Beantwoorden
Jerre1986
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Geen signaal, controleer antennekabels

Hallo

 

Ik heb een installatie proberen uitvoeren van een tweede digibox. Na alles te hebben aangesloten kijg ik enkel de melding zenders zoeken mislukt. Controleer de aansluiti g van de antennekabel. Ik heb alles al geprobeerd. Ligt het aan de aansluiting van de COAX? Wie kan mij helpen?

 

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal, controleer antennekabels

Een tweede digibox heeft net dezelfde aansluitingen nodig als de eerste, dus een coax voor het TV signaal en een UTP voor de interactiviteit.

 

Een heel eenvoudige test om te weten of er iets met de bekabeling voor het tweede toestel scheelt of dat er iets aan het toestel zelf scheelt: sluit het tweede toestel eens aan op de plaats en met de kabels van het eerste toestel, dat dus wel naar behoren werkt. Als het dan weer fout gaat ligt het aan het toestel. Gaat het daar wel goed, dan is er iets mis met de bekabeling van de tweede locatie.

 

Ik ga er wel van uit dat die tweede box ook op uw aansluiting geregistreerd staat bij telenet, anders gaat er natuurlijk niets werken... 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Geen signaal, controleer antennekabels

Je hebt uiteraard een coaxaansluiting nodig op je digicorder.

(https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/met-welke-kabels-digiboxdigicorder-aansluiten-op-tv/)

 

Indien de digicorder de melding geeft dat je de antennakabel moet controleren, gok ik dat daar inderdaad het probleem zit. Let goed op dat je inkomend coax signaal van je muur in je digicorder steekt.

 

Een coax kabel van je digicorder naar je TV is niet genoeg (en tegenwoordig alleen maar nodig als je analoog wil kijken nog).

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen signaal, controleer antennekabels

Je kan dezelfde foutmelding krijgen als je digicorder/box niet op uw account geregistreerd staat, ook al zijn alle kabels goed aangesloten. Vandaar mijn laatste zin in mijn eerder antwoord.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes