24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sedert een tijd hebben we een digibox op het eerste verdiep. Deze hebben we aangesloten met een coaxkabel en werkt prima. Alleen hebben we dit weekend gezien (geabonneerd op sport) dat de televisie/digibox niet interactief is.
Ben ik juist als ik zeg dat we nu alleen nog een utp-kabel naar boven moeten doen om interactieve tv te hebben ? En zo'n kabel (Utp categorie 5 volgens het schema) kan men die overal kopen ?
Het gebruik van Powerline sluit dat de utp-kabel uit of mogen beiden gebruikt worden.
En een bijkomend vraagje. De digibox boven wordt wel heel warm. Wat kan de reden zijn. Bij het niet gebruik van de tv staat alles uit.
Bedankt en sorry als de vragen al voorbij gekomen zijn.
Een UTP kabel is voldoende, maar dan moet je wel een manier hebben om deze kabel naar boven te trekken (wachtbuis, schacht, etc).
Een powerline is een alternatieve om het netwerksignaal naar de digibox te krijgen en vereist 2 UTP kabels en 2 powerline adapters. Je verbindt de HGW met de eerste powerline adapter met een UTP en boven verbind je de digibox met de tweede powerline adapter met de andere UTP.
En dan zorg je dat je een logische verbinding hebt tussen beide powerline adapters (gewoon de handleiding volgen).
De digibox op zich staat normaal nooit echt volledig uit, maar in een soort standby mode. Echt heel warm zou die normaal niet mogen worden, maar met dit weer weet je nooit 🙂
Dat is klaar en duidelijk, bedankt. Van zodra we de kabel hebben proberen we.
Een digibox staat nooit volledig uit, zeg je. Maar dan ken je de persoon niet die die box + tv gebruikt. De stekker wordt uitgetrokken en pas weer ingestoken als hij tv gaat kijken.
@MartinaVdB@ schreef:Dat is klaar en duidelijk, bedankt. Van zodra we de kabel hebben proberen we.
Een digibox staat nooit volledig uit, zeg je. Maar dan ken je de persoon niet die die box + tv gebruikt. De stekker wordt uitgetrokken en pas weer ingestoken als hij tv gaat kijken.
Dat soort mensen zal je altijd hebben... Ik heb zelfs mensen gekend die ("vroeger") hun modem iedere nacht uitschakelden (lees: stekker uit het stopcontact).
😉
@MartinaVdB@ schreef:Dat is klaar en duidelijk, bedankt. Van zodra we de kabel hebben proberen we.
Een digibox staat nooit volledig uit, zeg je. Maar dan ken je de persoon niet die die box + tv gebruikt. De stekker wordt uitgetrokken en pas weer ingestoken als hij tv gaat kijken.
Dan zal hij telkens wel even moeten wachten tot hij opgestart is 😎
En loopt hij kans dat hij de software update eerst krijgt voor hij kan kijken, want die komt normaal 's nachts. Maar dat is maar uitzonderlijk....
@sb@ schreef:
@MartinaVdB@ schreef:Dat is klaar en duidelijk, bedankt. Van zodra we de kabel hebben proberen we.
Een digibox staat nooit volledig uit, zeg je. Maar dan ken je de persoon niet die die box + tv gebruikt. De stekker wordt uitgetrokken en pas weer ingestoken als hij tv gaat kijken.Dat soort mensen zal je altijd hebben... Ik heb zelfs mensen gekend die ("vroeger") hun modem iedere nacht uitschakelden (lees: stekker uit het stopcontact).
😉
Ja ik 😀. En geloof me, 20 jaar geleden scheelde het een stuk in de rekening (zelf gemeten). Nu is het maar een euro of 2 per jaar.