Beantwoorden
stijnrosaer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Geen verbinding met digicorder via yelo play app en web

Ik heb hier een eigen router staan + Modem only, daar achter een bijhoorlijk netwerk. Hier in zitten ook 3 digicorders die volgens mij correct in gesteld zijn. Ze hebben een 10.201.*.* IP address van telenet via een VLAN die als bridge is ingesteld, en een inhome 192.168.50.* IP address via een VLAN waar de rest van het netwerk zich ook in bevind. (zie bijlage)

 

De digicorders zijn interactief: meer dan 2 dagen vooruit kijken, terugkijk TV, opnames van andere digicorders zichtbaar.

 

Het probleem is dat zowel via de yelo app als website ik de opnames niet kan bekijken.

 

Is er iemand die mij kan helpen deze problemen op te lossen? Telenet zelf is er nog niet in geslaagd.

Alvast bedankt!

 

 

Untitled Diagram.png

0 Likes
5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met digicorder via yelo play app en web

@stijnrosaer 

 

Ik vraag mij af waarom je met een modem-only de digicorders ook een eigen netwerk IP wil geven. Dat is voor niks nodig.

 

ik heb ook een modem-only; de digicorders zijn aangesloten op een switch VOOR de router en hebben dus enkel een 10.x.x.x adres.

 

Ik kan alles perfect zien en regelen via Yelo, zowel de app als de website. En de digicorders zien elkaar en kunnen opnames sharen.

 

Probeer eens gewoon uit om ze enkel een 10.x.x.x adres te geven, daar doe je niks mee kapot en dan zie je meteen of het in uw situatie iets uitmaakt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stijnrosaer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Geen verbinding met digicorder via yelo play app en web

Ik ben begonnen met ze enkel een 10.x.x.x adres te geven. Dit gaf dezelfde problemen als nu. De reden waarom ik ze ook een intern adres gegeven heb is omdat enkel de andere niet werkte.

 

Het probleem is dat de kabels naar de digicorders niet allemaal op dezelfde plaats uit komen. Hierdoor heb ik gekozen om ze in een VLAN te plaatsen en die te bridgen met de WAN van de router. Zo krijgen ze ook een 10.x.x.x adres.

 

Kan het zijn dat telenet enkel de yelo functionaliteit toe laat als de digicorders rechtstreeks verbonden zijn met een telenet modem of HGW, zelfs als de router al het verkeer door laat?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met digicorder via yelo play app en web

Rechtstreeks op de modem (via een switch) of via VLAN die alles bridged, dat zou volgens mij knal hetzelfde moeten zijn.

 

En wat marcheerde er niet met enkel 10.x.x.x adressen? Bij mij hier thuis werkt dat allemaal vlotjes.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding met digicorder via yelo play app en web

@stijnrosaer Van waar wil je uw opnames bekijken, van thuis of elders op het Telenet netwerk of op een ander netwerk?

0 Likes
stijnrosaer
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Geen verbinding met digicorder via yelo play app en web

Ik heb al veel opties geprobeerd, helaas allemaal  niet succesvol. Hierbij een opsomming:

  • dumb switch achter modem only met een poort naar router en de rest naar digicorder
    • kijken via yeloplay werkt wel maar opnames van andere digicorders werken niet
  • alle digicorders in een vlan gestoken die gebridgd worden met WAN
    • Ze krijgen allemaal een 10.201.*.* address, opnames van andere digicorders bekijken werkt, niets zichtbaar via yeloplay
  • vlan met de mac adressen waar telenet normaal een 10.201.*.* address aan geeft en een vlan voor de interne mac addressen (192.168.1.*)
    • Ze krijgen allemaal een 10.201.*.* address, opnames van andere digicorders bekijken werkt, niets zichtbaar via yeloplay

 

Is er iemand dat nog een idee heeft van wat er fout zou kunnen zijn?

0 Likes