Beantwoorden
Froggy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Geen beeld of geluid maar menu Digicorder wel zichtbaar

In het kort: er is geen beeld en geluid bij live-uitzendingen en opgenomen programma's van de digicorder. Het menu, de TV-theek, enz. worden wel weergegeven.

Op onze vorige TV wordt wel alles weergegeven.

 

Bijzonderheden

  • Wanneer ik de digicorder op ingang HDMI 3 aansluit kreeg ik aanvankelijk wel beeld, maar geen geluid.
    Op HDMI 1 (ARC) en HDMI 2 is er noch beeld noch geluid.
    Sinds vandaag is er op HDMI 3 ook geen beeld meer. Zeer vreemd..
  • De DVD-speler geeft op één van de HDMI-ingangen (weet niet meer welke) paars beeld.
    Behalve het opstartscherm, dit wordt wel normaal weergegeven. Op de andere ingangen geen probleem.
  • Wanneer ik de digicorder terug op onze vorige TV aansluit moet ik de digicorder volledig herstarten (stekker uittrekken). Anders worden de programma's (live en opgenomen) met groen beeld weergegeven. De menu's e.d. van de digicorder worden wel met correcte kleuren weergegeven.

Toestellen

TV: Philips 58PUS6203/12 (zo'n 2 jaar oud)
Digicorder: AD2200
Aansluiting: HDMI
Vorige TV: Sharp LC-40LE700E (aangekocht in 2010) (hierop geen problemen)

 

Reeds geprobeerd

  • Andere HDMI-kabel. Zelfs met een korte Monster-kabel (50 euro) zelfde probleem.
  • Andere HDMI-ingang. (Op HDMI 3 is er soms beeld maar geen geluid).
  • Beeldoutput op 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p gezet.
  • Digicorder herstart (stekker uittrekken).

Topics over hetzelfde probleem

Ik dacht eerst aan een HDCP-probleem. Maar er is dus wel even beeld geweest.

 

Kent iemand dit probleem of weet iemand raad?
Het is een aangekochte digicorder. Weet dus niet of ik hem zomaar kan inruilen?

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Geen beeld of geluid maar menu Digicorder wel zichtbaar

Heel vreemd.

 

Een paar vraagjes, heeft de digicorder ooit gewerkt met de TV die u momenteel heeft?

Zo nee, probeer eens de digicorder op een andere TV aan te sluiten.

 

Als de digicorder wel werkt met een andere TV lijkt het me een defect aan de TV, de digicorder heeft namelijk een kopie beveiliging tegen het illegaal opnemen via externe apparatuur, misschien is er iets kapot aan de TV waardoor die problemen heeft met de kopie beveiliging.

 

Dit lijkt mij de eerst logische oorzaak aangezien u zegt dat het menu wel werkt, maar live uitzendingen en opnames niet.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (2)
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen beeld of geluid maar menu Digicorder wel zichtbaar

Wat soms kan helpen is de hdmi-kabel uit te trekken en meteen snel weer in te steken. Eerst aan de ene kant (tv) en dan aan de andere kant (digicorder), terwijl beide toestellen aan staan.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen beeld of geluid maar menu Digicorder wel zichtbaar

Zet de digicorder eens op 1080i.

Schakel de TV en de digicorder voor 20 sec uit.

Schakel de TV in en zet deze op de juiste HDMI ingang.

Schakel digicorder in en kijk naar resultaat.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen beeld of geluid maar menu Digicorder wel zichtbaar

@Froggy Je zou volgende dingen eens moeten bekijken:

1. in de settings van uw tv staat er iets van beeldverbetering? Zet deze functie even uit, want sommige toestellen kunnen hier niet mee om (compressie beeld en geluid).

2. Ondersteund uw HDMI kabel ARC? zo niet zet deze functie dan af, want anders lukt dit niet.

Een kabel die versie 1.4 of hoger ondersteunt is altijd uitgerust met ARC.

3. Wat betreft het geluid moet je kijken dat  Dolby Digital niet actief staat op uw digirecorder want uw tv kan dit niet aan. Tenzij je deze aansluit op een surround systeem. Dat is de reden waarom dat je op dat moment geen geluid zou hebben. Ik weet natuurlijk uw opzet niet thuis maar dat zijn de dingen waaraan ik nu denk.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Froggy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Geen beeld of geluid maar menu Digicorder wel zichtbaar

Bedankt voor jullie talrijke tips.
Heb meer dan een uur zitten knoeien met 5 verschillende toestellen met HDMI-uitgang (waaronder de digicorder) en ik vrees dat het aan de TV ligt.

Nu geeft geen enkel toestel meestal geen beeld of geluid meer op eender welke HDMI-ingang, maar wel nog hun eigen opstart logo, afsluitscherm, soms menu's.

