Geen verbinding mogelijk met internet op digicorder
Digicorder die ik al een jaar of 4 heb. Werkte in vorig huis perfect met UTP-kabel.
Op de nieuwe locatie lukt dit maar niet. Digicorder is ingestoken met UTP-kabel die naar de wandcontactdoos loopt. Gebruik ik diezelfde UTP kabel op mijn PS5 of laptop, werkt die perfect. Maar de digicorder krijgt maar geen verbinding met het internet..
Al sinds vrijdag aan het rondbellen naar de klantendienst, word gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. De ene moment moet hij nog weggehaald worden op het vorige adres, de volgende moment is het in orde en zou alles binnen de drie uur moeten werken, blabla.
Laatst werd mij gezegd dat het aan het ip-adres zou liggen die de digicorder krijgt van de modem, dat dit iets met 10.xxx moet zijn ipv de 192.xxx die ik nu heb.. Men zegt dat er iets in de kabel in de wandcontactdoos is, kan dit? Men raad mij dan ook powerlines aan, maar ik heb het gevoel dat dit toch niets zal uithalen?
Wat klopt er nu wel nog en wat niet? Heb al 10 verschilllende mensen aan de lijn gehad en niemand weet nog van iets. Zelfs in de telenet winkel zelf weten ze niet wat er kan schelen.