Beantwoorden
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Focus in HD

Ik heb zonet vastgesteld dat Focus, de regionale TV zender voor Noord West-Vlaanderen nu in HD te bekijken is.

Zouden de andere regionale TV zenders ook in HD te bekijken zijn?

0 Likes
2 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Focus in HD

Ik heb de indruk dat Telenet alle zenders in HD op de kabel gaat zetten maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle inhoud op de zenders ook in HD opgenomen werd en uitgezonden. Opnames die in SD opgenomen zijn blijven SD ook als ze op de kabel in HD zitten.

Telenet doet dan een upscaling naar HD maar het blijft eigenlijk SD omdat de inhoud opgenomen werd in SD.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Focus in HD


@Janneke_Dust schreef:

Ik heb de indruk dat Telenet alle zenders in HD op de kabel gaat zetten maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle inhoud op de zenders ook in HD opgenomen werd en uitgezonden. Opnames die in SD opgenomen zijn blijven SD ook als ze op de kabel in HD zitten.

Telenet doet dan een upscaling naar HD maar het blijft eigenlijk SD omdat de inhoud opgenomen werd in SD.


In het geval van Focus wordt er wel degelijk in HD uitgezonden echter enkel in de studio, de reportages zijn inderdaad nog in SD die wel een betere beeldwaargave heeft ddordat die op een HD zender wordt getoond.

De andere programma's zijn wel in HD.

0 Likes