Beantwoorden
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hallo,

 

Ik heb hier thuis 2 HDdigicorders en 1 HD-digibox, allemaal correct aangesloten. (aangesloten op switch achter modem-only, GEEN powerlines)  Op beide digicorders staan de opnames gedeeld.

 

Tot vorige week kon ik via die digibox dan ook naar die opnames kijken, maar nu plots werkt dat niet meer.
De optie 'opnames' staat zelfs niet meer in het menu van de digibox.

 

De opnames kunnen wel nog perfect gedeeld worden tussen de 2 digicorders onderling.
Er is niets veranderd aan de aansluiting, en de digibox is nog steeds interactief (krijgt ip adres).
Heb ondertussen al 2 maal factory-reset gedaan op de digibox, de digicorders opnieuw opgestart, de modem en switch gereset, zelfs geprobeerd met andere UTP kabel, niets werkt.
Bij alle 3 staat de slimme energiestand uit.

 

Gisteren stond 'opnames' dan plots wel weer in het menu, maar konden er geen opnames gevonden worden.
Digicorders nog eens minuut uit stopcontact getrokken en opnieuw laten opstarten, werkte nog niet, 'opnames' nu terug weg uit het menu...

 

De digibox is aangekocht en kan dus niet omgeruild worden, dus voor ik een nieuwe koop zou ik uiteraard graag weten of de digibox stuk is of dat er toch een ander probleem kan zijn.
Lijkt mij een software probleem, maar na factory reset worden alle software opdates opnieuw gedaan. En bij een slechte update zouden er toch nog mensen met hetzelfde probleem moeten zijn, maar ik heb nog niets kunnen vinden online.

 

Dus als iemand nog een tip heeft, laat maar horen, ik weet het even niet meer:)

98 reacties
maybemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Dat is het hem nu net. Als je een eigen router hebt hangen de digibox en -corder op een eigen switch en gebruiken ze het 10.X netwerk en is er geen sprake van home ip of contact met de router. Dus snap ik nog altijd niet waarom de digibox de -corder niet kan vinden noch wat het veranderen van het GW adres van de eigen router daar aan kan veranderen.
0 Likes
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

 @maybemi : >> Als je een eigen router hebt hangen de digibox en -corder op een eigen switch en                                                       >> gebruiken ze het 10.X netwerk en is er geen sprake van home ip of contact met de                                                     >> router.

 

Idd zo zou ik het ook verwachten. Ik begrijp ook niet hoe de digibox kan te weten komen dat het NAT address van mijn eigen router op een x.x.x.1 eindigt aangezien dat een appart netwerk is !?

Maar op één of andere manier komen ze dat toch te weten ... want als je het wijzigt werkt alles prima.

Het zou idd nuttig zijn om hier een woordje uitleg over te krijgen, al is het maar voor security issues van ons eigen netwerk uit te kunnen sluiten.

0 Likes
Magic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest! Goed gevonden!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hoi,

Nog dteeds niet opgelost voor mij..

Heb een unmanaged modem van telenet dus kan niet instellen.

 

Heb TN modem   >   switch   >   linksysrouter  >  pc's

                                                              ∟> powerline > digicorder & 2 boxen

 

Heb op eigen router adres van 192.168.1.1 aan gepast naar 192.168.1.5.

Alles herstart.. geen oplossing..

 

Graag snel oplossing telenet.. we betalen tensloten voor deze diensen die zou  moeten werken... !!!!

0 Likes
maybemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Is er iemand met een eigen router (en de configuratie vergelijkbaar met die van @Magic) al die wijziging van IP adres van GW met succes weten uit te voeren?
0 Likes
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Ik heb een Linksys EA6700 en daar werkt het (sinds de router op 192.168.1.254 gezet is), netwerk configuratie is idem.  (enkel nog wat extra switches na de router voor PC's, ...)

 

PS: Bij mij staat de DHCP server op de router niet enabled (ik heb een eigen dhcp server opgezet, om een bug in linksys DHCP server te omzeilen), weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.

0 Likes
Magic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest! Goed gevonden!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Uiteindelijk opgelost bij mij... al dan niet tijdelijk...

 

Technieker kwam langs en was idd zeer eigenaardig...Digicorder kreeg homeIP de rest van de boxen niet...

Blijkbaar om een of andere reden krijgt digicorder toch een home-ip toegewezen via mijn eigen linksys router.. alhoewel deze achter switch hangt...

 

opgelost door volgende werkwijze..

EIGEN router stroom uittrekken ...

Digicorder en boxen stroom uittrekken..

Dan digicorder en boxen terug opstarten...als deze dan opgestart zijn EIGEN router opstarten.

