Beantwoorden
Wim6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Geen geluid om sommige zenders

ik kijk momenteel digitale TV via een kaartje.

Sedert enige tijd krijg ik echter nog wel beeld, maar geen geluid op sommige kanalen (bv Studio 100 TV, CAZ, ) en krijg ik de melding : programma is gecodeerd.

 

Een herinstallatie helpt niet.

 

Alvast bedankt voor een reactie

0 Likes
27 reacties
alfaromeo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Geen geluid om sommige zenders

Alles al geprobeerd.

Ik denk dat de softwareversie van deze toestellen niet voldoet aan "tv met een kaartje".

ik heb een 37PFL9604/H12 Philips met software 026.078.00 van 2010, en geluid werkt niet overal sinds enkele maanden.

Het model 37PFL9606/H12 heeft software 014.105.00 van 2013 en daar werkt het wel.

Ik zie ook in de geluidsinstellingen een ander symbool staan bij de kanalen die geen geluid produceren.

0 Likes
Digifan149
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Geen geluid om sommige zenders

Mijn TV-toestel (Philips 32PFL7404H/12) staat effectief NIET in de lijst met compatibele toestellen, maar het kaartje heeft in het begin wel degelijk gewerkt. Ik vraag me af wat TELENET inmiddels heeft veranderd op niveau van het geluid voor bepaalde kanalen ...

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen geluid om sommige zenders

De lijst met tv's die compatible zijn met de CI+ van Telenet is er om een reden. Het kaartje werkt met software van je tv en deze software schrijft Telenet uiteraard niet.  De goede werking van het kaartje is dus erg tv-afhankelijk.

 

Van tv's die in de lijst staan, garandeert Telenet een goede werking met hun CI+. Dat wil niet zeggen dat het niet kan werken met tv's die niet in die lijst staan want Medion staat er niet in bijvoorbeeld. 
En ik ken mensen met een Medion-tv  waarbij het perfect werkt. Maar ik ken ook mensen met een Medion waarbij het niet goed werkt.

Op de site staat  staat letterlijk:

Geef hieronder het merk en type van je tv-toestel in en je ziet meteen of het geschikt is voor 'TV met een kaartje'! 

Staat het merk van je tv-toestel niet in het keuzemenu? Dan kunnen we helaas geen perfecte werking van 'TV met een kaartje' garanderen.    

 

Dat is toch duidelijk?


Staat jouw tv er niet in en het werkt niet dan kan je dat Telenet moeilijk kwalijk nemen. Dat het eerst wel perfect werkte en nu niet is erg jammer maar als je tv niet in de lijst staat is het nu eenmaal op eigen risico.

Staat jouw tv er wel in en het werkt niet, dan kan je dat Telenet wél kwalijk nemen want zij moeten dan een perfecte werking garanderen.

 

 

@Digifan149  Het zou kunnen dat de ene zender een ander geluidsformaat heeft dan de andere. Mogelijk heeft Telenet daar iets aan veranderd. Mogelijk wist Telenet ook dat deze verandering ging gebeuren. Jouw tv staat niet in de lijst om een reden.

 

@levensvuurKan je even de modelnummers geven van je Samsung en Loewe?

@Wim6Welk merk en modelnummer heeft jouw tv?

 

@alfaromeo  37PFL9604/H12 staat inderdaad niet in de lijst en 37PFL9606/H12 staat er wel in


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Geen geluid om sommige zenders

Als je jouw "TV met een kaartje" een lange tijd niet hebt gebruikt en de foutmelding "Zender is gecodeerd" verschijnt,
probeer dan het volgende:

  • Zet je tv aan en op 1 van de zenders met het probleem. (e.g. VTM).
  • Surf met jouw pc/smartphone/tablet naar http://www.mijntelenet.be
  • Klik op de linkermarge op Mijn Televisie
  • Klik in de linkermarge op Digitale TV
  • Klik in de linkermarge op CI+
  • Klik op het tabblad Status
  • Klik op activeer jouw CI+ module opnieuw.
  • Wacht 15 minuten.
  • Zap naar een andere zender.

Heb je een 4K/UHD TV ?
Als je geen geluid maar wel beeld hebt voor sommige zenders met jouw 4K TV met een kaartje
én jouw TV in de lijst van geteste tv-toestellen staat 
Zorg er dan voor dat de instelling UHD niet aanstaat in de instellingen van jouw tv-toestel.
Normaal kan je dit terugvinden in de handleiding van jouw TV-toestel.

0 Likes
Digifan149
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Geen geluid om sommige zenders

Na nog wat verder zoeken op het internet, blijkt dat het bij bepaalde zenders gaat om geluid gecodeerd in High-Efficiency AAC, of afgekort HE-AAC.

Wellicht wordt dit door oudere TV toestellen niet ondersteund.

 

We kunnen TELENET dit inderdaad niet kwalijk nemen.

 

Echter, mocht TELENET alsnog het geluid voor alle zenders op dezelfde manier (MPEG2 norm) doorsturen, dan zou dit wel aantal CI+ gebruikers tevreden stellen.

 

Zoniet, zit er - voor mensen met niet-compatibele toestellen - niets anders op dan gebruik te maken van een aparte digibox of digicorder, of een nieuw TV-toestel te kopen, of niet meer te kijken (of liever "luisteren") naar de betreffende zenders. Wel spijtig, want het zijn er vrij veel ...

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen geluid om sommige zenders


Digifan149 schreef:

Echter, mocht TELENET alsnog het geluid voor alle zenders op dezelfde manier (MPEG2 norm) doorsturen, dan zou dit wel aantal CI+ gebruikers tevreden stellen.


Ik vrees dat TN dit niet zal doen, als CI+ gebruikers zijn we immers in de minderheid. En dan heb je nog de eenmalige vergoeding. TN verdient gewoon niet aan ons (enkel de kosten van de kabel). Bij mijn weten is de 'tv-met-een-kaartje' campagne ook héél kort geweest.

 

Dit jaar is wellicht het laatste jaar dat we ecocheques (in de vorm van cheques) ontvangen. Wie een oud toestel heeft kan die misschien investeren in een nieuw toestel.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wim6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Geen geluid om sommige zenders

CONNECT 40 LED 200 DR+ 50404W42 staat in de lijst ... zou dus moeten werken, helaas niet dus

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen geluid om sommige zenders


@Wim6 schreef:

CONNECT 40 LED 200 DR+ 50404W42 staat in de lijst ... zou dus moeten werken, helaas niet dus


@Wim6 

 

loewe.JPG

 

"Je tv-toestel werkt met softwareversie (of hoger) V 8.xx: dat is geschikt voor 'TV met een kaartje'!"

 

Dus het zou inderdaad moeten werken. Kijk eens welke software-versie je hebt?

 

Je hebt ook al de tv naar fabrieksinstellingen gereset?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen geluid om sommige zenders

@Wim6- Zeg eens welke stappen je hebt ondernomen en waar het juist fout loopt?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wim6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Geen geluid om sommige zenders

Beste @Wheng ,

 

softwareversie is V8.37.1. 

Ik heb wel eens gechecked of er een nieuwe softwareversie van Loewe beschikbaar was. Blijkbaar wel. Na installatie van deze nieuwe versie werkt het terug wel ....

 

Wim6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Geen geluid om sommige zenders

@sb,

 

na installatie van een nieuwe softwareversie van Loewe, werkt het blijkbaar wel allemaal terug.

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen geluid om sommige zenders

@Wim6

 

Dat is goed nieuws! Normaal gezien zou er een changelog of release history moeten zijn waar je kan zien of er in de nieuwe versie sprake is van een aanpassing ivm geluid.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen geluid om sommige zenders

@Wim6 Ben blij voor je dat het opgelost is geraakt.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes