Beantwoorden
Dorien91
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen compact signaal te vinden bij Panasonic TX50GX700E

Beste,

Ik heb een TV Panasonic TX-50GX700E en wil het compacte signaal instellen, omdat het analoge signaal gaat wegvallen.
Ik volg het stappenplan, maar geraak niet verder:
Menu / Instellingen/
Hier vind ik niet de nodige optie: "Analoog afstemmenu"
Heeft er iemand soms een oplossing wat we kunnen doen?

bedankt!

0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen compact signaal te vinden bij Panasonic TX50GX700E

@Dorien91 

Het compact signaal is geen analoog signaal, wel een digitaal. Je moet Digitaal afstemmen.

0 Likes
Dorien91
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen compact signaal te vinden bij Panasonic TX50GX700E

@janne_man

We kunnen via de kabel maar 2 zenders (één en canvas) bekijken. We hebben een nieuwe televisie en bij de vorige was dit geen enkel probleem. De andere zenders zijn nu gecodeerd. Via het stappenplan van Telenet konden we dit probleem verhelpen door tv signaal aan te passen naar DVC-C maar dit is bij onze instellingen > analoog afstemmenu? nergens te vinden .. alvast bedankt!

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen compact signaal te vinden bij Panasonic TX50GX700E

@Dorien91  Ik zal een poging doen, maar de handleiding van je tv op het internet is zeer beperkt.

 

Probeer het volgende niet noodzakelijk letterlijk te volgen, maar ik zet alles wat essentieel is in het vet.

 

Ik vermoed dat je in het installatiemenu de optie Netwerk zoeken hebt. Je moet dat kiezen.

Je kiest een installatie voor Digitale kabel.

Verander Frequentie in 290000 in.

Verander Netwerk ID in 32 

Mogelijk krijg je Modulatie te zien, kies dan voor 256 QAM.

Mogelijk krijg je symboolfrequentie of symbolrate te zien, kies dan voor 6875.

Ga naar volgende en laat de tv zoeken. 

Als de tv klaar is met zoeken, kies dan kanaal 55.

 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen compact signaal te vinden bij Panasonic TX50GX700E

Ik vind het zonde om op een dergelijke 4K TV het compact signaal te gebruiken. Hierdoor heb je slechts 3 zenders in HD en al de rest in SD. De TV gaat dit wel upscalen naar 4K maar als je vertrekt van een SD signaal kan de TV daar onmogelijk een kwalitatief mooi en scherp beeld van maken.

Als je geen bijkomende box wil kan je een kaartje kopen (eenmalige kost 69€) en dan heb je bijna alle zenders in HD. De TV zal deze dan upscalen naar 4K en zal een kwalitatief beter en scherper beeld hebben op uw 50" TV.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Geen compact signaal te vinden bij Panasonic TX50GX700E

@Dorien91Heb het zelfde gehad met een Philips TV. Daar je één en canvas hebt en de rest gecodeerd is betekend dat je wel degelijk op de DBV-C tuner zit. Dat is dus correct. Dat compacte signaal met meerdere zenders heb ik er nooit doorgekregen enkel één en canvas en de rest gecodeerd. Voor mij was dat geen probleem omdat ik altijd van plan was om met een CI+ module te werken, wegens 2de TV in de slaapkamer en daar geen digicorder of box nodig, CI+ & chromecast was genoeg. Dat compacte signaal was,voor mij, eerder een test voor eens te zien wat dat gaf moest ik er vragen over krijgen. Nooit aan de praat gekregen. De CI+ module er in en alles werkte perfect. Na telefoontje destijds naar Telenet kwam ik niet verder dan: Ja mijnheer dat kan regiogebonden zijn, moeten we een technieker sturen? Nee bedankt ik los wel het op.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen compact signaal te vinden bij Panasonic TX50GX700E

@Torchwood 

Alle tv's met een dvb-c tuner moeten uiteindelijk hetzelfde doen om af te stemmen. Nochtans zijn de menu's en de terminologie verschillend, niet alleen van merk tot merk maar dikwijls ook binnen een zelfde merk van model tot model. Ik zie niet goed in hoe men klanten hierin telefonisch kan leiden. Men kan dus enkel algemene zaken vertellen. Daarnaast zijn de handleidingen bij de tv's dikwijls alleen maar digitaal beschikbaar, bovendien zijn ze onvoldoende. Sommigen geven een complete menustructuur. Uitzonderlijk krijg je eens zo een volledige menustructuur met gepaste uitleg. Voor iemand die iet of wat vertrouwd is, is een menustructuur allicht voldoende. De gebruiker die daarmee niet vertrouwd is, verliest zijn weg. Als er ergens een schuld is, dan is dat een sector schuld. 

Een tweede bijkomend probleem is de drang om het gemakkelijk te maken voor de klant. Hierbij vergeten de constructeurs dat ze het hierbij ook moeilijk maken. Er is geen enkele goede reden opdat een dvb-c tv niet zou werken als je een bepaald land kiest zodat je een ander land moet kiezen om te kunnen afstellen. Er is geen enkele goede reden dat men het netwerk-id niet zou kunnen veranderen bij een land of bij een gekozen signaalleverancier. (bijvoorbeeld bij keuze van België, Telenet kan men bij sommige toestellen enkel kiezen voor 22 of kiezen tussen 22 en 12.  Voor 32 of 42 moet dan met een omweg gekozen worden. Uiteindelijk kan Telenet niet anders dan de vier elementen opgeven die ergens verscholen zitten in die diverse menu's en essentieel zijn om correct af te stemmen: netwerk-id, frequentie, symboolfrequentie en modulatie. 

Dorien91
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen compact signaal te vinden bij Panasonic TX50GX700E

@janne_manHartelijk bedankt! Ik ga dit zeker eens proberen 😉 bedankt voor de moeite al!

Dorien91
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Geen compact signaal te vinden bij Panasonic TX50GX700E

@Janneke_Dust Ok, bedankt voor de tip!