Op deze manier gaan die geen ip halen bij router...

Mijn opnames zijn terug zichtbaar...

 

Ik ga nu nog beetje spelen met verschillende settings van EIGEN router...

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Ik ben er bijna van overtuigd dat je op een of andere manier een lus creëert. Je komt vermoedelijk toe vanaf de Telenetmodem op een switch en vanaf de switch ga je naat de WAN ingang van je eigen router. Vanaf een LAN uitgang op je eigen router ga je terug naar je switch.

Op die manier geeft de snelste DHCP server, in dit geval jou router, IP adressen aan alle toestellen die erom vragen, inclusief de digicorder en dit zorgt voor conflicten.

Door de aangehaalde werkwijze was de modem van telenet de snelste, vermits je eigen router niet aanlag, en krijg je dit conflict niet.

Juiste configuratie zou moeten zijn:

modem --> switch 1 ---> digibox (en)

                             switch 1 ---> router ----> switch 2 ------> alle eigen apparaten



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Magic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest! Goed gevonden!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

heb toch NOOIT gezegd dat ik vanaf mijn router TERUG naara mijn switch ga...

ik ga naar een andere switch waar de pc's aan hangen...

 

TN modem ----switch1----router-----switch2------pc1 tem pc5

                                      switch1 ----power lan-----digibox en digicorder

0 Likes
maybemi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hij lijkt me raar dat een digibox/corder een IP adres krijgt van een router terwijl deze er niet achter hangen en dat het afzetten van de router daar invloed op heeft.
0 Likes
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Ik weet niet of ze uberhaupt wel een IP adres krijgen van de router (maw via DHCP) .

 

Ik heb immers een eigen DHCPserver draaien binnen mijn eigen netwerk (de DHCP server is dus bij mij NIET mijn router) en  deze heeft nooit een digicorder of digibox een ip adres kunnen geven, want deze ziet natuurlijk enkel toestellen binnen het eigen netwerk.

 

Ik denk eerder dat telenet hier een 'vies' truukje gebruikt om te achterhalen wat het ip adres is van de gateway van je intern netwerk . (m.a.w het NAT ipadres van de router) Als ze zien dat dit bv. 192.168.1.1 is (maw eindigt op .1) dan geeft de software van de box zichzelf -op goed geluk, vrees ik- een ip adres in de juiste range. 

 

Als het niet eindigt op .1 maar bv .254 dan doet de software dit niet meer (want dan is het zeker geen router van telenet.)

 

Vraag is hoe komt men te weten wat het ip adres is van de gateway van je eigen netwerk ,...

 

 

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Vreemd... Kun je niet gewoon iptv passthrough instellen? En alles achter je router hangen? Ik dacht dat dat bij zo een linksys vrij gemakkelijk was.

Al heb ik zelf geen idee hoe dat moet op een ubiquiti ER-X als iemand weet hoe je daar iptv moet instellen hoor ik het graag 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lazyz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Niet met een linksys, daar heb je asus voor nodig 😉

 

En heeft blijkbaar ook zijn beperkingen (zie http://community.telenet.be/t5/Kijken/Digicorder-achter-2de-router-gt-IPTV-configuratie/td-p/4002)

 

Ziet ernaar uit dat het ook niet mogelijk is op een ErX (https://community.ubnt.com/t5/EdgeMAX/VLAN-on-EdgeRouter-X-for-IPTV/td-p/1434732)

0 Likes
vrijwilliger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Heb op Magic zijn  methode nog wat inspiratie gehaald.

Als ik mijn eigen router zonder stroom zet en dan vervolgens de internetaansluitingen vd box en corder uittrek vd router van telenet .De internetaansluitingen vd box en corder terug insteek en dan mijn eigen router terug aan de stroom leg kan ik de opnamens zien op mijn digibox.Het is wel maar tijdelijk.Soms als ik dan doorspoel kan ik niet meer naar de opname gaan.Dan moet ik vervolgens de voorgaande methode terug toepassen.Als ik naar een andere opname wil kijken moet ik ook weer voorgaande methode toepassen.Is natuurlijk omslachtig .Mvg 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

@lazyz ik denk dat dat wel gaat maar dat is momenteel iets te ingewikkeld voor mij. (Ik kan niet echt vlans instellen enzo die meer vragen dan een getal en ben vooral bezig met programmeren.)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Magic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest! Goed gevonden!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

is nog steeds NIET opgelost..

heb ondertussen DHCP moeten afzetten van mijn eigen router omdat digicorder home_ip_adress bleef claimen..

moet ondertussen wel ELK netwerkapparaat van VAST IP voorzien...

 

TELENET ...GRAAG SNEL EEN OPLOSSING AUB...

 

0 Likes