Beantwoorden
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

We hebben een Sony bravia oled tv en een telenet ad2200 digicorder. De Sony herkent de digicorder en ik kan de Sony afstandsbediening deels gebruiken: enkel het geluid kan ik op de digicorder in de gesloten geventileerde kast aanpassen. De kanalen kan ik niet aanpassen tenzij ik de digicorder zichtbaar opstel. Dus de kanaalkiezer heeft Een IR signaal nodig, maar de volumeregeling niet. Iemand een truck om ook de kanalen aanstuurbaar te maken zonder IR?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Sony bravia afstandsbediening en ad2200 digicorder

0 Likes
10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

Ik neem aan dat je enkel de volumeregeling kan doen van de tv en niet van de Digicorder. De afstandsbediening van de Digicorder heeft enkel IR signalen.  Als de Digicorder in een kast staat bestaan er IR ontvanger waarvan je de ontvangende cel buiten de kast zet en met een draad verbind je die met een optische plakker op het 'oog' van de Digicorder.

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

.

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

oeps, daar heb je een punt.🤭. Wat wel werkt met de Sony remote is de marantz 5.1 receiver als die aan staat, maar dat zal dan de hdmi zijn dat dit doorgeeft. Kunnen die nieuwe digiboxen zonder harde schijf wel aangestuurd worden via WiFi? Want die Sony afstandsbediening kan dat volgens mij wel aan. Ik gebruik nu een harmony afstandsbediening met hub, dat is wat je voorstelt en dat werkt uitstekend. Maar gezien die niet meer gemaakt worden zou de tv remote een alternatief kunnen zijn wanneer die harmony ooit defect is.

 

aanvulling: de Sony remote blijkt IR en Bluetooth te zijn, en de nieuwe digibox supporteert blutooth. Ik denk dus dat het met die nieuwe moet lukken. 

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening


@Dirk_H  schreef:

de Sony remote blijkt IR en Bluetooth te zijn, en de nieuwe digibox supporteert blutooth. Ik denk dus dat het met die nieuwe moet lukken. 


Hier (op Netweters) heeft er (bij mijn weten) nog niemand met succes de TV-box kunnen bedienen met een andere AB als die van de TV-box!

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

Met de AB van mijn Samsug TV qe65qn95a kan ik de digicorder AD2200 die in een houten schuif zit volledig bedienen.

Op de TV heb ik wel moeten instellen op welke HDMI poort de digicorder is aangesloten

Met de AB van de TV moet ik dan eerst kiezen dat ik de Digicorder wil bedienen en dan krijg ik het menu van de digicotder op de TV. Deze bediening gaat natuurlijk via de HDMI CEC.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

Ik zie nu dat het gaat om en digicorder. Mijn antwoord is dus totaal overbodig Sorry!

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

Ik heb dat ook zo moeten doen bij Sony, en hij vindt de digicorder wel, ik ken hem ook bedienen, maar blijkbaar rechtstreeks , dus IR signaal naar de digicorder, en niet in de hdmi instellingen. Er hangt bij mij wel een marantz  nr1711 receiver tussen voor 5.1 surround, maar daarop heb ik ook al vanalles geprobeerd…

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

Ook niet met een harmony afstandsbediening met hub?

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

Ja hoor, met de harmony werkt dat prima. Maar harmony wordt niet meer gemaakt, als die ooit defect gaat… daarom wou ik een alternatief vinden en de Sony afstandsbediening werkt op de marantz, maar niet op de digicorder. Ander onderwerp, ik weet het, maar heeft iemand al een alternatief voor de harmony? Ik lees vanalles over sofabaton x1, maar die is hier niet te krijgen…

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorder zonder IR bedienen Sony-afstandsbediening

De SofaBaton U1  kan je krijgen via amazo  de