24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Hallo allemaal
ik heb vorige week een nieuwe modem laten installeren. Toen is het probleem begonnen dat ik op mijn iPad in de yelo app mijn opnames niet meer kan afspelen. Ik kan ook niet meer swipen van de iPad naar de tv. Bij dat laatste komt een foutmelding op de iPad dat de Digicorder met het thuisnetwerk verbonden moet zijn.
mijn Digicorder is verbonden met een internet kabel met een WiFi switch (ik denk toch dat dat ding zo heet). Ik heb al alle stekkers uitgetrokken om te resetten maar dat heeft het probleem niet opgelost.
Telenet zelf heeft we ook nog niet echt wijzer gemaakt om het op te lossen.
ik hoop hier meer geluk te hebben.
Groetjes!
ps. Ik ben een echte leek op dit vlak dus graag de antwoorden niet te technisch 😉
Opgelost! Ga naar oplossing.
Met de info die ik hier kan lezen zit je mogelijk met 2 interne netwerken. Verbind de digicorder rechtstreeks met de nieuwe modem in 1 van de beschikbare LAN poorten, maakt niet uit de welke als ze maar met meer dan 1 zijn en dezelfde kleur hebben. De mobiele toestellen ook verbinden met de modem maar dan via wifi. Normaal gezien is er een wifi code met de nieuwe modem gekomen. Soms zit die onder de modem verborgen op een stukje plastic anders in een boekje dat je kreeg. In denk dat je wat je de switch noemt, maar waarschijnlijk een wifi router is, niet meer nodig hebt tenzij je die nog gebruikt voor andere toepassingen.
Normaal zou die beveiligingscode overgenomen moeten zijn van de oude modem.
In mijn telenet kan je deze code in elk geval aanpassen als er verschillen zouden zijn.
Hoi.
Ik probeer met hand en tand het even uit te leggen 🙂
De nieuwe modem staat niet bij de Digicorder dus rechtstreeks verbinden gaat niet.
ik heb aan mijn Digicorder naast het gewone stopcontact een aansluiting voor een netwerkkabel. Daar gaat de netwerkkabel van de Digicorder naartoe.
Ik zie dat die modem 4 uitgaande poorten heeft (geel, genummerd 1-2-3-4) en daarnaast een blauwe met tekst WLAN.
Bij de modem zit ook een netwerkkabel die vanuit de living komt en met een gele poort van de modem verbonden is.
Dat ander "ding" dat ik heb is een access point volgens de beschrijving op de doos 😉
als ik die niet aansluit heb ik geen WiFi in huis. dit access point heb ik nu aan de modem zelf gekoppeld. Ook een gele poort.
De blauwe poort op de modem, die blauwe, daar zit geen kabel in. Moet daar dat WiFi access point misschien mee verbonden worden?
Sorry, ben echt een ramp op dit vlak, ken er niks van 🙈
Je hebt maar 1 modem. Dat andere ding dat je hebt is een access point.
Je moet een netwerkverbinding maken van de modem (4 gele aansluitingen) naar het blauwe contact van je access point. Van daar vanaf een gele aansluiting naar je digicorder.
Kijk op volgende link hoe aansluiten.
@louishufk dat heb ik gedaan want anders heb ik geen WiFi
Ik ga eventjes de hele weg beschrijven voor de netwerkkabels (utp).
De coax kabel komt van de straat.
komt aan in de versterker (niu)
een coax kabel gaat naar de modem. Van daaruit vertrekt er een utp kabel (vanuit 1 van de 4 Gele aansluitpunten) naar de living.
Deze kabel komt aan in een muuraansluiting.
Een utp gaat vanuit de muuraansluiting naar de blauwe aansluiting van het access point.
Een utp gaat vanuit een gele aansluiting van het access point naar de digicorder.
Er is ook nog een coax kabel vanuit niu naar digicorder. (via, via)
Ik heb alle stappen die je beschreef netjes gevolgd en alle stekkers uitgetrokken en in de juiste volgorde terug ingeplugd. Een keer of 5 ondertussen denk ik 😅
helaas, kan ik op mijn yelo Play app nog steeds geen opnames afspelen. Ik zie wel de lijst van opnames. Zou het aan de Digicorder zelf kunnen liggen?
Zet uw digicorder eens terug naar fabrieksinstellingen MET BEHOUD van opnames.
Helpt dat nog niet neem contact met Telenet en laat het netwerk controleren.
Vervangen van de digicorder is het laatste dat mag gebeuren want dan ben je uw opnames kwijt.
Terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas zonder resultaat.
Morgen maar eens bellen!
Dankjewel voor het geduld en de hulp!
Heb jij nog een klassieke digicorder of de nieuwe TV-Box?
Wat ik wel weet, ik heb klassieke digicorders, is dat ik de meeste opnames niet op PC of foon kan bekijken. Dit heeft te maken met rechten die de zenders al dan niet gegeven hebben.
Wat wel lukt, is vanaf de foon swipen naar de TV.
Dit is nog een oude Digicorder. Hoe oud precies weet ik niet.
maar het vreemde is dat sinds de nieuwe modem ik niet meer kan swipen naar de tv of opnames kan afspelen op de yelo app op de iPad.
@MINI-R60 schreef:Dit is nog een oude Digicorder. Hoe oud precies weet ik niet.
maar het vreemde is dat sinds de nieuwe modem ik niet meer kan swipen naar de tv of opnames kan afspelen op de yelo app op de iPad.
Swipen naar TV zou moeten lukken. Opnames met Yelo op tablet of PC, dat is een ander paar mouwen. De meeste zenders staan dat niet toe.
Ja, maar alles wat zij vertelden hebben jullie me hier ook al verteld dus ik heb er geen hulp aan gehad