Beantwoorden
Shannon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Extra aansluiting

Wij hebben pas een huis gekocht waar we alle elektriciteit moeten vernieuwen.

 

Nu we toch bezig zijn met slijpen en kappen bedachten we dat het wel makkelijk was om boven op de slaapkamers ook kabel te voorzien om TV te kunnen kijken (geen digibox want dan zien we de kids helemaal niet meer beneden 🙈

 

Alle aansluitingen van Telenet komen binnen in de woonkamer, hier hangt dan ook de digibox etc.

 

slaapkamer 1 heeft reeds een Coax aansluiting dus deze kunnen we behouden maar wat met slaapkamer 2 en slaapkamer 3 (deze ligt op de zolder) ? 

Kunnen we deze gewoon simpelweg aftakken van aan de modem of is hier een maximum aantal aansluitingen mogelijk/toegestaan? 

 

Ook willen we evt indien mogelijk (dus zeker geen eis) tv voorzien in de keuken dus deze aansluiting zou hier eventueel ook moeten voorzien worden.

 

schoonvader is Handige Harry op het vlak van elektriciteit maar van Telenet aansluitingen heeft hij toch geen kaas gegeten. 

Ik hoop daarom hier het passende antwoord te krijgen! 

4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Extra aansluiting

Ik weet alleen dat je die kabels kan/moet aansluiten op de zgn. NIU. Dit is het (meestal) witte kastje waar de kabel binnenkomt. Gelukkig hebben wij ook een handige Harry en dat is @igvfer. 🙂 Ik vermeld hem hier even, zodat hij zijn kennis kan delen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra aansluiting

@Shannon  Je abonnement geef je het recht om vier tv toestellen aan te sluiten. Zoals @sb schrijft heeft de NIU doorgaans vier coaxaansluitngen voor tv waarvan 2 meer versterkt zijn. Voor elke tv gebruik je best een afzonderlijke aansluiting.

 

Als je een zeer goed signaal hebt Kan je eventueel met een spotter werken, maar dat is minder aan te raden.

In dat geval zou je nog een kabel naar de keuken kunnen leggen.

 

In zo'n situatie zou ik naar elke gewenste ruimte een kabel leggen. Mogelijk wordt dan één nooit gebruikt. Op voorhand denkt men dit en achteraf wordt het dat.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Extra aansluiting

De NUI in mijn appartement heeft 4 uitgangen voor TV . 2 gewone en 2 +4db , dit is de meest gebruikte NUI. Op de +4db uitgangen kan je de langste coax kabels aansluiten. Als je meer dan 4 coax kabels wil aansluiten kan je op deze uitgangen ook splitters aansluiten om meer coaxen te kunnen aansluiten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Extra aansluiting

Gebruik liefst grijze PVC6 coaxkabel en géén witte coaxkabel.

De schroefdraadstekker die je op de versterker kan vastschroeven heet een f-connector.

Beide zijn het makkelijkst te vinden in doe-het-zelver winkels (of bij online winkels).

Als de huidige versterker te weinig coax-aansluitingen heeft (maximum 4), dan zal een Telenet technicus deze bij installatie kunnen vervangen. Je kan ook expliciet vragen aan de  Telenet klantendienst naar een gratis Telenet technicus om de versterker te vervangen na de installatie.

Leg best ook netwerkkabels (utp) samen met de coaxkabels. Ook als je geen digitale tv kijkt op die kamers, dan is dit interessant om draadloos internet te versterken.

0 Likes