Beantwoorden
MartinaVdB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
O dierbaar België.. Verander-je-wachtwoord-dag It's your fifth party! It's your fourth party!

Een 2de digibox op eerste verdiep

Sedert een tijd hebben we een digibox op het eerste verdiep. Deze hebben we aangesloten met een coaxkabel en werkt prima. Alleen hebben we dit weekend gezien (geabonneerd op sport) dat de televisie/digibox niet interactief is.
Ben ik juist als ik zeg dat we nu alleen nog een utp-kabel naar boven moeten doen om interactieve tv te hebben ? En zo'n kabel  (Utp categorie 5 volgens het schema) kan men die overal kopen ?
Het gebruik van Powerline sluit dat de utp-kabel uit of mogen beiden gebruikt worden.

 

En een bijkomend vraagje. De digibox boven wordt wel heel warm. Wat kan de reden zijn. Bij het niet gebruik van de tv staat alles uit.

 

Bedankt en sorry als de vragen al voorbij gekomen zijn.

0 Likes
5 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Een 2de digibox op eerste verdiep

Een UTP kabel is voldoende, maar dan moet je wel een manier hebben om deze kabel naar boven te trekken (wachtbuis, schacht, etc).

Een powerline is een alternatieve om het netwerksignaal naar de digibox te krijgen en vereist 2 UTP kabels en 2 powerline adapters. Je verbindt de HGW met de eerste powerline adapter met een UTP en boven verbind je de digibox met de tweede powerline adapter met de andere UTP.

En dan zorg je  dat je een logische verbinding hebt tussen beide powerline adapters (gewoon de handleiding volgen).

 

De digibox op zich staat normaal nooit echt volledig uit, maar in een soort standby mode. Echt heel warm zou die normaal niet mogen worden, maar met dit weer weet je nooit 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartinaVdB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
O dierbaar België.. Verander-je-wachtwoord-dag It's your fifth party! It's your fourth party!

Een 2de digibox op eerste verdiep

Dat is klaar en duidelijk, bedankt.  Van zodra we de kabel hebben proberen we.
Een digibox staat nooit volledig uit, zeg je. Maar dan ken je de persoon niet die die box + tv gebruikt. De stekker wordt uitgetrokken en pas weer ingestoken als hij tv gaat kijken.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Een 2de digibox op eerste verdiep


@MartinaVdB@  schreef:

Dat is klaar en duidelijk, bedankt.  Van zodra we de kabel hebben proberen we.
Een digibox staat nooit volledig uit, zeg je. Maar dan ken je de persoon niet die die box + tv gebruikt. De stekker wordt uitgetrokken en pas weer ingestoken als hij tv gaat kijken.


Dat soort mensen zal je altijd hebben... Ik heb zelfs mensen gekend die ("vroeger") hun modem iedere nacht uitschakelden (lees: stekker uit het stopcontact).

😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Een 2de digibox op eerste verdiep


@MartinaVdB@  schreef:

Dat is klaar en duidelijk, bedankt.  Van zodra we de kabel hebben proberen we.
Een digibox staat nooit volledig uit, zeg je. Maar dan ken je de persoon niet die die box + tv gebruikt. De stekker wordt uitgetrokken en pas weer ingestoken als hij tv gaat kijken.


Dan zal hij telkens wel even moeten wachten tot hij opgestart is 😎

En loopt hij kans dat hij de software update eerst krijgt voor hij kan kijken, want die komt normaal 's nachts. Maar dat is maar uitzonderlijk.... 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Een 2de digibox op eerste verdiep


@sb@  schreef:

@MartinaVdB@  schreef:

Dat is klaar en duidelijk, bedankt.  Van zodra we de kabel hebben proberen we.
Een digibox staat nooit volledig uit, zeg je. Maar dan ken je de persoon niet die die box + tv gebruikt. De stekker wordt uitgetrokken en pas weer ingestoken als hij tv gaat kijken.


Dat soort mensen zal je altijd hebben... Ik heb zelfs mensen gekend die ("vroeger") hun modem iedere nacht uitschakelden (lees: stekker uit het stopcontact).

😉


Ja ik 😀. En geloof me, 20 jaar geleden scheelde het een stuk in de rekening (zelf gemeten). Nu is het maar een euro of 2 per jaar. 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.