Beantwoorden
Hubert850
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
O dierbaar België.. Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Powerline

Kan ik met 1 powerline (basis station) verschillende digiboxen aan sturen? Heb nu 3 powerlines die storend werken. 1 stopkontakt in de nabijheid van de modem!

0 Likes
8 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline

Je kan met één basisstation powerline meerdere powerlines client aansturen die elk een toestel bedienen. Als de client powerline wifi heeft kan die draadloos meerdere toestellen aansturen.

Je kan aan een powerline client ook via UTP een switch aansluiten die dan meerdere toestellen via UTP bedient.

 

Het antwoord is dus JA, je kan met één powerline client meerdere digiboxen aansturen, mits gebruik van een switch.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Powerline

de powerline (ip dhcp) wordt toch gemanaged door de router die er voor staat?

Waarom is een switch dan nog nodig?

En waar plaats je die switch dan concreet?

Vb : modem/router in garage.

Woning 3 verdiepingen. Elk verdiep een digicorder/box (maakt niet uit).

Waar komt de switch dan?

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Powerline

Ik kan mij vergissen maar op het 1e zicht zou ik ook zeggen geen switch nodig; voorgesteld wordt dat de auteur iets meer toelichting geeft = een summier overzicht/plan/tekening

Staan de powerlines  niet te dicht bij elkaar, zijn ze van hetzelfde of een compatibel type, ….

Bv. Modem/HGW op powerline (basis), modem/HGW dicht bij digibox/TV rechtstreeks aansluiten in utp, digibox 1e verdieping/slaapkamer op 2e powerline digibox 2e verdieping op 3e powerline

Eventuele problemen/storingen te wijten aan bekabeling elektriciteit...(nieuwe/oude installatie met aarding/zonder aarding,....)?

 

  

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Powerline


@dedeke@  schreef:

de powerline (ip dhcp) wordt toch gemanaged door de router die er voor staat?

Waarom is een switch dan nog nodig?

En waar plaats je die switch dan concreet?

Vb : modem/router in garage.

Woning 3 verdiepingen. Elk verdiep een digicorder/box (maakt niet uit).

Waar komt de switch dan?


De switch ga je pas nodig hebben als je meer dan 1 apparaat wil aansluiten op de powerline. Bvb ook de TV (als het een smart TV is) of een Playstation of een access point. Als je enkel de digibox/corder wil aansluiten heb je inderdaad geen switch nodig, 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Powerline

@BertXL sorry maar ik vrees dat er mij toch iets ontsnapt; zonder reclame te willen maken, enkel snel een voorbeeld gezocht

https://www.devolo.be/producten/dlan-1200-triple-powerline/

ik veronderstel dat met dit voorbeeld toch tot in principe toch tot 3 apparaten kunnen aangesloten worden (bij aankomst), nee?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Powerline

@dedeke

Mijn antwoord was algemeen en pricipiëel. Normaal gezien heeft een powerline slechts één UTP poort en dan heb je wel degelijk een switch nodig om meerdere toestellen bedraad aan te sluiten.

Wanneer je het over drie verschillende ruimtes hebt dan heb je natuurlijk verschillende client powerlines nodig, tenzij je kabels gaat trekken. De originele vraag was of je aan één powerline verschillende toestellen kan aansluiten. En ja, dat kan, met een switch.

 

@M_016

Jij haalt er speciale modellen bij die over meerdere poorten beschikken, natuurlijk heb je dan geen switch nodig. Maar zulke powerlines zijn de uitzonderingen.

 

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Powerline

@StefaanH, eens maar zo speciaal zijn de modellen met 2 of 3 poorten nu ook weer niet

https://www.coolblue.be/nl/powerline-adapters

 

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Powerline


@M_016@  schreef:

@BertXLsorry maar ik vrees dat er mij toch iets ontsnapt; zonder reclame te willen maken, enkel snel een voorbeeld gezocht

https://www.devolo.be/producten/dlan-1200-triple-powerline/

ik veronderstel dat met dit voorbeeld toch tot in principe toch tot 3 apparaten kunnen aangesloten worden (bij aankomst), nee?


@M_016 Met dat toestel wel maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd 🙂 Voor die heb je dus gelijk.

Maar de meeste powerlines hebben maar één uitgang... ( er liggen er nog wel wat in mijn schuif 🙂 )


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.