeld aangesloten

- Poort 1-3 zijn geserveerd voor de TV, een Digital Media Player en een TV Streaming Media Device


Hardware

Modem Only : CBN CV6181E

Switchbox : DLINK GO-SW-5G

Router: Netgear WNDR3700 met OpenWrt
Set-top box Telenet AD 2100

Groet,

0 Likes
4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder achter (OpenWRT) router

@Vanderweyden 

 

Eigenlijk is het heel eenvoudig.

 

Vermits je een modem-only hebt dient uw digicorder rechtstreeks op het internet (dus op de modem) aangesloten worden, hij mag m.a.w. geen intern IP adres van uw eigen router krijgen.

 

Dat kan op twee manieren:

  1. Je sluit uw digicorder aan op de switch die tussen uw router en de modem-only staat.
  2. Als je een router hebt die VLAN mogelijkheden heeft kun je één poort openzetten en daar dan uw digicorder op aansluiten. Op die manier is uw digicorder eigenlijk ook rechtstreeks op de modem aangesloten want met uw VLAN passeer je uw router zonder dat die er iets mee doet.

Ik persoonlijk vind oplossing 1 de eenvoudigste en zo is het bij mij thuis ook geconfigureerd.

 

Veel succes !


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Digicorder achter (OpenWRT) router

Beste Stefaan,

 

Bedankt voor de bovenstaande reactie en als optie 1 mogelijk was, dan had ik waarschijnlijk ook voor deze optie gekozen, maar helaas... Nu ben ik alleen nog geen bruikbare "tutorial" tegen gekomen, die aangeeft hoe je dit via "OpenWrt" zou moeten doen.

Groet,

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder achter (OpenWRT) router

@Vanderweyden 

 

Tja, ik heb geen OpenWRT ....

 

Ik kan u wel zeggen waar je naar moet zoeken, dat is in de geavanceerde instellingen zoeken naar "VLAN" of Bridging". Daar geef je dan aan hoeveel poorten en dewelke je wil configureren als VLAN of als "bridge", hetgeen voor dit doel ook geschikt is, hoofdzaak je creëert een bypass op je router zodat je digicorder rechtstreeks aan het internet hangt.

 

Hieronder een screenshot hoe dat op mijn router eruit ziet.

 

Uw layout kan anders zijn, maar de functie moet dezelfde zijn. Voorwaarde is natuurlijk dat uw firmware deze optie aan boord heeft ...

 

poortbridgen.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder achter (OpenWRT) router

@Vanderweyden 

 

Ik heb even wat opgezocht en heb een video tutorial gevonden hoe je een VLAN kan opzetten op OpenWRT:

 

https://www.youtube.com/watch?v=UamhNbARR38

 

De auteur heeft weliswaar Linux op zijn PC, maar dat is niet relevant. De router draait OpenWRT en dat is belangrijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.