Beantwoorden
SeppeK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digicorder geen verbinding met utp kabel

Hallo,

 

Ik heb mijn appartement opnieuw ingedeeld en probeer mijn digicorder met het internet te verbinden via een WiFi extender en een UTP kabel.

 

Alles werkt conform tot ik mijn UTP kabel in de digicorder steek. Deze blijft zeggen dat ik geen verbinding met het internet heb terwijl al mijn andere apparaten wel connecteren met de UTP kabel (SmartTv, ,Ps4, Nintendo switch, laptop) 

 

Ik heb alles al meerdere malen gereset en ben ten einde raad. Iemand die me kan helpen?

 

Mvg

Seppe

0 Likes
6 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder geen verbinding met utp kabel

@SeppeK 

Probeer eens met uw laptop met de utp-kabel die nu in de Digicorder steekt. Het andere uiteinde van de kabel laat je steken waar het nu steekt. Zet wel uw Wifi uit op de laptop. Heb je internet? Is het ip adres van uw laptop 192.168.0.xxx, waar de xxx staat voor een getal?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder geen verbinding met utp kabel

@SeppeK 

Indien je met "WiFi extender" echt een extender bedoelt hoef je niet verder te zoeken. Die dingen beloven veel meer dan ze kunnen en brengen niet veel zoden aan de dijk.

 

Ik heb er eentje in de kast liggen die ik ooit gekocht heb om boven betere WiFi te hebben. Nougabollen dus. Surfen ging uiterst traag met veel uitval. 's Avond op de tablet in bed nog even via Yelo naar TV kijken => onmogelijk.

 

Dat komt onder andere puur door de technologie van die dingen die meteen de bandbreedte halveert.

 

Dan kan je beter opteren voor powerlines, op voorwaarde dat uw e-netwerk in orde is. Een AP dat via UTP met de router verbonden is ware nog beter.

Tenslotte zou je ook kunnen investeren in een goed Mesh systeem, maar dat is niet goedkoop en moet weldoordacht geplaatst worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SeppeK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Digicorder geen verbinding met utp kabel

Ik heb zonet de powerline van telenet besteld. We zullen zien wat dat geeft. Dankje voor de info.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder geen verbinding met utp kabel

@SeppeK 

Da's graag gedaan hé. En inderdaad een verstandige zet, kost u niks en indien niet bevalt gewoon teruggeven 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorder geen verbinding met utp kabel

Ik zou eerder gaan voor een oplossing met Hirschmann internet-over-coax. Dan krijg je een volwaardige UTP verbinding (in de buurt van uw digicorder) waar je een switch of switch met AP kan aansluiten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder geen verbinding met utp kabel

@Janneke_Dust 

 

Daar had ik niet aan gedacht, dat is idd ook een goede oplossing. Kan  nog steeds hé, als de oplossing met de powerlines (die dus niks kost) geen voldoening geeft.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes