Beantwoorden
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

Digicorder niet interactief

Mijn digicorder wil niet interactief worden.

 

Ik ben de digicorder een aantal weken geleden gaan afhalen en dus nu wil ik hem aansluiten aan de modem maar dit werkt niet.

 

Mijn digicorder krijgt geen 10.x.x.x IP. Maar wel 2 keer een 192.168.0.x IP.  Ook staat hij 2 keer bij verbonden apparaten in de modem.

 

Hij is verbonden op deze wijze:  modem  -->  switch --> switch --> digicorder.

 

Op de laatste switch hangt ook een PC en die krijgt perfect internet.

 

Ik heb al geprobeert van hem uit de stroom te halen en herop te laten starten maar geen resultaat.

 

Het is ook niet de enige digicorder hier. Het huis telt 2 digicorders en 2 digiboxen.

 

0 Likes
12 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder niet interactief

Is dit uw vijfde toestel?  


Het is ook niet de enige digicorder hier. Het huis telt 2 digicorders en 2 digiboxen. 


Of is het in de vier begrepen?

 

Als ik het goed voorheb, dan is het gewone kabelabonnement geldig voor vier toestellen. Ik kan me voorstellen dat de Telenet modem dus slechts vier 10.x.x.x adressen kan toekennnen.

Wat gebeurt er als je één van de andere digicorders of digiboxen ontkoppeld?  

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder niet interactief

Het ip-adres begint met 10 dus dat is op zich al goed.

Het zal er eentje zijn met een sterke wil?  😉

 

Wat bedoel je precies met niet interactief worden? 

Kan je niet verder dan morgen in de tvgids?

Kan je het gratis nieuws van vrt of vtm niet opvragen?

Heb je extra zenderpakketten (Play, Play More of Sport, ....)? Kan je deze op die decoder niet kijken?

 

@janne_man@  schreef:

Is dit uw vijfde toestel?  

Het is ook niet de enige digicorder hier. Het huis telt 2 digicorders en 2 digiboxen. 

Of is het in de vier begrepen?

 

Als ik het goed voorheb, dan is het gewone kabelabonnement geldig voor vier toestellen. Ik kan me voorstellen dat de Telenet modem dus slechts vier 10.x.x.x adressen kan toekennnen.

Wat gebeurt er als je één van de andere digicorders of digiboxen ontkoppeld?  

 Ik denk wel dat je meer dan 4 decoders op de modem kan hebben. Volgens mij kan je dan wel interactief zijn. Als je een abonnement op een extra zenderpakket hebt kan dit wel maar op maximaal 4 toestellen. Dus dan kan je op het 5de toestel wel meer dan 2 dagen verder in de tvgids en ook films enzo bestellen denk ik

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder niet interactief

Oplossing daarvoor is dat je die ene digicorder op een nieuwe digitale lijn laat zetten. Kan je laten doen in een Center of als je een ervaren medewerker aan de lijn krijgt ook telefonisch op de helpdesk.

Je interactiviteit gaat werken, je zal dus kunnen dingen aanvragen en bestellen.

Nadeel: Je kan geen opnames delen met de andere 4 boxen. Wil je Play (More of sport) dan zal je daarvoor een extra abonnement moeten nemen.

Zoals aangehaald in vorige post, je kan maximum 4 toestellen per Digitale TV lijn hebben. En maximum 4 Digitale TV lijnen.

Het is zelfs heel eigenaardig dat ze dit hebben kunnen inboeken.

Ik lees ook dat je deze al enkele weken geleden afgehaald hebt. Normaal moet een digibox/corder binnen de 72 uur na activatie aangesloten worden zoniet moet je een heractivatie vragen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder niet interactief


@igvfer@  schreef:

Oplossing daarvoor is dat je die ene digicorder op een nieuwe digitale lijn laat zetten. Kan je laten doen in een Center of als je een ervaren medewerker aan de lijn krijgt ook telefonisch op de helpdesk.

Je interactiviteit gaat werken, je zal dus kunnen dingen aanvragen en bestellen.

