24755
netweters
|
152390
antwoorden
|
20698
vragen
|
Hoe komt het dat mijn opnames op de digibox heel frequent haperen tijdens het afspelen?
Waarschijnlijk gebruik je powerline en geen vaste utp kabel?
Indien dat zo is ligt het probleem aan je powerlines, de snelheid is hier niet goed genoeg, je kan proberen om beide powerlines de verplaatsen (lieft rechstreeks in een wall stopcontact) en zeker niet in stekkerdozen met bliksembeveiliging. Welk type powerlines gebruik je?
Bedankt voor de uitleg.
Maar ik heb nooit problemen gehad met mijn powerlines.
Het is pas de laatste week dat het fenomeen zich manifesteert..
Ik zal eens wat spullen verplaatsen!
grts ,René
opnames staan toch op de box zelf en heeft internet niks mee te maken of zie ik dit verkeerd?????
Ik heb hetzelfde voor. Heeft Telenet hiervoor geen oplossing?
Er zijn toch al wat mensen die hetzelfde probleem hebben...
DUS: wat is de oplossing voor dit probleem, Telenet???
@Ex-Netweter schreef:Ik heb hetzelfde voor. Heeft Telenet hiervoor geen oplossing?
Er zijn toch al wat mensen die hetzelfde probleem hebben...
DUS: wat is de oplossing voor dit probleem, Telenet???
Ik heb hetzelfde voor
ben gisteren digirecorder gaan wisselen,alles kwijt nu en het probleem is er nog steeds
volgens mij ligt oorzaak bij de software,een update die niet goed is ofzo
Ik hoop dat er snel oplossing komt want hier betaal ik GEEN 160€ per maand voor
Ik heb hier ook dit probleem.
Voor de duidelijkheid enkel haperingen tijdens het afspelen van opnames afspelen van tv-theek en dergelijke heb ik geen probleem het maakt ook niet uit als ik een opname bekijk via de digicorder afspeel waarmee de opname werd gedaan of met een andere digicorder. Tegenwoordig met iedere opname dit probleem.
Dus telenet welke oplossing wordt hier aangeboden????
@Verdotomschreef:Dus telenet welke oplossing wordt hier aangeboden????
Dit forum is door en voor gebruikers. Er zijn wel TN-medewerkers aanwezig, maar in principe reageren die niet zo veel. Wil je TN echt bereiken, dan doe je dat beter telefonisch via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.
Ik had het ook aan de hand (haperend beeld en klank van opname) en was een nieuwe digibox gaan halen maar... nog steeds hetzelfde euvel.Ik heb binnen een digicorder staan boven een digibox alles via powerlines.Deze werkten allen perfect.
Nu had ik voor de zomer een tweede digibox en TV aangeschaft voor in de tuin.Rechtstreeks aangesloten met een kabel van 50m aan een switch omdat ik nog een oude modem had met 1 ethernetuitgang.
Na enkele weken begon hij te haperen.Oplossing is volgens mij trek de voeding van de switch even uit wacht even en steek terug erin,iets zoals resetten.Ik had ook alle kabels eens uitgetrokken uit de switch en ook de powerlinestekker.En... het werkt terug.Hoop hiermee iedereen te helpen.
Hmm, heb sinds een week of vier eenzelfde probleem met het bekijken van opgenomen programma's op m'n digicorder. Live kijken = geen probleem 1080p (signaalkwaliteit = 100%, signaalsterkte varieert tss 61 & 62%). Maar bij uitgesteld kijken of het starten van een opnames hapert beeld/klank vrijwel continue (blokjesvorming, stilstaand beeld dat na 2 seconden terug verdersprint, ...). Ik gebruik powerlines (netgear 1200MBps met full signal - speedtest komt op 178MBps downloadsnelheid). Ik heb alles reeds (meerdere malen) eens herstart: modem, powerlines, telenet-coax-verdeler, digicorder terug naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames, nieuwe (gecertifieerde) coaxkabel van muur naar box, ... .
Ik heb nu een privétweet naar telenet gestuurd met beschrijving van probleem én met link naar deze netweters pagina - ik hou jullie op de hoogte hoe 'mijn' probleem wordt opgelost 😉
het internet heeft niet echt iets van zien met films bekijken bij telenet met de oude zwarte boxen, die werken nog via tijdelijke zenders voor on demand dingen, de opnames die je hebt gemaakt die je bekijkt en met happeren weergegeven word is normaal door een tuner probleem die kapot is of de HDD die aan het kapot gaan is, best eens de discorder omruilen met een nieuwe in een telenet shop.
best eens vragen aan telenet of dat kan en ze zullen u dan de info geven waar je deze kan omruilen enzo,
veel succes 😉
Klopt idd. ,Vervangen van m'n 'oudere' AD2100 : problem solved. Wss een probleem met HDD of tuner. Heb aan telenet meegegeven dat het overzetten van bestaande opnames van 'oude' naar 'nieuwe digicorder een dikke surplus zou zijn in klantenservice. Hopelijk is dit iets waar ze in de toekomst eens gaan bekijken wat mogelijk is. Bv. via YELO PLay 'ergens' geëncrypteerd in een personal cloud bewaren zodat je die dan terug kan activeren op je nieuwe digicorder. Robbie.
Wij hebben sinds een week of 2 hetzelfde. De opnames haperen bij elke zender en soms zo hard-lang dat we het programma in maal 2 kijken of het gewoon direct verwijderen. Aan onze kabels is niets veranderd. Iemand een oplossing? Telenet??