Beantwoorden
kozzmann
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Geen terugkijk tv wel verbonden.

Ik heb een lange tijd een digicorder gehuurd bij Telenet.

Vorige week heb ik via de helpdesk een 2dehands digicorder laten activeren naast mijn gehuurde.

Dit was op enkele minuten in orde. Alles werkte ook goed en beide digicorders vonden elkaar.

Nu heb ik gisteren mijn gehuurde digicorder binnen gebracht. Ook dit ging vlot.

Vandaag heb ik geen terugkijk tv meer. Er is wel verbinding met het internet want via de app op mijn pc kan ik mijn opnames zien.

Ik wou ook nog een 2de digicorder laten activeren vandaag maar nu lukte dit plots niet meer via de helpdesk. De mevrouw was wel heel vriendelijk en er werd een ticket voor aangemaakt. Helaas zullen ze er pas volgende week dinsdag naar kunnen kijken wegens grote drukte.

Ik heb enkel digitale tv en geen internet abonnement. Er hangt hier wel een modem zodat mijn digicorders interactief kunnen zijn.

Heeft er iemand een idee hoe het komt dat mijn terugkijk tv niet meer werkt en dat ze er niet in slagen om mijn 2de tweedehands digicorder te activeren?

0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen terugkijk tv wel verbonden.


@kozzmann  schreef:

 

Vandaag heb ik geen terugkijk tv meer. Er is wel verbinding met het internet want via de app op mijn pc kan ik mijn opnames zien.

Dat ge de opnames met de APP kan zien is geen bewijs dat de digicorder internet heeft omdat die beelden van een Telenet server komen en niet van je digicorder.

Kijk eens op uw digicorder of je een TV gids hebt van meer dan 2 dagen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kozzmann
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Geen terugkijk tv wel verbonden.

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb geen tvgids van meer dan twee dagen dus interactiviteit doet het niet. Maar voordien deed hij het wel. Raar dat dit blokkeert sinds mijn gehuurde digicorder weg is.

Dat je de opnames op de app kan zien wou ik enkel aantonen dat er toch iets van een verbinding moet zijn anders zou de app niet weten wat ik wel en niet heb opgenomen.

Straks toch nog maar even de klantendienst bellen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Geen terugkijk tv wel verbonden.


@kozzmann  schreef:

 

Heeft er iemand een idee hoe het komt dat mijn terugkijk tv niet meer werkt en dat ze er niet in slagen om mijn 2de tweedehands digicorder te activeren?


Telenet heeft momenteel grote problemen met de migratie van klantengegevens naar een nieuw klantenbeheersysteem.
Deze IT-problemen bij Telenet slepen ondertussen al maanden aan.

Ik ben natuurlijk niet zeker dat jouw probleem daarmee te maken heeft, maar het zou zeer goed kunnen van wel.
Er stond daarover ook een artikel in de krant: https://www.hln.be/tech/opvallend-veel-klachten-over-telenet-wat-is-er-precies-aan-de-hand-wij-zocht...

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Geen terugkijk tv wel verbonden.

De APP houd de bij welke zendingen opgenomen zijn en werkt deze regelmatig bij. Als er geen verbinding meer is met de digicorder dan blijft de laats gekende toestand behouden.

Hoe ik dit weet. Ik ben enkele weken in het buitenland geweest en heb één van mijn 2 digicorders uitgeschakelt (230v stekker uitgetrokken) en ik bleef de opnames van deze digicorder zien in de APP.

Je kan eens nazien of uw digicorders nog in "Mijn Telenet" staan.

Ik vrees dat geen interactiviteit maar het begin is van uw problemen als dit niet in orde gebracht wordt. De digicorder krijgt regelmatig de decodering key voor de gecodeerde zenders. Deze key is ongeveer 14 dagen geldig en als hij dan geen nieuw key heeft gekregen dan geen ontvangst meer van gecodeerde zenders.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kozzmann
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Geen terugkijk tv wel verbonden.

Dan toch nog maar even contact opgenomen met de klantendienst. Na een half uurtje in wacht kreeg ik een vriendelijke medewerker aan de lijn.

Hij kon het probleem van de terugkijk-tv ook niet oplossen. De televisigids kijkt ondertussen wel 14 dagen vooruit dus hij is gedeeltelijk ineractief want enkel het terugkijk gedeelte werkt niet. Er ging een case voor gemaakt worden om een technieker langs te sturen.

De medewerker vroeg of hij me nog met iets kon helpen.

Wel dat kon want ik had deze week al geprobeerd om een 2de digicorder aan mijn account toe te voegen via de klantendienst en dit was toen niet gelukt.

Na wat gegevens door gestuurd te hebben had hij mij in wacht gezet. Ondertussen keek ik eens online naar mijn decoders en daar zag ik dat er een activatie moest afgewerkt worden.

Ik klikte erop en het serienummer van de nieuwe digicorder werd gevraagd. Serienummer ingegeven en jawel... Activatie geslaagd!

Ik kreeg direct beeld op mijn nieuwe digicorder. Even de terugkijk-tv testen op de nieuwe digicorder en die deed het.

Dan heb ik mooi zitten wachten tot de klantendienst terug aan de lijn kwam om te laten weten dat de nieuwe digicorder geactiveerd was en terugkijk-tv erop werkt.

Helaas werd de verbinding verbroken na 1 uur en 18 minuten. Ik heb dus niet kunnen aangeven dat het gelukt was en dat de vorige case die hiervoor werd geopend mocht afgesloten worden.

Wat beterft de terugkijk-tv op mijn eerste digicorder denk ik dat het aan het toestel zelf ligt aangezien de 2de decoder zonder problemen werk met terugkijk-tv.

Hopelijk heeft er iemand anders ook nog iets aan heel mijn relaas. Alvast bedankt aan iedereen voor de reacties.