Nadeel: Je kan geen opnames delen met de andere 4 boxen. Wil je Play (More of sport) dan zal je daarvoor een extra abonnement moeten nemen.

Zoals aangehaald in vorige post, je kan maximum 4 toestellen per Digitale TV lijn hebben. En maximum 4 Digitale TV lijnen.

Het is zelfs heel eigenaardig dat ze dit hebben kunnen inboeken.

Ik lees ook dat je deze al enkele weken geleden afgehaald hebt. Normaal moet een digibox/corder binnen de 72 uur na activatie aangesloten worden zoniet moet je een heractivatie vragen.


 Er kunnen inderdaad geen vijf toestellen samen staan dus vermoedelijk zal dit wel al apart staan. Daarom dat ik aan @ArthurJ  vroeg wat er precies niet werkt van de interactiviteit.  Soms wordt dit begrip erg ruim geïnterpreteerd maar soms ook erg eng 🙂

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

Digicorder niet interactief

Het is de vierde digicorder in huis.

 

Het aantal digicorders is niet beperkt maar wel het aantal coax kabels, al is dit makkelelijk te omzeilen met een splitter.

 

Dus jij raad aan om een heracticatieaan te vragen ? 

0 Likes
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

Digicorder niet interactief

Niet interactief betekent overal grat hetzelfde: 2 dagen tv gids en geen tv-theek / VOD.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder niet interactief


@ArthurJ@  schreef:

Niet interactief betekent overal grat hetzelfde: 2 dagen tv gids en geen tv-theek / VOD.


Dat betekent inderdaad overal hetzelfde maar interpretatie van dat begrip is niet bij iedereen hetzelfde, vandaar mijn vraag.

Je kan wel zenders kijken? Dan is er geen heractivatie nodig . Je kan wel altijd eens bij de klantendienst informeren of er niets vastgelopen is in het systeem, maar aangezien de decoder een ip-adres krijgt dat met 10 begint is die kans klein (maar wel bestaand).

 

Vermoedelijk heb je de digicorder al eens gereset door de stroomkabel uit te trekken en weer in te steken?

 

Als je dat al gedaan heb reset je best alle apparaten die voor het internetsignaal van de digicorder zorgen (modem, beide switchen en daarna ook weer de decoder).  (als je dat ook al niet gedaan hebt tenminste Smiley Vrolijk  )

 

Je kan hierna je de decoder ook eens helemaal opnieuw installeren.

 

Na de laatste stap (Zenders gevonden? Druk OK) laat je de digicorder een dik kwartier/klein half uurtje gerust.Hij gaat dan nog software bijwerken enzo.


 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder niet interactief


@ArthurJ@  schreef:

Het is de vierde digicorder in huis.

 

Het aantal digicorders is niet beperkt maar wel het aantal coax kabels, al is dit makkelijk te omzeilen met een splitter.

 

Dus jij raad aan om een heractivatie aan te vragen ? 


Nooit maar dan ook NOOIT 2 digicorders/boxen na een splitter.

Werkt voor 99% nooit zoals het hoort.

De enige goede manier om dit werkend te krijgen is met een versterker die ook 2-weg ondersteund.

Coax die toekomt van de Telenetversterker (NIU) op uw eigen versterker en dan naar de 2 digiboxen/corders.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

Digicorder niet interactief

Op de eerste switch zit:

 - de volgende switch

 - een powerline naar een andere digibox

 

Op de tweede switch:

 - de digicordrr in kwestie

 - een pc

0 Likes
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

Digicorder niet interactief

Het probleem is dat ik geen 10 IP krijg maar wel 2 192.168 IPs.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder niet interactief


@ArthurJ@  schreef:

Op de eerste switch zit:

 - de volgende switch

 - een powerline naar een andere digibox

 

Op de tweede switch:

 - de digicordrr in kwestie

 - een pc


Als PC naar behoren werkt is dit het probleem niet. Het is toevallig toch geen router in plaats van een 2e switch?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ArthurJ
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
On a roll... Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Handje vol!

Digicorder niet interactief

De modem power resetten werkte.

 

Stom dat ik dat niet eerder geprobeert heb.

0 Likes