Beantwoorden
NielsVerpoucke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Digicorder traag en moet herstart worden

beste,

reeks enkele maanden (jaren) ervaar ik problemen dat de digibox traag reageert op elke actie via de afstandsbediening. na een reboot van de digicorder is dit weer opgelost voor een maandje, dan keert het probleem weer.

dwz : ik druk op de knop om van kanaal te veranderen en pakweg 5-10sec later reageert deze en verspringt naar hetvolgende kanaal.

De pleister (niet de oplossing) is de digicorder herstarten.

Is hier ook een permanente oplossing voor?

 

 

0 Likes
4 reacties
Flappy
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! On a roll... Jij bent af!

Digicorder traag en moet herstart worden

Kan goed zijn dat je decoder zijn beste tijd heeft gehad. Je geeft zelf ook aan dat deze al jaren oud is.

Misschien kan je deze best eens binnenbrengen in een Telenet shop? Dit is volledig gratis 🙂

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder traag en moet herstart worden

@Flappy  Dat is enkel  gratis als het een gehuurde decoder is ☺️ (of 2 j. garantie bij aankoop).

 

@NielsVerpoucke   Wordt de decoder in standby gezet wanneer hij niet gebruikt wordt (klok op display) of laat je hem altijd aanstaan (zendernummer op display)?  In het tweede geval zal hij erg traag worden. 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder traag en moet herstart worden


@Wheng schreef:

 


.. knip ... of laat je hem altijd aanstaan (zendernummer op display)?  In het tweede geval zal hij erg traag worden. 

Kun je dat even toelichten?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder traag en moet herstart worden

@StefaanH  Bwa toelichten is een groot woord. Ik merkte dat dit bij 3 familieleden al geholpen had. Ze lieten de digicorder altijd aanstaan en moesten dan regelmatig de stroom uittrekken om hem terug vlot te laten werken. Sinds ze hem wanneer ze gaan slapen bijvoorbeeld in standby zetten waren de resets niet meer nodig. Het kan ook toeval zijn natuurlijk maar hun digicorder werkt sindsdien alleszins beter.

Ik zou ook niet weten waarom je hem altijd zou laten aanstaan. Het heeft op zich geen nut en de digicorder verbruikt uiteraard ook meer stroom in werking dan in standby.

 

Technisch weet ik niet precies waar het mis gaat maar in de digicorder zit o.a. ook RAM-geheugen en een harde schijf.  Ik ben geen grote hardware-kenner en weet ook niet waarvoor dat RAM-geheugen van de digicorder precies wordt gebruikt maar het zou kunnen dat het daar iets mee te maken heeft.  Ook voor de levensduur van de harde schijf is rust geen slechte zaak denk ik.


Als iemand hier meer over weet: enlighten me 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes