24757
netweters
|
152449
antwoorden
|
20707
vragen
|
Beste
Na alle troubles krijg ik nu dit op het scherm
Titel gewijzigd door @Lieselot91 | Vorige titel herstel je verbinding (foutmelding)
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Filip-K Dit gaat dus over digitale TV. In welke context? Yelo, gewone TV? Niet erg duidelijk in je vraagstelling.
Is er fysieke connectie met UTP kabel of powerlines naar de modem?
Kan je gewoon de digitale zenders bekijken? Want dan is de coax eventueel niet aangesloten.
Heb je anders wel internet in huis, van Telenet uiteraard? Dan weten we dat de modem werkt.
@igvfersorry dat ik niet duidelijk genoeg was.
Het gaat niet op yelo maar om 'gewone' digtale TV.
De utp is verbonden en de coax zit in.
Ik kan nog alle zenders bekijken maar vrees voor binnen enkele dag zoals in de opmerking gemeld is.
Ik heb geen internet van telenet.
Gewoon melden bij de helpdesk. Of je modem even herstarten zodat die weer een juist IP adres geeft aan je digicorder. Heb het ook al voor gehad.
Op de site van Telenet vind ik volgende adviezen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/digibox-en-digicorder-alles-over-interactiviteit/
Dat laatste is wel interessant. Heb je dat al gedaan.
@Filip-K Kan jij bij technische informatie in het menu eens kijken welk ip-adres de digicorder heeft. Dat zou met een 10 met een puntje erachter moeten beginnen. Niet inhome ip adres maar gewoon ip adres.
@louishufk ik heb dit geprobeer, behalve punt 4 contact nemen met telenet maar maakt geen verschil.
@Filip-K schreef:@Wheng ik kan dit nergens terugvinden hoor
Is ook niet noodzakelijk hoor. Kan je verder dan 2 dagen in de tvgids? Dan is je ip-adres in orde. En dan zou je deze boodschap niet mogen krijgen.
Deze boodschap komt normaal enkel wanneer je meer dan 1 digicorder of digibox hebt. Heb je deze melding op alle toestellen?
Als je de modem en de digicorder al eens opnieuw opgestart hebt door de stroomstekker uit te trekken en weer in te steken, zal je toch weer contact moeten opnemen met de klantendienst vrees ik.
@Filip-K Is de verbinding met een UTP kabel? Sluit dan eens een laptop aan waarvan de wifi is uitgezet. Internet? Nee dan kijken of de kabelconnectoren nog goed zijn en/of goed in zitten. Eventueel een andere poort op de modem/router proberen.
Via powerlines? Heb je deze al eens getest? Op dezelfde manier met een laptop.
@Filip-K schreef:@igvfer mijn internet is wel niet van telenet!
Kan je dan eens kort uitleggen wat je juist hebt.
Je gebruikt TV van Telenet (of van Orange)?
Je hebt een Digicorder of Digibox die je aangesloten hebt op het internet van een andere leverancier dan Telenet?
Wat wil je bekomen? Wat lukt er je niet? Welke 'troebels' heb je gehad?
Hoe beter je vraag, hoe beter het antwoord kan zijn.