24770
netweters
|
152561
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
Ik heb hier thuis 2 HDdigicorders en 1 HD-digibox, allemaal correct aangesloten. (aangesloten op switch achter modem-only, GEEN powerlines) Op beide digicorders staan de opnames gedeeld.
Tot vorige week kon ik via die digibox dan ook naar die opnames kijken, maar nu plots werkt dat niet meer.
De optie 'opnames' staat zelfs niet meer in het menu van de digibox.
De opnames kunnen wel nog perfect gedeeld worden tussen de 2 digicorders onderling.
Er is niets veranderd aan de aansluiting, en de digibox is nog steeds interactief (krijgt ip adres).
Heb ondertussen al 2 maal factory-reset gedaan op de digibox, de digicorders opnieuw opgestart, de modem en switch gereset, zelfs geprobeerd met andere UTP kabel, niets werkt.
Bij alle 3 staat de slimme energiestand uit.
Gisteren stond 'opnames' dan plots wel weer in het menu, maar konden er geen opnames gevonden worden.
Digicorders nog eens minuut uit stopcontact getrokken en opnieuw laten opstarten, werkte nog niet, 'opnames' nu terug weg uit het menu...
De digibox is aangekocht en kan dus niet omgeruild worden, dus voor ik een nieuwe koop zou ik uiteraard graag weten of de digibox stuk is of dat er toch een ander probleem kan zijn.
Lijkt mij een software probleem, maar na factory reset worden alle software opdates opnieuw gedaan. En bij een slechte update zouden er toch nog mensen met hetzelfde probleem moeten zijn, maar ik heb nog niets kunnen vinden online.
Dus als iemand nog een tip heeft, laat maar horen, ik weet het even niet meer:)
Opgelost! Ga naar oplossing.
@GeForce_be schreef:Is daar ook een reden voor? (puur uit interesse)
Heb zelf voor .100 gekozen en alles lijkt te werken zoals het hoort.
Niet echt een reden maar het is gebruikelijk omdat dit een beetje eenvormigheid in de hand werkt. Je kan binnen je eigen netwerk werken zoals je wil.
heb vanmorgen rond 9.45 op de digicorder een update gehad,heeft dit te maken met de problemen die update of is het voor iets anders die update?????
Op 29/6 is er een software update geweest van de digibox. Sindsdien ziet de digibox de digicorderniet meer waardoor de opnames van de digicorderniet meer beschikbaar zijn. Opnames zijn wel zichtbaar op de digicorder. Op de digibox verschijnt de melding bij menu opnames " er is geen digicorder beschikbaar"
Bijde toestellen al een gereset ( stekker uitttrekken gedurende 10 sec). Modem , switch en powerlines ook al gereset ( alles in juiste volgorde). Bijde toestellen zijn wel degelijk interactief krijgen het juiste ip adres 10. ...... Weet iemand hieromtrent iets. Tot voor 29/6 werkte dit perfect .
Waarom blijven ze de update verder uitrollen, wetende dat er problemen met deze versie .
Ik heb het ook voor sinds de update.Ben naar telenet winkel geweest en daar hadden ze nog niet van het probleem gehoord.Daar een gratis telefoonnummer gekregen en naartoe gebeld.Daar moest ik de gebruikelijke stekkers en internet afkoppelen en terug aansluiten.(wat ik natuurlijk vele malen had gedaan 😉 )Heb mijn digibox vele male gereset allemaal zonder resultaat.Ze hadden bij een andere dienst contact opgenomen en daar waren ze van op de hoogte.Ik moest een nieuwe digirecorder gaan halen en dan zou het normaal opgelost moeten zijn.Enkele dagen later een mail met enquete over tevredenheid.Geschreven dat het personeel vriendelijk was maar dat het probleem nog is en dat ze wel stipt zijn om abbonementsgeld stipt af te halen.Daarna mail gehad dat ik naar een nummer moest bellen omdat ik ontevreden was.Daar zeiden ze ook dat ik mijn digicorder gratis kon omwisselen en dat dan het probleem opgelost zou zijn.Als er een nieuwe update komt kan het probleem mss ook opgelost zijn maar dat kan een half jaar duren.Ik ga nog even wachten ivm de opnames die er nog opstaan die ik anders kwijt ben.
Mvg
Router op IP 192.168.1.254 gezet ipv 192.168.1.1 en oplossing werkt.
Nadien nog wel wat extra werk om alle wireless access points (met static ip) te verwijzen naar de juiste nieuwe gateway ( n.l. 192.168.1.254) want anders werkte deze niet meer.
Stom van telenet om zo'n update uit te rollen zonder deze goed te testen omdat er blijkbaar geen mogelijkheid is om de vorige versie terug te krijgen. Maar ze zijn zeer vriendelijk en gewillig, en hebben nu toch een oplossing gevonden die werkt.
Thx.
@BertXL Niks gevraagd en ook niks aangeboden gekregen .Over een
paar weken zal ik nog eens bellen voor wanneer ze het gaan oplossen en dan eens polsen
Voor diegene die vroegen achter de reden waarom het aanpassen van het laatste octet van je router een oplossing bracht hebben we nog een laatste update.
Er zijn aanpassingen gedaan aan de manier van het verkrijgen van het IP-adres dat je nodig hebt om opnames te kunnen delen, deze upgrade is echter nog niet beschikbaar op alle toestellen. Het wijzigen van het laatste octet van het LAN subnet van je router is hier de oplossing omdat de decoders die nog niet geüpgraded zijn enkel zoeken naar een IP-adres dat eindigt op ‘.1’. Als je dit hebt aangepast zal je decoder niets vinden en geen InHome IP-adres kunnen instellen. Dit wil zeggen dat je dan je opnames kan delen over het gewone IP-adres van je decoder.
Om geen verwarring te starten:
Het woordje subnet vervangen door IP adres in de uitleg van @VincentD
- IP adress (b.v. 192.168.1.1 moet gewijzigd worden in b.v. 192.168.1.254)
- Subnet bepaalt enkel hoeveel PC's er maximaal kunnen zijn in het eigen LAN (b.v. 255.255.255.0 = 254 hosts)
De uitleg zelf is idd niet echt heel openbarend, maar licht wel weer een tipje van de sluier op.
Wat ik veronderstel/begrijp is: dat er 'iets' gewijzigd is aan het toekennen van ip-adressen bij de nieuwe software update, en dat de nieuwste digibox(AD220) daar geen probleem mee heeft. (waarom dan de andere wel, ???)
De nieuwe software zoekt dus naar een ip met x.x.x.1 veronderstellende dat dat de HGW van telenet is. Dan werkt alles, aangezien de communicatie dan over het InHome ip adres kan gebeuren gezien hier alles op dezelfde router(=HGW) hangt.
Als dat echter een eigen router is bij een modem only oplossing, dan werkt de communicatie over het InHome ip niet, want de digibox en digicorder zitten niet in dat netwerk. (typisch hangen ze op een switch voor de eigen router) De software zal vermoedelijk terugvallen op communiceren via de 10.x.x.x adressen als het x.x.x.1 adres niet gevonden wordt.