Beantwoorden
BrunoDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder interactief maken

Beste, 


ik ben al Telenet klant van het eerste uur. 
Ik ging vandaag een nieuwe digicorder halen ivm een nakend abonnement op Netflix. Op mijn Smart-TV staat geen Netflix-app. Het lukt niet om hem interactief te krijgen, wat blijkbaar nodig is. Dat lukte ook niet met mijn vorige digicorder, die ik een jaar had. Netwerk (ethernet)- en HDMi kabels zijn aangesloten, zowel op modem als op digicorder. Dit is eigenlijk nog nooit gelukt. Ik woon op hetzelfde kadaster (=adres) dan mijn schoonouders maar in een verschillende woning. Er zijn dus 2 digicorders. Heeft het hier iets mee te maken?
Ik heb ook mijn eigen digitaal tv abonnement enz. Ik heb alles al geprobeerd,niets,maar dan ook niets werkt.
Dit zou dus moeten kunnen om in de toekomst naar Netflix te kunnen kijken.
Hopelijk hulp uit onverwachte hoek... 
Dankjewel en groetjes

0 Likes
2 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Digicorder interactief maken

Je digicorder dient rechtstreeks aangesloten te worden op je Telenet modem (via een fysieke kabel, al dan niet via switches).  De Digicorder dient een IP te krijgen van de Telenet modem (in feite krijgt hij er twee, maar dit ter zijde)

 

Als je een eigen router hebt, moet je ervoor zorgen dat je digicorder IP gewijs zich niet in het subnet bevindt achter je eigen router, maar dus wel in het netwerk van Telenet.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Digicorder interactief maken


@BrunoDS  schreef:

Ik woon op hetzelfde kadaster (=adres) dan mijn schoonouders maar in een verschillende woning. Er zijn dus 2 digicorders. 
Ik heb ook mijn eigen digitaal tv abonnement enz. 


Kan je dit een beetje nader uitleggen?

  • op hetzelfde adres
  • maar met een verschillend digitaal TV abonnement?

Zijn dat dan 2 klanten op hetzelfde adres?

Heb je dan één of 2 modems?

Is het internet gemeenschappelijk tussen de 2 woningen?

 

 

0 Likes