Beantwoorden
juul1946
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Geen interactiviteit op tweede decoder via Powerlines

Ik heb twee tvs eentje boven en eentje beneden Ik heb een digibox en een digicorder  Als ik met powerlines probeer onder op te nemen (digicorder staat boven) dan gaat alles perfect alleen  Er staat niets op van de opnames  alleen een stilstaand beeld of een zeer traag beeld  Dus het is opgenomen maar slecht of niet  Boven is mijn tv niet interaktief en beneden wel Nochtans zijn ze beiden aangesloten op mijn modem maar boven heb ik geen utp kabel Kan het daar aan liggen?

0 Likes
6 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen interactiviteit op tweede decoder via Powerlines

@juul1946  Ik vermoed dat de opname wel goed gelukt is maar dat het afspelen op je digibox dat trage beeld geeft.

Als je de opname op de digicorder afspeelt, speelt deze dan wel goed af?

Hoe kom je erbij dat je digicorder niet interactief is? Als hij niet interactief is, is het normaal gezien niet mogelijk om opnames op de digibox in te stellen.

Wanneer de digicorder met een PWL met de modem verbonden is kan dat de reden zijn waarom de opnames zo traag afspeelt.

Zou je ons wat meer info geven over wat je precies bedoelt en hoe alles aangesloten is? Ik begrijp het zo: je stelt een opname in op de digibox en als je deze wil afspelen dan is er stilstaand of traag beeld (dit kan er op wijzen dat de verbinding via PWL's te traag is). Maar je zegt ook dat er niets van opnames op staan. Waar heb je dat vertraagde beeld dan op? Hoe meer en preciezere info jij geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
juul1946
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Geen interactiviteit op tweede decoder via Powerlines

Soms staat er niets op en soms langzame of stilstaande beelden Ik heb een nieuwe digicorder en ik heb hem beneden moeten aansluiten om hem te kunnen activeren (door Telenet hulplijn) Als ik mijn powerlines aansluit kan ik gewoon opnemen vanaf de tv met digibox maar de opnames zijn onbruikbaar 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geen interactiviteit op tweede decoder via Powerlines

@juul1946 

Als je uw opnames boven plant, zijn die opnames dan wel goed? Kan je dan die opnames op de digicorder wel zien?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen interactiviteit op tweede decoder via Powerlines

@juul1946  Als je kan opnemen via de digibox wil dat zeggen dat er in elk geval een verbinding is (via PWL) tussen de digicorder en de modem.

 

Om opnames te kunnen afspelen op de digibox gaan die opnames vanuit de digicorder via de PWL, via het elektriciteitsnet naar de andere PWL bij de modem en dan via utp naar de digibox (of is ook de digbox via PWL verbonden?). Als je dan trage beelden krijgt lijkt het erg sterk op dat de verbinding tussen de PWL's te traag is om deze opnames door te sturen.

Zitten de PWL's rechtstreeks in het stopcontact?

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen interactiviteit op tweede decoder via Powerlines

Vermits je de opnames kan zien op de digibox die opgenomen zijn op de digirecorder zal de opzet wel goed zijn maar de snelheid van de connectie te traag. Probeer anders je powerline in een ander stopcontact te steken, soms geeft dit betere snelheden.

Je kan dit ook testen door de utp kabel in je laptop te steken en een speedtest te doen. 

Dan zie je direct of de snelheid voldoende is of niet.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
juul1946
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Geen interactiviteit op tweede decoder via Powerlines

Bedankt! De powerlines rechtsreeks in het stopkontakt was de oplossing Nu werkt alles hoe het moet Ik moet wel zeggen dat ik maar 1 stopkontakt heb en ik heb een hoop kabels moeten omleggen maar het belangrijkste is dat het werkt   Nogmaals bedankt!