24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik heb hier een eigen router staan + Modem only, daar achter een bijhoorlijk netwerk. Hier in zitten ook 3 digicorders die volgens mij correct in gesteld zijn. Ze hebben een 10.201.*.* IP address van telenet via een VLAN die als bridge is ingesteld, en een inhome 192.168.50.* IP address via een VLAN waar de rest van het netwerk zich ook in bevind. (zie bijlage)
De digicorders zijn interactief: meer dan 2 dagen vooruit kijken, terugkijk TV, opnames van andere digicorders zichtbaar.
Het probleem is dat zowel via de yelo app als website ik de opnames niet kan bekijken.
Is er iemand die mij kan helpen deze problemen op te lossen? Telenet zelf is er nog niet in geslaagd.
Alvast bedankt!
Ik vraag mij af waarom je met een modem-only de digicorders ook een eigen netwerk IP wil geven. Dat is voor niks nodig.
ik heb ook een modem-only; de digicorders zijn aangesloten op een switch VOOR de router en hebben dus enkel een 10.x.x.x adres.
Ik kan alles perfect zien en regelen via Yelo, zowel de app als de website. En de digicorders zien elkaar en kunnen opnames sharen.
Probeer eens gewoon uit om ze enkel een 10.x.x.x adres te geven, daar doe je niks mee kapot en dan zie je meteen of het in uw situatie iets uitmaakt.
Ik ben begonnen met ze enkel een 10.x.x.x adres te geven. Dit gaf dezelfde problemen als nu. De reden waarom ik ze ook een intern adres gegeven heb is omdat enkel de andere niet werkte.
Het probleem is dat de kabels naar de digicorders niet allemaal op dezelfde plaats uit komen. Hierdoor heb ik gekozen om ze in een VLAN te plaatsen en die te bridgen met de WAN van de router. Zo krijgen ze ook een 10.x.x.x adres.
Kan het zijn dat telenet enkel de yelo functionaliteit toe laat als de digicorders rechtstreeks verbonden zijn met een telenet modem of HGW, zelfs als de router al het verkeer door laat?
Rechtstreeks op de modem (via een switch) of via VLAN die alles bridged, dat zou volgens mij knal hetzelfde moeten zijn.
En wat marcheerde er niet met enkel 10.x.x.x adressen? Bij mij hier thuis werkt dat allemaal vlotjes.
@stijnrosaer Van waar wil je uw opnames bekijken, van thuis of elders op het Telenet netwerk of op een ander netwerk?
Ik heb al veel opties geprobeerd, helaas allemaal niet succesvol. Hierbij een opsomming:
Is er iemand dat nog een idee heeft van wat er fout zou kunnen zijn?