Beantwoorden
Wimdd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! It's your second party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Dolby Surround

Bij veel films in de tv-theek zie ik een dolby symbool. Is dit effectief dolby 5.1 of 2.0?

 

Had dit graag geweten of het dus zinvol is om te investeren in een dolby surround systeem als play more klant!

Bedankt.

0 Likes
2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Dolby Surround

Zie:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-dolby-digital-en-wanneer-kan-je-ervan-genieten/

 

Ik vind het sowieso zinvol om te investeren in een (degelijk) surround systeem. Ik beschik sinds 1998 over een Kenwood receiver/versterker met bijhorende speakerset en superwoofer en heb al heel wat films en series (via DVD) in Dolby Digital (5.1) afgespeeld.

 

Tegenwoordig heb je complete home cinema sets, draadloos en al, maar of die veel waard zijn. (?) Ik zou zeker niet te snel beslissen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Dolby Surround

deze met dolby symbool zijn naar mijn weten 5.1. De uitzendingen zelf om kanaal Prime HD zijn altijd in dolby maar daar varrieert het of het 2.0 is of 5.1.

 

Persoonlijk vind ik het teleurstellend dat de dag van vandaag zo weinig uitgezonden is in Dolby kwaliteit. Vooral films en series, maar ook documentaires boeten hierdoor in aan kwaliteit.

 

Los daarvan vind ik ook wel dat een surround systeem altijd goed is, Het geluid is een pak beter met deze luidsprekers, en je kunt instellen dat je film zelf surround produceert (al is die kwaliteit ook anders).

 

Ikzelf heb sinds 2001 altijd een surround systeem gehad, vroeger altijd all in one systemen. Ongeveer twee jaar terug echter geinvesteerd in een echte reciever (Yamaha RX-v675) en kwaliteit luidsprekers (KEF). Maar hier kun je dus zover gaan als je wilt.

 

 

 

0 Likes