|
25.885
netweters
|
160.580
antwoorden
|
|
21.626
vragen
|
Wel jammer dat het CI+ kaartje niet werkt op deze TCL TV's
Telenet bied in hun eindejaar-promotie deze televisie aan maar na 90% 'activatie-bezig' krijg je telkens foutmelding 17. Het kaartje werkt dan weer perfect in een andere TV op dezelfde kabel / aansluiting.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Re: Hoe kan je CEC inschakelen op TCL TV?
@SarahV @Jonajan @Rickwvl bedankt voor jullie feedback! We kunnen wel bevestigen dat een CI+ module wel degelijk werkt op de TCL tv die Telenet verkoopt, dit werd intern getest voor jullie. Binnen de 30 seconden zou de scan voltooid moeten zijn.
Het klopt dat je op deze TCL tv niet kan kiezen voor 'Telenet' als provider, maar je kan wel de parameters manueel invullen. Voor Vlaanderen geef je deze parameters in:
Kunnen jullie dit nog eens proberen en ook een foto maken van de parameters die jullie invullen op de tv? Let erop, deze stap voer je uit zonder dat de CI+ module al in je tv toestel zit.
Dank Luc,
Het neemt inderdaad 1/2 uur in beslag en 325 digitale zenders worden herkent ( 0 analoog). Ik heb vroeger je methode reeds verschillende keren toegepast, en nu deze morgen opnieuw met de hoop op .....
Echter de foutcode :17 is weer van de partij.
Het probleem is niet het detecteren van de digitale kanalen, maar vrijwel zeker dat hardware/firmware van dit model TCL-C855 firmwareversie V590 de compatibiliteit met Telenet CI+ module niet ondersteunt. Misschien brengt na twee jaar proberen, een nieuwe firmware ooit de oplossing. Ondertussen gebruik ik de TelenetTVapp die op GoogleTV platform (huidig android14) bevredigend werkt.
Toch bedankt om het helpen zoeken naar een oplossing.

@Suzy Suzy - ik heb de nodige foto's hier geplaatst. De digitale kanalen worden inderdaad netjes gescand maar zijn natuurlijk gecodeerd. Daarna bij het plaatsen van de CI+ begint de koppeling wat telkens resulteert in de foutcode 17.