Beantwoorden
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Sedert gisteren vinden mijn digicorders elkaar niet meer!

Situatie:
Modem in de garage met volgende uitgangen:
1: slaapkamer ouders --> digibox
2; woonkamer --> AP --> digicorder 1 + BR speler
3: slaapkamer dochter --> AP --> digicorder 2
4: vaste pc bureau

In eerste instantie ziet digicorder 1 de 2e wel en ik kan de opnames zien maar als ik dan een opname wil bekijken komt er op dat 'opgelet, je kunt deze opname niet bekijken' en daarna is de digicorder ook niet meer zichtbaar (Digicorder niet beschikbaar. Deze digicorder kunnen we momenteel niet terugvinden. Mogelijke oorzaken: niet verbonden op het netwerk, in slimme energiestand,...)
Op de digibox in onze slaapkamer kan ik wel beide digicorders zien en kan ik ook de opnames van beide toestellen bekijken maar ik kan dan bv. geen opname wissen.

IP's staan goeden vanop de laptops kan ik naar beide digicorders pingen.

Reeds gedaan:
1. Herstarten modem in de garage (meerder keren)
2. Herstarten digicorders (meerdere keren)
3. Beide digicorders terug naar fabrieksinstellingen met behoud van opnames
4. AP's van tusssen de digicorders gehaald zodat ze rechtstreeks op de modem hangen.

Niets lijkt te helpen!

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

0 Likes
42 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Is er iets in het netwerk veranderd, of heeft alles met deze opstelling voorheen goed gewerkt? Digiboxen/digcorders dienen altijd direct aan de Telenet HGW verbonden te zijn. Zij ontvangen dan namelijk 2 verschillende IP-adressen. Zonder deze beide adressen is interactiviteit (zoals delen) niet beschikbaar.

Tussen de HGW en de digicorder/box mag zich geen eigen router bevinden. Wel een switch of AP. Veel AP's zijn echter tevens router, wat het probleem zou kunnen verklaren.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Nee, er is niets veranderd.

Enkele jaren geleden werkte ik met eigen modem en toen had ik inderdaad regelmatig IP conficten en toen is Telenet hier 2 AP's van hen komen installeren waarna alles gewoon werkte.
Laatste dagen is er dan ook niets veranderd hier..als iets werkt blijf ik er af 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorders vinden elkaar niet meer!

@andy666 

Check eens of je nog wel IP adressen krijgt op je digicorders. 

Maar je zal ook eens moeten laten checken of er nog interactiviteit is voor je digicorders , check het ook bij de klantendienst. Misschien er door bepaalde omstandigheden iets verkeerd gegaan. Je hoeft niet zelf iets wel of niet gedaan te hebben maar kan ook zijn dat er achterliggend iets verkeerd loopt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

IP's zijn nog steeds correct en ik kan vanop de laptop nog steeds naar beide toestellen pingen.
Ik heb in het technisch menu ook gekeken maar daar staat alles in orde en ik kan volledig werken met terugkijk TV op het toestel zelf dus de interactiviteit is er.

Ik heb nu eens de digibox van boven (die dus waar ik beide digicorders op kon zien maar niet de opnames kon wissen) naar beneden verhuisd en dan de digicorder van beneden naar de slaapkamer en nu zie ik op de digibox ineens maar 1 digicorder meer (NIET diegene die ik pas verhuisd had).
Na elke wijziging heb ik voor de zekerheid de modem in de garage herstart zodat de configuratie terug goed geladen wordt.
't Is is wreed raar...

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Hier hetzelfde probleem, de 2 digicorder zagen elkaar niet meer. 

Na het uitschakelen van de digicorders en de modem/router werkt de minst belangrijke digicorder terug normaal maar de belangrijkste digicorder ziet de andere niet.

Dit is begonnen bij een update voor deTelenet TV APP !!!

Alles voor de TV-box en de meerderheid (kijkers met digicorder) mag in de kou gezet worden.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guy67
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Wereld gedichtendag Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Hallo

 

Sinds gisteren zien onze 2 digicorders elkaar niet meer, we moeten één digicorder uit de stekker halen en dan kunnen we naar een opname kijken van de andere digicorder, na het kijken kunnen we niet wissen.....

 

Meerdere mensen hebben dit dus het ligt niet aan de gebruikers..... Wat heeft Telenet gedaan?

0 Likes
BEER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Hallo allemaal,

Hier identiek hetzelfde probleem.

Zelfde situatie met zelfde pogingen om het op te lossen met hetzelfde resultaat.

Voor zover ik begrijp zit het probleem bij Telenet

Mailtje sturen met vraag om dit op te lossen

0 Likes
andy666
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Ik heb intussen een afspraak met een telenet technieker maar dan moet ik dinsdagmiddag verlof nemen. Als het probleem niet bij ons ligt dan zal die mens hier dus ook niet veel kunnen doen 🤔

0 Likes
BEER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Wat is een HWG? met de zoek actie van Telenet levert niets op. ???

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorders vinden elkaar niet meer!

@BEER 

HGW staat voor Home Gate Way of wel je modem met wifi en router in één. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEER
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Bedankt voor uw uitleg. Misschien kunt u er in de toekomst rekening mee houden dat er op dit forum zeer veel leken zijn die hier oplossingen zoeken voor hun problemen en niet de nodige kennis hebben om alle afkortingen te kennen (waaronder ik, om er maar één te noemen 😀). Zij zullen u zeker en vast dankbaar zijn (zoals ik om er maar één te noemen 😀).

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Is de laatste 3 weken al  toestel uit stroom trekken en na 5 min rustig laten opstarten

en is terug in orde

0 Likes
Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Hier hetzelfde probleem. Communicatie tussen digicorder en digibox is niet meer. Het delen van de opnames lukt niet. De helpdesk al eens gebeld, maar helaas zonder een juiste uitleg wat er nu aan de hand is. 

0 Likes
Royal
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Digicorders vinden elkaar niet meer!

Dit heb ik ook gedaan, maar is nog niet in orde. 

0 Likes