Beantwoorden
PieterDV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Geen FM-signaal meer voor dezelfde prijs

Hoi,

 

Onlangs kreeg ik een mail waar te lezen stond dat weldra de analoge TV, maar ook de FM radio van de kabel gaat verdwijnen. 

 

Dit zijn 2 services die ik alle dagen heel intens gebruik (vooral FM radiodistributie) en mij al jaren klant houden bij dit veel te dure bedrijf (je moet maar eens vergelijken met bv NL).

 

Mijn vraag :  Vinden jullie het normaal dat Telenet eenzijdig beslist U deze services niet meer aan te bieden, maar de prijs niet aanpast?  Met andere worden; vinden jullie het normaal dat je een pak minder krijgt en hetzelfde blijft betalen ?

 

Vriendelijke groeten,
Pieter

0 Likes
21 reacties
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Geen FM-signaal meer voor dezelfde prijs

@IwanVM 

Weer een kastje meer, weer een afstandsbediening bij.

Het geeft de indruk dat je receiver ouderwets is, net zoals de TV's van de jaren 70 dadelijk ouderwets waren want ze voldeden plots niet meer toen de kabel kwam.

 

Er waren wel TWEE (2!) heel grote verschillen:

- iedereen nam er dat kastje - zonder afstandsbediening - graag bij, want je ging van 2 tot 5 tvstations (1 Vlaamse, 1 Waalse en naargelang de grensstreek enkele buitenlandse) ineens naar 15 en méér zenders.

- alle antennes die toch maar een bron van ergenis waren (uitzicht), eenhoop geld kosten in onderhoud, landingsplaatsen waren voor duiven, risico's vormden bij stormweer en "schaduwen" veroorzaakten in het beeld van uw naast buur, konden meteen het dak af!

 

Na enkele jaren waren die kastjes weg, want iedereen had zijn oude tv vervangen door een moderne, ah ja... want zwart/wit was deftig kleur geworden.

 

Dergelijke voordelen zie ik nu niet meteen.

 

Wie sporadisch radio luistert nabij de TV, kan de digicorder/digibox gebruiken.

Wie dat in andere ruimtes van het huis wil doen, de coax-bekabeling heeft liggen en meer wil horen dan de landelijke zenders kan zo'n Vistron kopen want DAB+ geeft - op BBC Worldservice na - geen buitenlandse zenders. Je moet dan weer dicht genoeg bij de grens zitten of een gerichte antenne op je dak zetten om de buitenlandse DAB+ binnen te halen (tot max. 100 km afstand..?)

Schiet er verder nog over:

- schotelantenne

- internetradio. Dit laatste is het meest praktische indien je niet naar je internetverbruik moet kijken.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen FM-signaal meer voor dezelfde prijs

@EdwinC de franse DAB+ zender ligt toch iets meer dan 100km van me af, de hoogte speelt ook een rol en als je een richt antenne hebt dan krijg je ook veel binnen, heb zelf de DVB-T zenders van Frankrijk.

is allemaal te zien wat de klant wilt horen en/of zien.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Geen FM-signaal meer voor dezelfde prijs

@Master-Magic 

Dat ga ik ook niet tegen spreken. Het was 50 jaar geleden al mogelijk om "Rijsel" te ontvangen. De golven zijn niet veranderd. Het aantal storingen door anderen is wel enorm toegenomen.

Met een deftige pyloon kon je in Schoten in de seventies ook WDR ontvangen.

Je hebt wel een verdomd goed richtantenne nodig en... wat is het plan? Terug alle daken vol antennes allerhande?

De situatie in Schoten bediende zich van een richtantenne op een rotor.

Het duurde een tijdje, maar je kon de antenne richten op Duitsland of NL... 😉

 

Nog eens: "het draadje" van Telenet zouden ze gewoon niet mogen uitdelen aan de zagende klanten. Dat is er ECHT over.  Ofwel bewijst dat hun onkunde, ofwel willen ze de klanten gewoon vierkant uitlachen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen FM-signaal meer voor dezelfde prijs

@EdwinC dat is gewoon de goedkoopste oplossing dat in veel gevallen niet helpt door teveel isolatie en dubbel glas enz.

ik moet hier ook een buiten antenne zetten om iets deftig te ontvangen, en de modem stoort dan nog ook met de wifi, je kan zeggen dat zit op andere golflengte's maar toch heb ik er last van.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Geen FM-signaal meer voor dezelfde prijs

@Master-Magic 

Tuurlijk kan een modem storen.

Deftige radio-amateurs gebruiken allerlei filters om "iets" te kunnen ontvangen.

Met dit voorbeeld klets ik even uit de nek want ik moet de exacte gegevens opzoeken, maar een signaal op pakweg 600 MHz wordt veel slechter ontvangen als er in de buurt bijvoorbeeld een GSM-mast staat die op 900 MHz werkt.

Het antennesignaal van die 900 MHz overstemt de ontvanger zo erg dat hij van het bedoelde signaal, in dit voorbeeld 600, niets kan maken.

Plaats de juiste filter die GSM-signalen degelijk dempt en je krijgt een veel betere ontvangst van die 600 MHz.

Google maar eens naar "gsm notch filter".

Wie weet kan je ook "wifi notch filter" zoeken.

Feit is dat je je ontvanger een enorm plezier doet als ie niet continu overstuurd wordt door een signaal van een ietwat naburige frequentie die sterk vermogend is.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen FM-signaal meer voor dezelfde prijs

@EdwinC idd, dat is nog zoiets, er staat op een meter of 4 van mij een gsm mast, die stoort dus ook erg, en er is een zonnepaneel systeem op een dak ook in de buurt, naar het schijnt storen die ook op een bepaalde freq en alarmen, er staat een school achter mij met een zonnepaneel systeem op het dak over heel de lengte en een alarm, en dat is net de kant van de Nederlandse DAB+ radio, de ontvangst is minder dan bv een maat die een km verder woont (wel iets lager) met DAB+, die ontvangt daar veel meer ook op fm enz.

het heeft dus allemaal te zien waar men woont en wat er in de buurt allemaal is van signalen.

ps: die signalen kunnen dus ook storen op de kabel van telenet als die niet goed meer is of te dun.

op analoog kan je bv op de mozaïek die nu terug is storing hebben analoog door instraling van vanalles.

vroeger had ik dit zelf door de DAB mast die dicht in de buurt stond (was de officiële uitleg van telenet toen).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvanVW24
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geen FM-signaal meer voor dezelfde prijs

Dat Telenet zijn klanten uitlacht , is al lang geen nieuws meer . Ze doen het constant , maar ja wat wil je als je in zo een positie zit ...