24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20692
vragen
|
Hallo allemaal,
Wij hebben een digicorder (huur) en een Samsung Smart TV SAMUE50MU6100 (gekocht via de actie van Telenet eind 2017).
De laatste tijd ondervinden we veel problemen met digicorder die ineens geen connectie meer heeft met de TV. Dit gebeurt plots wanneer we gewoon TV aan het kijken zijn. We hebben dus geen instellingen veranderd, afstandsbediening niet aangeraakt, enz.
De foutmelding is nu 'Telenet HDMI2 Voeding van apparaatfout controleren' (zie screen shot).
Als we met de afstandsbediening van de TV op 'aan' klikken gaat de digicorder aan/uit.
HDMI kabel hebben we al losgekoppeld en terug ingestoken (zowel apart aan digicorder en TV, als aan beide samen). Soms werkt het dan terug, soms niet.
Als het niet terug werkt, krijgen we de foutmelding 'HDMI2 geen signaal (zie screenshot).
Op 'bron' drukken zorgt er alleen voor dat de TV op HDMI2 komt te staan ( waar hij al op stond).
Telenet klantendienst kan me enkel adviseren om de HDMI kabels nogmaals los te maken en in te steken. Maar dit helpt dus niet...
Na wat te googelen lees ik dat er soms communicatiefouten kunnen zijn tussen digicorder en TV en het toewijzen van de HDMI poort. Een reset van de poort, door een reset van de TV kan dan werken.
Dit is inderdaad de enige manier om uit het laatste scherm (Screenshot 2) te geraken. Maar om dit wekelijks te doen (en dus al je instellingen van TV dus ook wekelijks terug te zetten), is niet echt aan de orde.
Wat is het probleem, en wat is een standvastige oplossing?
Kan iemand helpen?
Alvast bedankt!
@Ex-Netweter, mijn toestel is een QE65Q9FN met de vermelde One Connect Box en kabel.
@ErikB sorry niet op de naam gelet was gaan zien in het begin van de topic en over welk toestel het ging.
ik heb dus ook een conect box op mijn 49mu8000 maar u zit in een veel hogere prijsklasse
De prijs doet er niet toe. Ik ben een DINK (Double Income No Kids)
Het voornaamste is het kijkplezier.
@ErikB groot pensioen heb ik ni kids ook ni maar ik was heel blij met mijn tv, ik ga u zeker niet benijden u werkt er voor, maar we wijken af van het onderwerp
Jos