Hieronder mijn bevindingen. Dit is meestal het geval. Soms werken ze wel (zie bijzonderheden).

  • Digicorder: enkel menu's zichtbaar
  • DVD-speler: enkel intro scherm (opstartlogo) zichtbaar.
  • Playstation 4: Enkel intro scherm (opstartlogo) en afsluitscherm ("even geduld, het systeem wordt afgesloten") zichtbaar. Daartussen zwart scherm. Bij het opstartlogo knippert het scherm (gaat aan en uit).
  • Playstation 4 Pro: Geen beeld en geluid, ook geen intro of afsluitscherm. Wel heel even 'sneeuw' in 4:3 formaat bij opstarten of afsluiten.
  • Playstation 3: Intro scherm (opstartlogo) zichtbaar. Daarna zwart scherm en zonder geluid.

Bijzonderheden

  • Eens er toch beeld en/of geluid wordt weergegeven blijft dit zo (tot de kabels terug worden herstoken denk ik).
    Bij de Digicorder en Playstation 4 is het me de afgelopen dagen 1 keer gelukt om beeld te te krijgen, bij de PS4 zelfs met geluid (vandaag nog). Dit bleef werken tot ik ze op een andere ingang aansloot.
  • Ook als de DVD-speler beeld in paarstinten weergeeft verandert dit niet. Dan moet ik eerst de kabels even uittrekken enz. met meestal als gevolg dat ik helemaal geen beeld meer heb, zelfs al is deze terug op exact dezelfde manier aangesloten.
  • De Playstation 4: heeft bijna 2 jaar op deze TV zonder problemen gewerkt. Ik heb hem exact op dezelfde manier aangesloten als vorige week (toen alles nog werkte). Zowel met dezelfde HDMI-kabel als de dure kabel.
    Toen ik hem vandaag eerst op HDMI 1 aansloot was er geen beeld of geluid (juiste ingang/bron geselecteerd). Toen ik HDMI 2 als ingang selecteerde en vervolgens de kabel verplaatste naar HDMI 2 (terwijl de playstation nog aanstond) kreeg ik beeld en geluid.
    Echter heb ik dit niet meer kunnen herhalen. Heb dit verschillende keren opnieuw geprobeerd maar heb daarna nooit meer beeld of geluid gehad (buiten het opstartscherm).
  • DVD-speler: deze werd tot voor kort ook altijd correct weergegeven.
  • Playstation 3: Van zodra deze aangesloten wordt (zelfs zonder deze op te starten) verandert het label van "HDMI 2" naar "Playstation 3". Dit terwijl de Playstation 3 niet op HDMI 2 zit, en daar ook nooit eerder op aangesloten werd.
    Van zodra de Playstation 3 wordt aangezet springt de TV naar de HDMI 2 / "Playstation 3" ingang, waar dus een ander toestel is op aangesloten. De melding "RC doorgang actief" wordt dan even weergegeven. Software fout?
    Dit gebeurt ook wanneer de PS3 op andere HDMI-ingangen wordt aangesloten. Alleen dus als ik deze op HDMI 2 aansluit werkt het logisch (behalve dat er geen beeld of geluid is).

Het lijkt wel sinds we de digicorder hebben proberen aan te sluiten dat er problemen zijn ontstaan met alle toestellen. Kan toeval zijn. De digicorder afkoppelen helpt helaas niet.
Het enige wat er nog veranderd is, is dat de TV nu beneden staat, terwijl deze tot voor kort boven stond.

 

Voorgestelde acties

  • Op andere TV aansluiten: dan werkt alles wel. Dit terwijl deze al meer dan 10 jaar oud is.
    Het is wel zo dat de Playstation 4 wel altijd gewerkt heeft op het nieuwe toestel en nu niet meer. Ik vermoed dat de digicorder hier toen ook moet op gewerkt hebben?
  • hdmi-kabel snel uitrekken en terug insteken: werkt niet
  • Digicorder op 1080i, TV en digicorder 20 sec uitschakelen, TV aan, juiste hdmi-ingang, digicorder aan. Werkt niet.
  • Beeldverbetering: optie ARC vind ik niet, maar de kabel ondersteunt volgens mij wel ARC (Monster kabel van 50 euro, recent gekocht).
  • Dolby Digital op digicorder: staat uit

Amai, TV kijken is nog nooit zo moeilijk geweest ‌😯

Wel nog eens bedankt voor jullie input. Als iemand nog iets weet toe te voegen, zelfs al leidt het niet tot de oplossing, interesseert me dit wel.
Ik vraag me namelijk af waar het technisch gezien mis loopt.